Ik ga vanaf juni ong 1 maand naar Canada en daarna door voor ong 3 maanden Amerika en daarna verder naar beneden.
Wat is nu de beste/goedkoopste manier van reizen in de VS?
Ik lees meestal de bus maar voor sommige dingen is het waarschijnlijk makkelijk om voor een paar dagen een auto te huren?
Heeft er iemand een idee hoe ik het goedkoopste kan regelen voor een vliegticket? Het lijkt het goedkoopste om een retour bv Amsterdam-Vancouver(bvb 1 juni) te nemen en dan retour Los Angeles-Amsterdam(ten laatste 30 sept). Dit laatste zal ik niet gebruiken omdat ik doorreis naar Mexico.
Is overnachten in VS het goedkoopst in een hostel? Of zullen campings goedkoper uitkomen? Zijn er voldoende campings in West-VS?
Als je nog nuttige info zou hebben en die willen delen,altijd welkom.
Een hoop vragen, ik probeer het e.e.a. te beantwoorden.
Reizen in de VS: GreyHound bussen zijn vaak prima te doen. Tegenwoordig worden steeds meer bussen met WiFi uitgevoerd (alhoewel dat volgens mij alleen in het Oosten is op dit moment), dus je kan onderweg eventueel nog je blog bijwerken of vrienden en familie mailen.
Je bent echter een stuk minder flexibel dan met de auto: je kan niet onderweg stoppen als je iets moois ziet, je zit vast aan de tijden en bestemmingen die worden aangeboden vanaf jouw locatie.
Je kan ook de trein nemen (Amtrak), maar die heeft een zeer minimaal aantal bestemmingen.
National Parks zijn niet altijd bereikbaar met openbaar vervoer. Tussen steden in werkt dat prima.
Tot slot, de goedkoopste manier: liften. Naar de parken is vaak wat lastiger, maar tussen steden beter te doen. Vooral locals en forenzen zullen lifters meenemen, toeristen pikken maar zelden iemand op.
Vliegticket: wat is je plan? Ik zie allemaal retourtjes, maar het verhaal wordt er niet duidelijker op met de opmerking dat je nog naar Mexico gaat. Van Amsterdam naar Vancouver kan met KLM (inderdaad een retourtje en niet op komen dagen voor de retourreis is het goedkoopste) of een enkele reis met Air Transat (Canadese budgetmaatschappij).
Voor de terugreis: je zal even moeten zoeken. The Flight Network vind ik zelf een prima site om vluchten op te zoeken van/naar/binnen Noord-Amerika.
Hostels zijn stukken goedkoper dan hotels. Motels zijn een prachtige tussenoptie voor veel mensen. Als je wilt kamperen: voldoende campings beschikbaar. Alleen op populaire bestemmingen in het hoogseizoen wellicht reserveren (bijv. Grand Canyon of Malibu).
In en om de parken zijn lang niet altijd hostels. Wildkamperen is nog altijd het goedkoopste en geheel legaal (behalve in de parken en op privégronden).
Al heel erg bedankt voor de informatie!
Wat ik bedoel met het ticket is dat ik uiteraard zo goedkoop mogelijk naar Canada wil vliegen. En daarna wil ik door amerika naar mexico en verder naar beneden.
Maar voor canada en amerika heb je retourticket nodig om binnen te mogen. Dacht ik toch? Dus dan moet ik gewoon een retour kopen. En het goedkoopste wat ik nu kan vinden is AMS-VANC heen en LA-AMS terug. Dat is zelfs goedkoper dan retour AMS-VANC. Maar die 2de vlucht zal ik dus niet nemen.
Voor Canada en de VS heb je geen retourticket nodig. Beide landen zullen wel vragen naar wat je plannen dan zijn en hoe het er voor staat met je financiën om alles te bekostigen. Zorg dat je een mooi spaarbedrag op de bank hebt staan, zodat men niet hoeft te verwachten dat je in de financiële problemen komt of zwart bij gaat klussen.
Hoe de landen in Centraal en Zuid-Amerika hier over denken, weet ik niet precies.
In Canada hoefde ik alleen maar een geldbedrag te noemen en men geloofde mij op mijn woord. Geen idee hoe de VS hier over denkt. Wellicht een idee om een print-out van je online rekeningoverzicht mee te nemen?
Air Transat is inderdaad goedkoop, maar verwacht geen leuke cabin crew. Je wordt er echt als vee behandeld. Je dient rustig te blijven zitten en je mond te houden tot je er bent. Zie ook het ervaringenforum. Als je dit niet erg vindt, ben je inderdaad goedkoop over.