Ik, een 23-jarige student zoekt één of meer reisgenoten (M/V) voor een road trip in de VS deze (na)zomer. Mijn idee is om met een huurauto of camper door de VS te touren. Ik zou in ieder geval het zuidwesten van de Verenigde Staten willen bezoeken, maar een Coast-to-Coast lijkt me ook fantastisch. Ik zou graag de reis samen met (toekomstige) reisgenoten willen plannen, dus het programma staat nog volledig open, inclusief de reisdatum en tijd.
Ik droom al jaren van deze reis, maar was hier altijd toch wel een tikkeltje te verlegen voor; ook hadden mijn vrienden altijd andere verplichtingen en/of wensen. De verlegenheid is verdwenen, en ik wil toch eens echt gaan. Jullie ook?
Road trip en met name het zuid-westen wil ik ook al een tijdje erg graag. Ik ben een 25-jarige student. Ben inderdaad ook benieuwd hoe lang je wilt gaan en welke periode het liefst wil gaan (wat specifieker dan (na)zomer).
Ik denk dan zelf aan Augustus, aangezien het anders toch wel erg kort dag wordt om het e.e.a nog te regelen. September, of oktober zou ook nog kunnen (i.v.m. weersomstandigheden). De reisduur hang voor mij af van het aantal mensen dat er meegaan, en wat de kosten per persoon zullen zijn. Amerika is een groot land, dus aan een minimum van 3 weken kom je al snel. Wanneer het budget het toelaat mag het voor mij langer worden. Zoals ik al in de opening post vermeld heb wil ik hier dan dus ook graag met geïnteresseerden over praten, aangezien jullie wellicht andere wensen (of beperkingen) hebben.
Een rondreis door het zuidwesten lijkt mij te gek! Is het eventueel ook een optie om in juli te gaan? Dat is namelijk de enige maand dat ik kan (ivm studie).
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Judith, 24 jaar. Ik heb vorig jaar vier maand rondgereisd door Azie en vier jaar geleden heb ik acht weken rondgetrokken, ook door Azie. Een mooie ervaring! Ik vind reizen heerlijk en wil ook komende zomer weer op pad.
Mijn idee is om ruim 3 weken een auto te huren en van San Fransisco naar LA te rijden, via het binnenland en haar mooie nationale parken!
Ik ben benieuwd of er iemand is die dit zelfde idee heeft en ook in juli de tijd heeft
Hoe lang hangt een beetje af van de prijs, maar 3 a 4 weken wil ik zeker.
Net als jou wil ik graag naar LA en SF, maar wil bijv ook erg graag naar Las Vegas en bezienswaardigheden daar in de buurt zoals de Grand Canyon en Death Valley.
Verder heb ik niet teveel eisen, maar hou wel van een beetje luxe. Ik vind het leuk om overdag veel te doen en te zien, maar wil dan 's avonds ook lekker kunnen relaxten. Daarmee bedoel ik niet dat ik 5-sterren hotels en restaurants wil slapen en eten, maar dat ik in ieder geval niet in een tent o.i.d. wil slapen.
Fijn dat je reageert. Op zich heb ik er niets op tegen om in juli te gaan, maar dan moet er toch vrij snel iets geregeld worden lijkt me :). Jou reisplan lijkt me erg leuk, vooral omdat je ook wilt omrijden om de national parks te zien. Ook fijn om te weten dat je al veel reiservaring hebt.
@Jeff85, vooral Death Valley lijkt me een must om te bezoeken. Hoe on-Nederlands wil je het hebben? Ik heb er interessante verhalen over gehoord. Ik heb altijd al een woestijn willen bezoeken.
Ja, juli komt inderdaad snel dichtbij. Maar ik denk dat het in korte tijd nog wel goed te regelen is!
Wat ik vooral leuk vind (en dat kwam misschien niet zo duidelijk naar voren in mn vorige bericht) is juist de natuur!! Grand Canyon, Yosemite NP, Death Valley, Monument Valley, Bryce Canyon…
De nationals parks lijken me idd ook erg mooi en zullen ook zeker het in veel gevallen het grootste gedeelte van een reis door het westen van Amerika zijn, maar de 3 bovengenoemde steden zijn daarbij wel een must als je toch in die buurt een rondreis maakt vind ik.
Hangt natuurlijk van het park af, maar wat vind je leuk om daar zoal doen?
Sowieso kom je wel in die grote steden terecht en het heeft zeker wel wat om die eens te zien vind ik!
Ja, wat te doen in de parken. Ik heb me nog niet echt verdiept in de mogelijkheden, maar in elk geval lopen, fietsen, paardrijden. Het gewoon zien, ontdekken… En jij?
Ligt idd aan de mogelijkheden, maar in die parken lijkt het me vooral mooi de fiets te pakken. En ach, paardrijden, wil ik best een keer proberen hoor
Hoe dachten jullie het te plannen? Alles los (tickets, auto, accommodaties) of een pakketreis die op de wensen aansluit? Het heeft natuurlijk allebei z’n voor en z’n nadelen, maakt mij ook niet zo heel veel uit…
We zouden alles los kunnen doen. Nou ja tickets + auto vooraf boeken.
Dan heb je wat meer vrijheid onderweg. :USA: is immers vrijheid. Wat vinden jullie?
Ja vind ik ook handig. Dan heb je wat meer ruimte om te doen wat je wilt. Hotel boeken voor de eerste nacht vind ik sowieso ook wel handig. Dan hoef je niet direct op zoek als je net bent geland.
Wat is jullie budget ongeveer?
Mijn budget, tsja lastig. Wat wil ik er voor uitgeven? Maximaal rond de 3000 denk ik. Mag wel wat meer zijn, maar wil wel iets van spaarcenten overhouden…
Mijn budget komt aardig overeen met jullie budget.
Ik sprak gisteren een man die vroeger in Amerika heeft gewoond, en daarvoor veel in Amerika op vakantie is geweest. Hij reisde met een huurauto en had altijd een tentje in de kofferbak liggen. Vaak overnachtte hij in een (goedkoop) motel, en gebruikte de tent voor wanneer hij geen geschikte motel kon vinden, of wanneer het uitzicht zo prachtig was dat hij daar gewoon wilde slapen :D, vrijheid he.
Wat ik wil zeggen is, dat je alle kanten op kunt gaan (letterlijk en figuurlijk). Dus als het goedkoper kan, of moet, dan is dat dus mogelijk. Ook kan het de reis nog het wat avontuurlijker maken. Ik moet jullie wel zeggen dat ik van huis uit nooit een kampeerder geweest ben, maar ach, ik heb het idee dat dat in het land van de vrijheid een totaal andere ervaring kan zijn.