Ik ben een 23 jarige student, en ben momenteel bezig met het plannen van een roadtrip door de VS van de oostkust naar de westkust (van NY naar San Francisco/LA).
Vanaf eind mei tot eind juni heb ik hiervoor tijd vrij gemaakt, en ben op zoek naar leuke reisgenoten.
De bedoeling is om een auto huren, en dan de tocht samen te ondernemen!
Van de route en bezienswaardigheden staat nog niets vast. Zoveel mogelijk van het land zien, en beleven.
Heb je interesse, laat het even weten. Ben benieuwd naar jullie ideeen! Je mag ook een PM sturen.
Ik was zelf ook van plan om rond die tijd van NY naar LA te gaan rijden. Ik wilde het in twee maanden doen (mei - juni) maar ik kan nu pas eind mei/begin juni weg.
Een maand lijkt mij iets te kort voor zo’n lange trip, zeker omdat de leuke plekken natuurlijk niet allemaal op een mooie lijn van oost naar west liggen. Nu dacht dus ik om in juni een auto te huren en in een week of 3-4 alleen het (zuid)westen van de VS te pakken. Rocky Mountains, Grand Canyon, Las Vegas, misschien Yellowstone enz.
Ik heb zelf nog niets geboekt, dus het kan nog alle kanten op. Ik ga waarschijnlijk half juli naar familie in Australië en daarvoor zou ik nog een week, misschien twee op de Cook Islands willen blijven, maar dat staat ook allemaal nog niet vast. Dan zou ik dus de hele maand juni voor Amerika hebben.
Los Angeles of San Francisco lijken mij de beste plek om te beginnen. Dan kun je rondrijden via Arizona, Utah, Wyoming, Idaho en Nevada, al is dat ook wel een flinke rit.
Je zou ook gewoon van de ene naar de andere plaats kunnen rijden en dan bijvoorbeeld vanaf Salt Lake City of Denver een binnenlandse vlucht terug naar LA/SF nemen. Dan kan je toch wat meer het binnenland in.
Maar wat had jij in gedachten, wat voor vakantie zeg maar? Ik was zelf vooral van plan om er voor de natuur heen te gaan, maar Las Vegas wil ik natuurlijk ook wel een keer gezien hebben. Komt min of meer neer op backpacken, hostels, niet alles van tevoren per dag inplannen enzo.