Juni 2009 Roadtrip Westkust USA of Canada

Hallo allemaal,

Ik ben net afgestudeerd en voor ik fulltime aan het werk ga wil ik een lang gekoesterde wens vervullen: een roadtrip door de USA!

Het probleem is alleen dat vrienden geen tijd, geld of zin hebben. Omdat samen toch leuker is dan alleen zoek ik iemand (of meerdere mensen) die ook wel interesse hebben in deze trip.

Ik wil graag in juni of juli deze trip gaan maken.

Heb je interesse of heb je goede tips? Stuur dan een mailtje.

Ter info: ik ben 26 en ik kom uit Arnhem.

Groeten,

Roy

Hallo Roy,

Ik wil graag naar de westkust USA. LA, Las Vegas, San Fransisco, death valley, natuurparken. Aangezien mijn vrienden ook niet kunnen, willen. Ik werk al wel fulltime, dus ik zou 2 of 3 weken in juni weg kunnen.

Ik kom uit Eerbeek en ben 26

Groetjes Crista

Hoi,

wij zoeken nog twee mensen om samen en roadtrip door de USA te maken deze zomer! Hieronder mijn berichtje zoals ik het in een andere thread poste. Laat zeker iets weten als jullie interesse hebben! :slight_smile:

Hoi allemaal!

Nu ben ik ook al een hele tijd iemand aan het zoeken voor een leuke reis in Amerika (of ergens anders) en ik wilde iedere dag wel wat anders, maar ik heb eindelijk iemand gevonden om samen mee te reizen. We zouden 4 tot 6 weken gaan vanaf midden juli tot eind augustus. De bedoeling is dat we met een huurwagen (liefst een busje zodat we er ook in kunnen slapen) de westkust verkennen met een leuke afwisseling van natuur (kamperen), steden en ontspanning (stranden e.d.). We reizen ook low budget en houden van wat avontuur.

Ons voorlopig plan is om volgende route te nemen:

Phoenix – Flagstaff – Grand Canyon – Las Vegas – Mojave national reserve – death valley - humboldt toiyabe national forest - Yosemite national Park – Carson City – Lake Tahoe - eldorado national forest – Sacramanto – San Francisco – Oakland – San Jose - los padres national forest – Pismo Beach – Santa Maria – Santa Barbara – Los Angeles – Long Beach – Anaheim – Huntington beach – Oceanside – San Diego – Yuma - Sonoran desert national monument – Phoenix

Of dit effectief haalbaar is in de gegeven tijdspanne moeten we nog bekijken en natuurlijk hangt ook alles af wat de rest wil, want vandaar dit berichtje nog.

We zijn reeds met twee, maar…

• We reizen liefst met een groepje van 4 mensen, dus wie nog mee wil, zeker laten weten!

• We willen een wagen huren, maar daaroor moet je reeds 3 jaar een rijbewijs hebben in de VS en moet je ook ouder zijn dan 21. Wij voldoen diet aan die dingen (Ik heb nog niet lang genoeg een rijbewijs en mijn reispartner heeft er nog helemaal geen).

DUS WIE ZIN HEEFT OM DEZE ZOMER MET ONS ROND TE TREKKEN IN WEST-AMERIKA EN VOLDOET AAN DE VOORWAARDEN OM EEN WAGEN TE MOGEN HUREN, AUB MAIL ME EN WE BEZORGEN ELKAAR TE ZOMER VAN ONS LEVEN!!! :smiley: (je moet wel willen rijden

http://www.reisforum.info/images/smilies/icon_razz.gif

aar al bij al vallen de afstanden nog mee als je het verdeelt over een dikke maand)

Ik hoop echt dat ik hier reactie op krijg, want ik sta reeds te popelen om te vertrekken :stuck_out_tongue:

Hopelijk tot gauw!!!

[EMAIL=“Sven_Verhoeven@hotmail.com”]Sven_Verhoeven@hotmail.com

Ik ben er inmiddels zeker van dat het de Westkust van de USA gaat worden:unibrow:

Las Vegas, Los Angeles, San Diego en San Francisco zijn zeker plaatsen die ik wil gaan bezoeken. Ik wil eigenlijk een beetje van alles: natuurparken, grote steden, toeristische trekpleisters maar bijvoorbeeld ook een dagje strand. Eigenlijk alles :slight_smile: Bij voorkeur met de auto zodat je aan niets en niemand gebonden bent.

@ Sven: Jouw plannen klinken erg gaaf al ben ik bang dat mijn budget niet genoeg is voor 6 weken. Ook ga ik liever in juni omdat de temperaturen dan nog niet gigantisch hoog zijn.

Hoi,
Jammer dat we je niet kunnen overhalen om mee te gaan. Maar ik denk dat 6 weken wel een minnimum is voor die streek.
We willen het hoe dan ook zo goedkoop mogelijk houden :wink:
Moest je nog van gedachte veranderen snel laten weten! :slight_smile:

Hoi christa / roy
Ik wil ook erg graag naar de usa. ivm werk kan ik alleen in juni 2 a 3 weken. (eventueel ook eerste week van juli). ik ben zelf 20 jaar. één van jullie interesse? misschien ook leuk om met zn drieen te gaan?
groetjes yvonne

Hey Yvonne,

Leuk dat je ook interesse hebt! Hoe meer zielen hoe meer vreugde toch?

Waarschijnlijk gaat het een trip van 3 weken worden dus dan moet dat voor jou ook geen probleem opleveren.

Misschien kunnen we kijken of we nog een vierde vrijwilliger kunnen vinden i.v.m. hotel/motel kamers?

Hallo Yvonne,

Lijkt mij gezellig als je mee gaat. We zoeken nu er nog iemand bij.
Laat even weten wat je leuk :smile: vindt .

Groetjes Crista

Hallo Roy, Crista en Yvonne,

Ik was eigenlijk van plan om in mei drie weken naar de westkust van de VS te gaan: het rondje L.A.- Las Vegas - San Francisco - L.A. Ik had ook al een reisgenoot gevonden, maar helaas hij heeft zich deze week afgemeld.
Dus nu weer een nieuwe zoektocht. Ik las jullie berichtjes en dacht: dat sluit volgens mij best aan bij wat ik wil. Ben wel een tikje ouder dan jullie (39), maar de meeste mensen denken altijd dat ik jonger ben (kan ook zijn dat ze dan proberen bij mij in een goed blaadje te komen, wat dan natuurlijk lukt :hihi: ).
Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,
José

Hay! Ik heb zelf een aantal jaar geleden een trip gemaakt door Canada. We sliepen in een Crysler Voyager en dumpte iedere avond de bagage op de voorstoelen. Wat een gedoe! Mijn tip : zorg voor een bagagebox op de auto!!! Goede reis toegewenst!

Ey, dit lijkt me eigenlijk ook wel wat! Was van plan deze zomer richting azië te gaan (en met name japan weer onveilig te maken =D), aber plannen van sven klinken zeer goed. K heb dan denk k ook wel genoeg geld om t el cheapo 6 weekjes vol te houden. Alleen ehhhhh, geen rijbewijs dus :frowning:

Hallo Jose,

We willen graag in juni gaan. Als dat geen probleem is, laat maar horen wat je intresses zijn.

Groetjes Crista

Hey José,

Wat mij betreft ben je welkom hoor!

Hoi,

Nou dat is helemaal leuk! Hebben jullie al plannen met elkaar gemaakt over route en verblijf e.d.? Ik ben zelf geen kampeertypje. Lijkt me leuk om een keer met elkaar af te spreken.

Groetjes,
José :wereld:

Hoi allemaal!!!

Ik heb ondertussen al veel plannen gemaakt. We gaan van 1 tot 30 augustus naar de Westkust van Alerika (roadtrip- kamperen-low budget) en alles is in kannen en kruiken, maar we zoeken alleen nog 1 iemand die mee kan en wil en kan rijden! (liefst boven 25jaar).

Ik hoop ECHT op een snelle reactie!!! Kom gewoon mee, het wordt de ervaring van je leven :wink:

hopelijk tot gauw!!!

[EMAIL=“Sven_Verhoeven@hotmail.com”]Sven_Verhoeven@hotmail.com

Hoi allemaal!!!

Ik ben samen met 3 andere mensen die ik via reisfora heb ontmoet van plan om deze zomer de westcoast te verkennen.

Ik heb ondertussen al veel plannen gemaakt. We gaan van 1 tot 30 augustus naar de Westkust van Amerika (roadtrip- kamperen-low budget) en alles is in kannen en kruiken, maar we zoeken alleen nog 1 iemand die mee kan en wil en kan rijden! (liefst boven 25jaar).

Ik hoop ECHT op een snelle reactie!!! Kom gewoon mee, het wordt de ervaring van je leven :wink:

hopelijk tot gauw!!!

[EMAIL=“Sven_Verhoeven@hotmail.com”]Sven_Verhoeven@hotmail.com (liefst reageren via mail ipv thread)

Hey José,

We hebben nog geen concrete plannen, dus een keer een meet om het een en ander te bespreken lijkt mij niet verkeerd.

Ik ben ook niet echt een kampeertype dus dat komt goed uit. Al zal het qua budget ook geen tour langs 5 sterren hotels gaan worden :wink:

Ik hoop alleen wel dat we nog een vierde kandidaat kunnen vinden…

Oh, ik dacht dat ik nr. 4 was :slight_smile: . Nou ja, die komt misschien ook nog wel?

José

Yvonne laat niks van zich horen dus ik denk dat zij een beetje is afgehaakt…

en roynaldinho…al je reisgenoten gevonden…ook naar de westkust usa ik moet nog eventjes afwachten helaas… ik kan helaas geen prive bericht versturen snap er niks van…ik moet even op mijn reactie afwachten .grtxx