heb al veel verhalen gelezen op het forum en enthousiast geworden voor een reis naar Canada. Ons plan is om eind juni 2012 met 2 volw. en dochter van 10 naar Vancouver te vliegen, autohuur te regelen en ruim 3 weken een rondje te rijden met Banf, Jasper en Vancouver Island.
Nog veel om uit te zoeken, maar wat ik niet terug kan vinden op het forum is het boeken van hotels/motels. Is het slim onze route van te voren te plannen en dan via internet te boeken, of kunnen we ook terplaatse op zoek naar motels en zo ja is er altijd wel beschikbaarheid? Snap dat het in de parken misschien moeilijk wordt, maar buiten de parken? Kan een kind altlijd op een kamer van ouders en wat zijn ongeveer de prijzen van een kamer per nacht in eenvoudig motel?
In Canada zijn juli en augustus vakantiemaanden en dus altijd het drukst. In toeristische plekken is het denk ik verstandig om vooraf te boeken (maar ik heb hier geen ervaring mee). Kamperen is het makkelijkst mocht je dat ook willen. En je hoeft niet eens kampeerspullen mee te nemen wat die kan je ook wel huren. Bijvoorbeeld bij MEC (Mountain Equipment Coop). Daar maak je jezelf lid (van de cooperatie, kost weinig) en dan kan je daar spullen kopen en huren. Je hebt genoeg tijd om het uit te zoeken dus je kan rustig rondmailen.
Ik weet niet waarom je specifiek een auto wil huren maar misschien is een camper huren een idee, kost wel meer maar dan heb je in ieder geval niet de overnachtingskosten en kan je praktisch overal overnachten.
In Canada mag je volgens mij overal aan de kant van de weg kamperen, behalve in Nationale Parken, daar ben je verplicht naar aangewezen plekken te gaan, maar dat wil niet zeggen dat je moet betalen. Er zijn in Canada ontelbare kampeerplekken gratis, langs de weg, zonder voorzieningen (op toilet na). Vaak erg mooie plekken.