Roadtrip Westkust USA - september 2012

[edit door mod]
Hanneke heeft laten weten dat ze inmiddels haar reisgenoten heeft gevonden en verder niet meer gecontacteerd wilt worden door nieuwe geïnteresseerden.
[/edit]

Hallo mede-wereldreizigers,

Ik ben een gezellige meid van 27 en wil ergens in september 2012 een roadtrip langs de USA Westkust maken, met bestemmingen als LA, Grand Canyon, Las Vegas, San Fransisco (Yosemite Park). En dat in een tijdsbestek van 3 a 3,5 weken.

Nu ben ik op zoek naar leuke, avontuurlijke mensen die mij op deze roadtrip willen vergezellen. Een rondtrip door Amerika doe je meestal toch met de auto, een reisgenoot is dan wel zo leuk. En het scheelt natuurlijk aanzienlijk in de kosten. Ik weet dat het nog ver weg is, maar je kan maar alvast weten of er animo voor is.

Het is mijn bedoeling om een auto te huren en op een paar bestemmingen/hotels na, alles op de bonne fooi te doen. Wat ik van mijn reisgenoot vraag? Dezelfde leeftijdscategorie (24 - 33) zou leuk zijn, maar verder stel ik geen hoge eisen.

Dus heb je interesse om er deze zomer samen met mij in de USA op uit te trekken, laat het me weten!

Groetjes,
Hanneke

He Hanneke,

Ben langzamerhand beetje aan het denken waar ik volgend jaar heen wil. Heb zelf Canda in gedachten, maar jou plan klinkt ook niet verkeerd!. Als ik een “verre” reis ga maken, ga ik wel liever minimaal 4 weken. En staat Canada ook ooit nog in je planning of. . . Wat is trouwens je manier van reisen, backpacken of . . . .

Ben een easy going figuur maak me niet zo snel druk. Ben ook niet iemand die alles tot de puntje regelt, zo houdt je een beetje speling voor onderweg waar het erg leuk/mooi is. En een week strand hangen is niet mijn ding(1 dagje is altijd top natuurlijk :slight_smile: ), ga ik liever de boel verkennen. Houdt ervan om lekker actief bezig te zijn!!

groetjes.

wilco,

Hoi Wilco,

Canada staat zeker ook nog voor ooit op mijn planning, maar zo ook Thailand, Australië, Argentinië en de rest van Midden- en Zuid-Amerika… Haha tsja…keuzes maken is lastig.

De reden dat ik nu voor de Amerikaans Westkust kies is omdat een goede kennis van mij daar woont. Zij woont daar sinds 3 jaar met haar Amerikaanse man en al 3 jaar roep ik dat ik dit jaar toch écht een keer langs wil komen. Nu inmiddels wel tijd om de daad bij het woord te voegen :-). Ze woont in Santa Barbara. Ik speel met de gedachte om dat als laatste bestemming van de reis te doen om na al het sight-seeing nog een paar dagen te kunnen uitrusten op het strand. Zou er zo’n 4 a 5 dagen willen blijven (ze heeft ruimte genoeg voor logés) en dit dan combineren met LA , want dat ligt op 2 uurtjes bij Santa Barbara vandaan. In principe is dat het enige aan de reis wat voor mij vast staat. Actief bezig zijn en dingen zien wil ik sowieso. Strand liggen is inderdaad wel een paar dagen lekker, maar daar hoef ik niet voor naar Amerika :-).

Qua tijd zou ik ook best 4 weken willen, maar het is nog maar de vraag of dat wel kan met mijn werk. En zoveel vrije dagen heb ik helaas niet :-(. Vandaar dat ik in principe 3 a 3,5 weken aan hield. Wat betreft manier van reizen ga ik toch voor wat meer comfort; lekker een auto huren en slapen in simpele maar goede motels. Met 15 anderen op een kamer en één douche delen is niet aan mij besteed. Al zou ik dat voor een paar nachtjes best wel kunnen hoor!

Ben benieuwd wat je ervan vindt. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

Groetjes
Hanneke

Hallo Hanneke,

Uhmmzz…ik zit ook te denken om volgend jaar naar Amerika te gaan. Jou plan spreekt me wel aan. Ik zou alleen NY ook willen zien, maar dat zou ik er altijd voor of achter kunnen plakken. Zie dat je van mijn leeftijd bent (ben ook 27), verder spreekt het me ook aan om actief dingen te zien/ondernemen. Ik zit momenteel nog onzeker met mijn werk enzo dus kan en wil nu nog niets boeken ofzo (vind dat nog te vroeg), maar aangezien ik begreep dat je in ieder geval wilde kijken of er eventueel animo is, dan wil ik dus aangeven dat ik dat wellicht wel heb!
Ik weet niet wanneer je zelf definitief een keuze wilt maken, maar anders kunnen we wellicht contact houden!?

Groetjes, Maartje

Hoi Maartje,

NY zou ik ook leuk vinden, maar ben bang dat dat in 3 weken niet gaat lukken. Wil ook niet door de rest heen haasten om naar NY te gaan. Dan doe ik dat liever een keertje apart (is ook geen straf!). Maar idd, je kunt dat er altijd nog een weekje alleen aanplakken!

Wat betreft vastleggen, dat zal voor mij rond februari/maart zijn. En daarmee bedoel ik het ticket boeken, simpelweg omdat die dan nog een beetje betaalbaar zijn. Hoe langer je wacht, hoe duurder het wordt. Vriendin van mij heeft 2 jaar geleden dezelfde reis gedaan en die had voor € 450,- een retourtje LA. Daar kun je het voor doen! (al heeft zij wel altijd mazzel met aanbiedingen e.d. haha)

Contact houden moeten we zeker doen!

Groetjes
Hanneke

Hoi,

Wat grappig, ik zat net een soortgelijke oproep te lezen.

Reisgenoot american roadtripp

:wereld:

Hallo Hanneke!

Jah…voor mij is het ook allemaal nog te bezien hoor of NY erin gaat zitten. Maar het zit wel in mijn hoofd om dat te doen…en in die 3, 3,5 week is dat te kort daar ben ik het mee eens; zonde om dan overal zo snel door te reizen enzo.
Wie weet reageren er nog meer mensen hierzo…we zien het allemaal wel! Mocht je begin van het jaar nog steeds willen gaan dan weet je me te vinden!

Groetjes, Maartje

Reisbeer, haar idee van roadtrip is inderdaad hetzelfde, alleen de tijd niet…januari 2012.

Maartje, ik zal zeker nog aan je denken begin volgend jaar! Want ook al heb ik tegen die tijd al een andere reisgenoot gevonden…met zn 3en (of 4) is het ook leuk!

Hey Hanneke,

Jouw plan klinkt goed! Ik wil al jaren een keer naar de US, maar er komt steeds een ander land tussen :slight_smile: 2012 vond ik dan ook een goed jaar om dan toch echt eens te gaan, maar ik kan natuurlijk weer eens niemand vinden die tijd, geld en zin heeft om te gaan. Ik zat ook te denken aan september, ik wordt 1 sept 2012 30, ieuw, goeie reden om weer eens een mooie reis te gaan maken. Alleen de westkust is groot zat om één vakantie mee vol te krijgen, en dan zie je nog lang niet alles, maar ik neem aan dat je ook wat het binnenland in wil, de nationale parken, misschien Vegas? Ik ben altijd heel makkelijk op vakantie, zo lang ik maar niet meer in een iglotent hoef te slapen en hostels heb ik ook al van binnen en buiten gezien. Ik wil graag allerlei dingen zien, maar zo nu en dag een dagje aanrommelen, winkelen, in de zon zitten is ook prima.
Een roadtrip lijkt me geweldig, ik zou graag bij iemand in San Fransisco op bezoek gaan (1 dagje is genoeg) en het enige waar ik écht heen wil is Six Flags Magic Mountain op een doordeweekse dag, die achtbanen zitten me al jaren uit te nodigen voor een ritje. Verder heb ik weinig wensen, mooi weer en leuke mensen, meer heb je niet nodig.

Als je meer wil weten van mij moet je me maar even een berichtje sturen, 3 of 4 mensen is ook prima, zolang we dan maar een big huge enormous SUV huren :slight_smile: Groetjes, Maartje (andere Maartje trouwens dan die al gereageerd had, ik kom uit Eindhoven)

Hi Ekennah!

Heb hetzelfde idee voor volgend jaar, wellicht misschien iets eerder. Hoor graag van je of je nog iemand zoekt:) Ben zelf bijna 25, niet moeilijk, hou van lachen en veel zien. Ook shoppen en strand vind ik leuk:) Evenals auto rijden trouwens!

Hey Hanneke,

Ik wil zelf ook heel graag naar de VS. Precies wat jij zegt; een roadtrip langs de westkust met alle leuke steden en mooie nationale parken. Met een huurauto inderdaad en verder niet al teveel plannen qua hotels/motels.
Wil al heel lang naar de westkust voor een rondreis, maar krijg vrienden en vriendinnen helaas niet mee. Ze vinden het te duur of kunnen niet ivm hun werk. Ik kan op mijn werk maximaal 4 weken vrij krijgen, meer vrije dagen zitten er voor mij helaas ook niet in denk ik. Wat betreft de maand maakt mij niet zoveel uit, september klinkt helemaal goed!
Ik ben helemaal enthousiast geworden door je berichtje. Heb al eens vaker over een groepsreis nagedacht, maar dan zit je toch aan veel dingen vast en heb je niet zoveel vrijheid.
Ik ben trouwens 25 jaar, verder een gezellige meid en ben spontaan. Kan het met iedereen goed vinden en maak snel contact. Verder hou ik dus ook veel van reizen. Ben o.a. een half jaar in India geweest en 2 maanden in Brazilië. Veel avontuur spreekt me aan, maar hou ook wel van een beetje luxe en winkelen en af en toe relaxen op het strand.

Ik hoor graag van je of je nog steeds een reismaatje zoekt.

Groetjes Loes

Hallo Hanneke & de andere USA liefhebbers,

Ik ben ook op zoek naar reisgeno(o)ten om een gezellige roadtrip door Californië te maken! Ik ben er ooit geweest toen ik 10 jaar oud was en het heeft op mij een diepe indruk achtergelaten.
Ik zou ook graag in een tijdsbestek van 3 weken (max. 3,5 week) LA, Beverly Hills, Hollywood (met de Universal Studios erbij, zijn super!) San Francisco, een paar nationale parken en Las Vegas willen aandoen.

Ik ben 28 jaar, makkelijk in de omgang en wil graag wat zien en ondernemen! w.b.t. reiservaring in het zelf reizen; In 2009 ben ik al eens een paar maanden gaan backpacken in Nieuw-Zeeland & the Cook islands…was een super reis!

Nu dus ook m’n zinnen gezet op de USA, lekker the American way met een auto door het land crossen en veel zien en meemaken! Lijkt me ook gezellig om dit met een paar mensen te doen.
Aangezien ik in 3- 3,5 week alles zou willen zien, zou ik wel een beetje een reisplanning maken, zodat je je niet op het eind moet haasten om nog alles te bekijken. Motels kun je overal vinden, dus daarin hoef je (buiten een hotel/motel bij aankomst) niets vooraf te regelen, gewoon zien wat er op je af komt. :slight_smile:
(begin) September lijkt me een goede maand om daarheen te gaan…

Mocht m’n bericht je aanspreken, of je hebt nog vragen, let me know!

groetjes,
Marlies

Hoi allemaal!

ik ben net als jullie op zoek naar reisgenoten om een roadtrip door de westkust /amerika te maken. Ik hoor graag van je of je nog geintreseert ben. Ik ben 21 jaar, hou van shoppen, uitgaan, en vind het ook leuk om dingen te zien en te ondernemen :smiley:
Groetjes Mirjam

Hoi Mirjam,

Bedankt voor je reactie!

Inmiddels heb ik met 4 mensen goed contact en binnenkort een afspraak om ze in real-life te ontmoeten. Omdat ik met maximaal 4 personen op reis wil (inclusief mezelf), denk ik dat ik het voor nu even afwacht hoe het met deze mensen gaat lopen.

Mocht het toch niets worden met hen dan laat ik het je nog weten!

Groetjes
Hanneke

Hoi Hanneke en anderen,

O jee, dan ben ik zeker te laat…

Ik ben net zo enthousiast als iedereen hier wat betreft een roadtrip door west amerika. Op mij is ook het standaardverhaal van toepassing dat iedereen moet werken of op wat voor manier gebonden is. Zou het superleuk vinden om mee te gaan. Ik ben helemaal vrij dus niet aan data gebonden, is wel zo makkelijk. :slight_smile: Zijn jullie al bij elkaar gekomen? Ben benieuwd wat daar uitkwam. Ik hoor graag van je als er nog plek is. :wink:

Eric

Hey Eric,

Leuk dat je reageert! Het is inderdaad alleen wel zo dat ik even een stop op mijn zoektocht heb gezet. Heb nu met 4 mensen leuk contact, en eigenlijk wil ik met max 3 anderen op reis. Hoe meer zielen hoe meer vreugd misschien, maar ook weer meer meningen. Vond 4 daarom wel een mooi getal :-). 1 van die mensen heb ik al een real-life afspraak mee gehad (man). Komend weekend zie ik er ook 2, en de laatste in januari.

Mocht het na het weekend blijken dat het niet klikt met de dames met wie ik afspreek (ga er niet vanuit, maar je weet maar nooit…), dan laat ik je dat zeker weten!

Wellicht wel een idee om contact op te nemen met de andere mensen die later gereageerd hebben op mijn berichtje, bijvoorbeeld Naomi en Marlies? Hen heb ik hetzelfde verhaal als jou moeten vertellen…

Vind het wel echt onwijs leuk dat ik zoveel reacties krijg op mijn oproepje en dat toch veel mensen in hetzelfde schuitje blijken te zitten! Dus nogmaals, mocht het op niets uitlopen met die anderen dan kom ik zeker nog bij je terug!

Groetjes
Hanneke

Hey mensen,

Ik ben ook van plan om een roadtrip te maken door de US in 2012. Ik heb al 3 reisgenoten gevonden en er zouden er nog 2 bij kunnen (6 totaal). We hebben nog geen concrete plannen alleen dat we in NY beginnen en cross country richting het westen gaan. En niet te missen Las Vegas en de tussenliggende parken.

Onze voorkeur gaat na het hoogseizoen omdat het dan een stuk goedkoper is.
Wij zijn allen rond de 27 jaar, de meeste van ons hebben al veel gereisd.
Is er nog iemand geïnteresseerd om ons te vergezellen of samen te voegen, doe ff een pm.

Greetz,
Jess

Hi,

mij heb je verteld dat ik er nog bij kon, maar ik wil zelf in mei dus daarom ging het niet door;) Ik sta open voor reisgenoten, ik ga alleen wel in mei of zelf als april en vlieg op Las Vegas. Vanaf het vliegveld vertrek ik met een huurauto naar een andere plek. Blijf ook een paar dagen in Las Vegas, weet alleen nog niet of het ervoor wordt of er na:)

Hi Naomi,

Late reactie, ik had helemaal niet meer gekeken. Klopt dat jij er toen nog bij kon, maar vlak na jou had ik nog een privé bericht gehad van iemand anders die ook interesse had. Dat was de laatste, daarna heb ik er dus even een stop op gezet :slight_smile: