USA Road Trip 2010

De grens ligt bij 21 jaar, maar vaak betaal je wel een toeslag als je onder de 25 bent. Die verschilt wel per verhuurder.
Ook moet je een internationaal rijbewijs halen bij de ANWB. Hoewel ze vaak liever je echte rijbewijs willen zien, moet je die wel hebben in verband met verzekering bij eventuele schade of ongelukken.

Tip: Huur bij de grote ketens als Alamo en Hertz. Die hebben in iedere stad vestigingen en ook bij ieder vliegveld zitten ze op het terrein van de luchthaven. Bij schade doen deze bedrijven ook totaal niet moeilijk. Wij hebben zelf een flinke ster in de voorruit gehad en hebben in Reno in 1 uurtje de auto omgeruild voor een betere auto zelfs.

He allemaal, ik heb alles eens door zitten lezen, en dit is een leuke trip,

Ik ben mark 23 jaar, met rijbewijs, en tijd, geld en vooral ZIN om te gaan reizen. ben momenteel bezig met een summercamp in the usa, maar deze reis is ook super om te doen. hebben jullie al meerdere plannen? wanneer willen jullie ongeveer vertrekken en met name hoelang hebben jullie de tijd? 1 maand, 2, 3??

groeten Mark

He Mark,

zoals je in de beginpost hebt kunnen lezen wil ik graag een maand weg, langer kan ik helaas neit vanwege vervolg opleiding!
Bevalt het in het summercamp ?

GR Rick

Hey Rick,
dat is pas van de zomer dat camp, maar ik moet daarvoor ook nog eerst door de selectie heenkomen. ja een maand is wel te doen,

als ik niet naar dat summercamp kan, wil ik zowieso gaan reizen, en een leuke roadtrip trekt mij wel aan!

TIPS;
wel handig om Mileskaarten van bijv. Delta en United te hebben. Hiermee spaar je punten voor een latere reis.
Tevens hebben zij ook regelmatig aanbiedingen voor vluchten binnen de US.
Huurauto met GPS is onmisbaar…zeker daar er in sommige steden buurten zijn waar je niet terecht wilt komen.

Tevens is € 3000,- wellicht een beetje krap, (hangt af van hoe lang je wilt gaan) of je moet in New York in een heel goedkoop Hotel of Bed&Breakfast gaan slapen.
www.tripadvisor.com is geweldig als je een reeele review over Hotels enz wilt hebben. In NYC zien sommige Hotels er online heel mooi uit, maar wil je er echt niet verblijven.

Succes met plannen…en de US is geweldig omdat het zo verschilt per staat.

Haai,

Hier nog wat tips voor mensen die deze zomer een tijdje in de VS willen rondhangen. Ik trek er de hele maand juli voor uit om van West naar Oost te reizen, zeer waarschijnlijk al bussend. Van een ander forummember kreeg ik de goudentip van de Greyhound busses (soort euroliner), met super goede verbindingen tussen vele grote Amerikaanse en Canadese steden. Met een discoverypass van ca. 250 euro kun je 30 dagen onbeperkt met deze busdienst door heel de States + Canada reizen.
Ideaal voor mensen die geen ruim budget hebben en veel willen zien…

Iemand vroeg naar reisorganisaties die boeiende reizen in de States organiseren; Kilroy travel is een internationale reisorganisatie (bureaus zijn te vinden in Utrecht, Amsterdam, en ?) die super coole en redelijk originele trips organiseert.

Succes met alle plannen!

greetz,
Femme

hey rick,

ik ben maurice (22) woon in aruba, ben wel nederlander, en wil ongeveer rond dezelfde tijd op vakntie gaan van miami naar new york naar vegas en weer naar huis…

wil dan op elke bestemming ongeveer 3/4 dagen doorbrengen en gewoon ff lekker losgaan en feesten. was alleen wel van plan om te gaan vliegen want de totale ticket zou voor mij via travelocity.com nog geen $1200 kosten wat niet heel duur is.

als je intresse hebt moet je maar ff laten weten via mail ofzo :
mauricevang@hotmail.com

groetjes

trip van west naar oost gemaakt, twee jaar geleden in Mei in zo´n 16 dagen.

aankomst LA, langs kust gereden naar San Francisco, vandaar uit naar Yosemite Parl, en de twee parken er net onder, vervolgens Death Valley en daarna door naar Las Vegas (+hoover dam)
Door naar Grand Canyon en Monument Valley en toen route 66 eindje gevolgd en door naar Indianapolis (indy 500) hierna naar Niagara waterval en New York.

Moet zeggen dat wij aardig hebben moeten planken, en nergens lang zijn gebleven, maar was wel mooie route, als je 4 weken gaat moet dit makkelijk kunnen en zou Ik parken Bryce Canyon en Zion Park ook bezoeken, Yellowstone is ook mooi, maar ligt dan niet echt op route of je moet via Niagara waterval boven door USA rijden ) met Chicago erbij bijv.

Veel plezier.:zon02:

http://www.rtl.nl/components/reizen/rtltravel/letterbox/miMedia/2007/week03/zo_1.avi_plain.xml

Dat is toch geweldig!!!

Genoeg geld, lekkere muziek en een routekaart meenemen… en het avontuur kan beginnen!

Heb je inmiddels al geschikte mede reisgenoten gevonden?

Ik ben as zomer ook afgestudeerd (Media, Marketing and Publishing) en wil heel graag een roadtrip maken. Het lijkt me absoluut leuk om dit met meerdere te doen (het liefst met zowel mannen als vrouwen).

Ik ben van plan om as zomer naar Amerika te gaan.
Hoelang wil jij gaan? En welke periode?

excuus voor de late reactie!

Nee vooralsnog geen concrete plannen gemaakt!

Het liefst zou ik in Augustus willen reizen ivm nieuwe studie, 4week lang dus.

Hebben jullie al plannen gemaakt Michelle en Malou ??

Groetjes Rick