Aankomende zomer 2010 wil ik graag een roadtrip maken door :USA:USA:USA:, van de oost naar westkust. (Washington, NewYork, LasVegas, LosAngeles & San Francisco)
Mensen in mijn vriendenkring hebben helaas geen tijd/geld/interesse dus zoek ik mijn toekomstige reisgenoot hier (leeftijd 21/30)
Eind Juni 2010 heb ik mijn studie, Sport Management, afgerond en graag wil ik een roadtrip maken voordat ik ga werken. Ik ben dan 23 jaar oud.
Als dit verhaal je aanspreekt, laat maar wat van je horen.
Ik ben aan het rondkijken omdat ik volgend jaar ook naar amerika wil. Maar eerst moet ik voor mezelf gaan uitzoeken wat ik allemaal wil, volgens mij namelijk veel te veel.
Als ik heb besloten wat en waar in amerika ik heen wil en hoe lang zal ik nog eens contact opnemen.
Ik ben ook van plan om in de zomer van 2010 een roadtrip te maken door Amerika en dan ook van de Oost- naar de Westkust. Heb jij nog tips voor websites/reisorganisaties die deze reizen in hun aanbod hebben? Ik heb een beetje zitten zoeken op het web, maar word nog niet helemaal wijs uit al die info.
Eigenlijk was ik van plan om de reis te maken zonder ‘bemoeienissen’ van een reisorganisatie. Zodat je alle vrijheid/ruimte hebt om te gaan en te staan waar je wilt.
Op internet heb ik bekeken dat bijvoorbeeld een treinticket van NY naar WASH nog geen 50€ kost. Binnenlandse vluchten zijn ook redelijke goedkoop. Op deze manier maak je alle aspecten van het land mee natuurlijk.
Klinkt goed. Mijn vrienden hebben dezelfde redenen, geen geld geen tijd of geen zin. Ik ben in de zomer ook vrij voor ca 1,5 maand en wil al 3 jaar lang naar de states om lekker vrij te reizen met het idee van we zien wel waar we belanden. Wellicht dat het slimmer is om in september te reizen? Volgens mij is alles dan nog goedkoper. Of in juni wellicht.
oke no problemo! Ik zou o.a. de volgende steden/staten bezoeken. New York, Californie, Florida, Texas, Las Vegas, Rhode Island, Washington. Boston, Miami, San Fransisco etc.
De grote steden denk ik zo, gewoon met de auto of vliegtuig van her naar der. En jij?
Ik zie dat we iig zeker interesse hebben een groot aantal van de zelfde steden/staten inderdaad!
Toch denk ik wel als je van oost naar west wilt, dat Miami/Boston niet echt op de route ligt.
Voor me zelf heb ik al een lijstje/schema gemaakt wat ik graag wilt zien. Om steeds van stad naar stad te vliegen vergt teveel tijd denk ik.
Ja idd! Ja die 2 steden kunnen natuurlijk buiten beschouwing blijven. Maar die 5 steden klinken in ieder geval goed. Je wilt alles met de auto doen neem ik aan? Ik kan eventueel ook wel een lijstje maken van alles wat ik wil zien. Heb jij je lijstje al klaar? Zoja kun je hem eventueel sturen, dan kan ik ook zien wat jij wilt zien.
Zelf zat ik te denken om NewYork > Washington met de trein te doen, vanuit WAS naar LV met het vliegtuig. Daar een auto te huren en verder naar LA SF te rijden.
Ik denk als je het grootste stuk afwil leggen met de auto dat je dan in tijdnood komt.
Ohja das waar. Klinkt goed en niet al te duur. Auto’s huren zijn ook niet zo duur heb ik gehoord. Dacht je aan een gewone auto of zon camper idee? En tickets binnen het land zijn ook goedkoper dacht ik. Klinkt in ieder geval als een goed plan.
Aan een normale personenauto, als je een camper wilt huren kan je niet overal parkeren en moet je bepaalde heffingen betalen.
Dit plan ligt al jaren klaar van mij en wat vrienden maar helaas heeft iedereen om zijn eigen redenen afgezegd. We hadden al heel wat informatie opgezocht. Zodoende.
Dit spreekt mij ook wel aan.
Ik en een maat van mij zoeken ook volgend jaar naar amerika te gaan
van oost naar west.
En zijn ook nog op zoek naar 2 reisgenoten.
Ik heb al van verschillende mensen die regelmatig in amerika komen gehoord dat met de auto van oost naar west rijden goedkoper uitkomt
dan met de vlieger.Zeker als je de huur van de wagen door 4 kan doen.
En je ziet de echte stukken van amerika en meer van de bevolking
wat je in de grote steden niet hebt.
Daar heb je gelijk in, het enige probleem is dat je dan in tijdnood komt. ik heb bijvoorbeeld maar een maand om in Amerika te verblijven. Als je bijvoorbeeld vanaf Vegas naar LA en SF rijdt, zie je ook genoeg