Let me introduce myself..

Hay,

Ben stapelverzot op reizen, maar helaas laat mijn budget het niet toe om echt heel veel op reis te gaan. Ik ben al blij als ik 1x per jaar op reis kan gaan. Waar ik al geweest ben? Vooral Europa : Frankrijk, Duitsland, Italië, Zwitserland, Turkije, Griekenland.

Maar mijn allermooiste reis tot nu toe was Thailand. Fantastisch land qua mensen, eten, natuur. Super!

Mijn toekomstplan is om een reis te doen door Zuid-Amerika. Wil absoluut de Grand Canyon zien, Monument valley, Bryce Canyon, een deel van de route 66 rijden. Lijkt me zo geweldig om te doen. Alleen weet ik niet zo goed hoe ik er moet aan beginnen.
Zou dit eigenlijk het liefst via een reisbureau doen. Wat denken jullie?
En hoe is het om met een huurauto door dat deel van Amerika te rijden? Of als je in Las Vegas rijdt of door San Fransisco? Iemand hier ervaring mee??

Groetjes

Hoi Fiekesoenens,welkom op wereldwijzer!
Nou je hebt toch al aardig wat landen bezocht in Europa!
Ik geef je 100 % gelijk dat Thailand een fantastisch land is om te bezoeken,zelf kom ik daar al 33 jaar aan een stuk.
Volgende maand ben ik weeral weg voor zo’n 3 weekjes.:slight_smile:
Nou wat betreft je reis boeken via een reisbureau of zelf op de bonnefooi gaan,dit is een vrij simpele stap; u hoeft alleen te bepalen of u uw vakantie naar Amerika liever zelf organiseert of dat u een door een reisorganisatie georganiseerde vakantie wilt boeken.
Ik heb hieronder een lijstje geplaatst met de voor en nadelen !

Georganiseerde vakantie:

•minder planningswerk nodig;
•vaste route, beperkte mogelijkheden tot afwijking van de route;
•over het algemeen iets duurder dan een zelf georganiseerde vakantie;
•overnachtingen, maaltijden en vervoer worden voor u geregeld;
•soms vervoer per bus, soms per auto;
•over het algemeen worden de meer toeristische gebieden bezocht.

Eigen vakantie:
•meer planningswerk en organisatietalent vereist;
•u kunt uw eigen route bepalen, meer flexibiliteit;
•de vakantie is exact naar uw wensen samengesteld;
•kan goedkoper zijn dan de georganiseerde vakantie;
•u moet zelf overnachtingen en vervoer regelen;
•u kunt naar keuze meer of minder toeristische gebieden bezoeken.
Indien je nog met vragen zit dan kan je altijd een berichtje posten op het Amerika Forum
Succ6 nog met de voorbereidingen en laat ons nadien even weten hoe je reis was verlopen,Fiekesoenens !
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.

1 like

Zooooo zeg! 33 jaar aan een stuk! Gelijk heb je, het is een fantastisch land.

Bedankt voor de info, ga mijn licht eens opsteken op het Amerika Forum.

Groetjes

Heb je tijdens je verblijf in Thailand ook het noorden bezocht?
Je vind daar schitterende watervallen in het Doi Inthanon gebergte,één van mijn favoriete is de Mae Klang (zie filmpje hieronder)

[video=youtube_share;_rIEzT46yzA]Vandfald ved Doi Inthanon (Mae Klang Waterfall).MOV - YouTube

Nope, ben enkel naar Phuket geweest, maar het noorden zal ook zeker en vast de moeite zijn. Moet erbij zeggen dat dit ondertussen wel al 13 jaar geleden is.
Natuurlijk vele excursies gedaan : naar Patong, Pattaya, Phi phi islands, Maya bay, over de river Kwai… al mijn andere reizen vallen in het niets vergeleken bij Thailand.

I wanna go back! (maar eerst naar het wilde westen >>>) :slight_smile:

Jij hebt toevallig geen ervaring met het online reisbureau : USA-online?

Nou Amerika blijft toch altijd speciaal he, vooral voor de liefhebbers dan.
Hier vind je ook nog veel info, indien die nog nodig mocht blijken!
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika...opecanyon.html
euchh…Usa-online, behoort tot het reisconcern D-Tours en voor 100% in Belgisch handen,meer weet ik er spijtiggenoeg niet over qua :prijzen !

1 like