Hallo iedereen!!
Mijn man en ik zijn van plan om in het najaar van 2013 3-4 weken in de vs rond te reizen. We weten nog niet of we zelf een reis gaan uitstippelen en alle reiselementen apart boeken (dus vervoer, hotels, vliegreis etc) of dat het beter, en wellicht ook goedkoper is om een door een reisorganisatie georganiseerde (individuele!!) reis te boeken. We willen in elk geval new york zien, maar ook graag de grand Canyon, las Vegas en San Francisco.
Ik ontvang graag tips van ervaren reizigers.
Hoi Leonie 
Je bericht zou in deze rubriek iets meer op z’n plaats zijn:
http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=1086
[edit door mod] Verplaatst! [/edit]
Voordeel van een georganiseerde individuele reis is dat je zelf betrekkelijk weinig tijd hoeft te besteden aan de voorbereiding van je reis. Ik heb vaak wel het idee dat je meer betaalt, een enkele uitzondering nagelaten.
Sowieso zal je geen ‘standaard’ georganiseerde reis vinden waarin je zowel NY als het zuidwesten zult zien. Als het beperkt blijft tot 3 weken zou ik NY skippen en voor de volgende keer bewaren, er is ZO VEEL te zien in het zuidwesten dat je er eigenlijk altijd tijd tekort komt 
Met z’n tweeen kom je redelijk ver zonder te boeken, zeker buiten het hoog seizoen. Dit uitgezonderd plaatsen met beperkte beschikbaarheid zoals Yosemite, Monument Valley (mogelijk dat anderen dit aan kunnen vullen).
Je hebt dan alle vrijheid om per dag te bepalen of je het ergens wel gezien hebt of er nog liever even wilt blijven en hebt zelf in de hand of je alleen de bekende touristische trekpleisters bekijkt of ook wat andere plaatsen meepakt. Vooraf of onderweg een paar dagen vooruit hotels boeken via internet is prima te doen.
Je auto huren kan je het beste wel vooraf in nederland doen via een europese site. Je weet vooraf wat je betaalt inclusief (bijna) alle opties/verzekeringen die je er bij neemt en het is doorgaans voordeliger.
Succes!