West-Canada

We zitten er aan te denken om toch bij WRC de fly&drive zonder hotels voor €4331,30 te boeken gezien het feit dat de verzekering van de auto uitgebreider is dan bij eBookers. En voor die €100 is het toch belangrijk dat we een PEP en PAI Plus hebben. Bovendien heeft de huurauto van eBookers ook geen extra bestuurder en eerste tank gratis benzine.

Net geboekt via Connections (20juni-12juli),Parijs(Charles de Gaulle,bereikbaar met TGV)-Vancouver(1tussenstop,Lufthansa) en terug (1 tussenstop) voor maar 632euro.
Veel goedkoper dan vertrek in Brussel(760euro)

Wij gaan rechtstreeks vliegen gezien het feit dat het heel vermoeiend is om zoveel tussenstops te hebben. Mijn vader gaat morgen WRC bevestigen, dat is echt het goedkoopste met de beste voorwaarden voor de huurauto.

Vandaag heeft mijn vader de reis met WRC bevestigd. Nu moeten we de route uitstippelen en de hotels boeken. De periode is 20 dagen (27 jul. - 15 aug.).

WRC heeft vandaag de reis bevestigd, ik heb de volgende route in gedachten:
Dag 1 (27 juli) - Amsterdam en vlucht naar Vancouver
Dag 2 (28 juli) - Vancouver
Dag 3 (29 juli) - Vancouver
Dag 4 (30 juli) - Ucluelet
Dag 5 (31 juli) - Ucluelet
Dag 6 (1 aug.) - Ucluelet
Dag 7 (2 aug.) - Whistler
Dag 8 (3 aug.) - Whistler
Dag 9 (4 aug.) - Kamloops
Dag 10 (5 aug.) - Hinton
Dag 11 (6 aug.) - Hinton
Dag 12 (7 aug.) - Hinton
Dag 13 (8 aug.) - Banff
Dag 14 (9 aug) - Banff
Dag 15 (10 aug.) - Banff
Dag 16 (11 aug.) - Vernon
Dag 17 (12 aug.) - Vernon
Dag 18 (13 aug.) - Harrison Hot Springs
Dag 19 (14 aug.) - Harrison Hot Springs
Dag 20 (15 aug.) - Harrison Hot Springs en vlucht Amsterdam
Dag 21 (16 aug.) - aankomst in Amsterdam

**
De hotels zijn geboekt, de definitieve route is geworden:
**Dag 1 (27 juli) - Amsterdam en vlucht naar Vancouver
Dag 2 (28 juli) - Vancouver
Dag 3 (29 juli) - Vancouver
Dag 4 (30 juli) - Tofino
Dag 5 (31 juli) - Tofino
Dag 6 (1 aug.) - Tofino
Dag 7 (2 aug.) - Whistler
Dag 8 (3 aug.) - Whistler
Dag 9 (4 aug.) - Kamloops
Dag 10 (5 aug.) - Hinton
Dag 11 (6 aug.) - Hinton
Dag 12 (7 aug.) - Hinton
Dag 13 (8 aug.) - Banff
Dag 14 (9 aug) - Banff
Dag 15 (10 aug.) - Banff
Dag 16 (11 aug.) - Vernon
Dag 17 (12 aug.) - Vernon
Dag 18 (13 aug.) - Harrison Hot Springs
Dag 19 (14 aug.) - Harrison Hot Springs
Dag 20 (15 aug.) - Harrison Hot Springs en vlucht Amsterdam
Dag 21 (16 aug.) - aankomst in Amsterdam

Wel een mooie route! Mag ik vragen waarom je voor Hinton hebt gekozen ipv Jasper?

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

Vanwege de prijs die veel lager lag, anders werd het wel heel erg duur.

Ik had eerst ook wat geboekt in Hinton voor begin juli.Dan zag ik “Angela’s Accommodation” via de website ‘exploreJasper’ .25 euro per nacht/persoon,in Jasper.
Ziet er goed uit en op de website zijn veel betaalbare plaatsen te zien.

@Bartie, wij zitten in toeristenklasse hotels, meestal 3 of 4-sterren hotels. Daarom is e.e.a. aanzienlijk duurder uitgevallen dan verwacht.

Welke plaats tussen banff en jasper is de moeite om te overnachten?
En welke plaats tussen Clearwater en Vancouver?
Welke plaatsen zijn zeker niet te missen op Vancouver Island?

Tussen Banff en Jasper kun je overnachten in Lake Louise. Mooie uitvalsbasis voor Yoho NP en aan begin/eind van icefields parkway.

Tussen Clearwater en Vancouver ligt Whistler. Wel redelijk toeristisch plaatsje maar ik vond het erg gezellig. Veel gericht op outdoor sporten, wandelen, mountainbiken, klimmen etc. Hier zijn 4jaar geleden ook deels de olympische spelen afgewerkt.

Vancouver island is behoorlijk groot. Veel bezochte plaatsen zijn Campbell river (uitvalsbasis orka’s spotten), tofino en Victoria.

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

Wij gaan de route ws. omgooien. Iemand die vorig jaar 4 weken in West-Canada geweest was vertelde dat je beter langer naar Vancouver Island kan gaan. Er schijnt daar zoveel te zien te zijn dat de 4 dagen die wij op Vancouver Island zijn veel te kort is.

Je kunt inderdaad heel veel zien op VI. Echter is er in de rest ook veel te zien. Je zou makkelijk 4 weken rondom Vancouver en VI kunnen blijven, maar je kunt ook 4 weken Rockies makkelijk vol krijgen. Persoonlijk vond ik de Rockies indrukwekkender dan Vancouver Island.

Kortom, het is altijd keuzes maken in landen als Canada als je maar beperkte tijd hebt.

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

Ws. passen we de planning toch niet aan, het is anders ondoenlijk. Misschien gaan we ooit nog een keer naar alleen VI en dan 2,5 week.

Reizen is heel persoonlijk, de ene zal je zeggen dat je veel te kort verblijft op een bepaalde plaats en de andere zal je zeggen dat je er meer als voldoende tijd voor hebt. Iedereen reist op een ander tempo en is geinteresseerd in andere dingen. Als je langere wandelingen wil doen is het aan te raden om per plaats wat langer te blijven, wil je meer “sight seeing” doen met kortere wandelingen dan heb je natuurlijk niet zoveel tijd nodig per plaats.

Het hangt allemaal een beetje af van wat jullie allemaal willen doen en zien. Dus ik stel vooral voor om je reis route samen te stellen rondom de dingen die jullie het meeste aantrekken, de dingen die jullie liefste willen zien en doen…op die manier kan je reis niet meer stuk. Vind je achteraf dat je ergens niet voldoende tijd had, dan moet je gewoon nog eens een keertje terug komen. :wink: Dat is nooit een straf. :smiley: Stel je reisroute op naar je eigen gevoel, iedereen heeft wel een andere mening over bepaalde plaatsen. Een reis naar West Canada is zowieso de moeite of je nu 2 weken hebt of 4 weken!

Succes nog!
Groetjes,
Ann

Uiteindelijk is de route toch grotendeels hetzelfde gebleven. We gaan ooit wel eens terug naar VI als het erg bevalt.