Ik ben een 23 jarige student, en ben momenteel bezig met het plannen van een roadtrip door de VS van de oostkust naar de westkust (van NY naar San Francisco/LA).
Vanaf eind mei tot eind juni heb ik hiervoor tijd vrij gemaakt, en ben op zoek naar leuke reisgenoten.
De bedoeling is om een auto huren, en dan de tocht samen te ondernemen!
Van de route en bezienswaardigheden staat nog niets vast. Zoveel mogelijk van het land zien, en beleven.
Heb je interesse, laat het even weten. Ben benieuwd naar jullie ideeen! Je mag ook een PM sturen.
Ik was zelf ook van plan om rond die tijd van NY naar LA te gaan rijden. Ik wilde het in twee maanden doen (mei - juni) maar ik kan nu pas eind mei/begin juni weg.
Een maand lijkt mij iets te kort voor zo’n lange trip, zeker omdat de leuke plekken natuurlijk niet allemaal op een mooie lijn van oost naar west liggen. Nu dacht dus ik om in juni een auto te huren en in een week of 3-4 alleen het (zuid)westen van de VS te pakken. Rocky Mountains, Grand Canyon, Las Vegas, misschien Yellowstone enz.
Ik heb zelf nog niets geboekt, dus het kan nog alle kanten op. Ik ga waarschijnlijk half juli naar familie in Australië en daarvoor zou ik nog een week, misschien twee op de Cook Islands willen blijven, maar dat staat ook allemaal nog niet vast. Dan zou ik dus de hele maand juni voor Amerika hebben.
Los Angeles of San Francisco lijken mij de beste plek om te beginnen. Dan kun je rondrijden via Arizona, Utah, Wyoming, Idaho en Nevada, al is dat ook wel een flinke rit.
Je zou ook gewoon van de ene naar de andere plaats kunnen rijden en dan bijvoorbeeld vanaf Salt Lake City of Denver een binnenlandse vlucht terug naar LA/SF nemen. Dan kan je toch wat meer het binnenland in.
Maar wat had jij in gedachten, wat voor vakantie zeg maar? Ik was zelf vooral van plan om er voor de natuur heen te gaan, maar Las Vegas wil ik natuurlijk ook wel een keer gezien hebben. Komt min of meer neer op backpacken, hostels, niet alles van tevoren per dag inplannen enzo.
Als alles goed verloopt (ivm afronden scriptie) boek ik een vlucht voor op 17 mei en vlieg ik met mijn zus naar NY, en zal dan twee weken aan de oostkust blijven. Mijn zus moet 4 juni weer in NL zijn, maar ik wil graag geheel juni nog door de VS reizen. Ik heb begin juli weer verplichtingen in NL.
LA of San Francisco lijken mij ook de beste plaatsen om een rondreis aan de westkust te beginnen.
Flinke rit uiteraard, uiteindelijk allemaal afhankelijk hoe lang je in bepaalde plaatsen blijft. Ik heb een vriend in San Francisco wonen, en een vriendin in Phoenix, dus daar is waarschijnlijk wel de mogelijkheid om te overnachten.
Ik heb een ontspannen vakantie in gedachte, low-budget, en uiteraard zo veel mogelijk van de natuur zien. Ik heb het meisje opnieuw gemaild, en wacht op haar reactie.
Mooi, lijkt erop dat we eenzelfde soort vakantie in gedachten hebben.
Heb even grofweg gekeken en rondrijden van SF naar SF, om Utah heen zeg maar is een kilometer of 6000. Is dus makkelijk te doen in een maand.
Wanneer was jij eigenlijk van plan om je vluchten te boeken? Ik wilde het liefst eigenlijk deze maand of kort daarna al doen omdat de prijzen voor juni toch al zo langzamerhand beginnen te stijgen.
Ik stuur je zo even een PM met mijn telefoonnummer. Misschien dat we binnenkort even ergens met zijn tweeën (of drieën, heb je al antwoord van haar gehad) kunnen afspreken om te kijken of we het over dingen eens kunnen worden?