Komende zomer wil ik graag een roadtrip maken door Amerika. Van New York naar L.A. of andersom, daar ben ik nog niet helemaal uit. Het zou leuk zijn om niet in mn eentje te hoeven en misschien zijn er mensen die met dezelfde plannen rondlopen, vandaar deze oproep: Zijn er mensen met soortgelijke plannen? Ik ben een meid van 22 jaar, 1e jaars student Geschiedenis. Ik wil al heel lang en heel graag deze reis maken. Lijkt het je wat? Laat een berichtje achter!
Gaaf plan! Lijkt me zeker een mooie trip. Ben een paar jaar geleden in California geweest, en dat beviel erg goed!
Ik heet Ernst en ben 19 jaar, in januari wordt ik 20. Sinds ik in Amerika geweest ben, ben ik verkocht aan dat land. Verder heb ik tot september 2008 om te reizen (zolang mn geld niet op is) en Amerika staat dus nog op de wishlist!
Het lijkt me e.v.t. ook leuk om die trip met een groep te maken, misschien daar een busje kopen ofzo… Ook heb ik evt. nog 2 adressen in Amerika, een in Boston en 1 in Oceanside (vlakbij L.A.) waar we kunnen blijven voor een weekje ofzo.
Ik hoor t wel,
Om in Januari te gaan is voor mij geen probleem. In September wil ik weer beginnen met een opleiding (Ben met m’n eerste opleiding gestopt, vandaar ook dit tussenjaar) dus als het voor September is vind ik alles prima. Kan je i.v.m. Mark ook niet later, zeg rond juni? Lijkt me leuk om met ongeveer 4 personen te gaan! @Mark: Mja Juli is opzich wel vrij laat voor mij (Dan heb je 2 maanden (met of zonder juli erbij?), plus dat ik dan nog een kamer moet gaan zoeken enz.) maar ik/we zou bijvoorbeeld ook eerder weg kunnen gaan, en dan later afspreken in NYC en dan met z;n allen verder reizen naar de westcoast . Een visum is maximaal 90 dagen geldig, tijd genoeg lijkt me
Hoe denkt ‘Dubbelfriss’ hier eigenlijk over aangezien het haar topic is?
Leuke plannen allemaal! Ik ben afgelopen zomer een week naar NYC geweest, en ben helemaal verkocht. Dus ik wil meer zien van de VS. Zijn er inmiddels al wat concretere plannen allemaal?
Hm, zie net dat een retourticket rond de 2500 euro is? Dat wordt dan te duur voor mij. Weet iemand of dit kan kloppen of dat ik iets verkeerd heb gedaan?
Hey allemaal, ik ben ook van plan om dit jaar te gaan reizen. Ben gestopt met mijn studie, en wil in september ook weer beginnen. Het lijkt me heel leuk om met een groepje door Amerika te reizen!! Ook al een spaarpotje opgebouwd… Het beste lijkt me om rond februari te gaan en dan voor een maand of 3… Hebben jullie al verdere plannnen? Groetjes
Mijn fout: die 2500 euro is véél te veel Op de site van US Airways, waar ik ook al eens mee heb gevolgen, vind je een ticket incl. taxes enz. voor 519 Dollar (366 euro, dankjewel goedkope dollar)! Daarbij krijg je gratis 8948 airmiles!.. pff Gebaseerd op een vlucht van Amsterdam naar Boston (In Massachusetts) en retour, economy class, heen: 9 januari 2008, retour: 2 april 2008 (woensdagen vliegen het goedkoopst kennelijk). Zie: usairways.com
Zo is het wel erg goed te betalen, en ik zou dan ook wel ergens rond begin februari willen vertrekken. Omdat ik toch een jaar vrij ben heb ik geen vaste planning, maar bijv. een trip (met de greyhound van plaats naar plaats) van de oostkust (Boston) door de great plains en de rocky mountains naar het (zuid)westen (California) en vervolgens via het zuiden de ‘blues-staten’ af (Louisiana, Mississippi, Alabama, Tennessee, enz.) naar New York City en dan terug naar Boston lijkt me erg mooi! Als jullie ook nog steeds willen gaan hoor ik dat graag! Mailen gaat sneller dan hier op het forum: [EMAIL=“ebreel@gmail.com”]ebreel@gmail.com
Edit:
De greyhound is ook erg goed te betalen: http://www.greyhound.com/deals/go_anywhere_fares.asp
Go anywhere betekent volgens mij dat je (een jaar lang?) overal heen kunt reizen (Met uitzondering van de staat New York) voor $198.00 = 136 euro! (De ‘Over 2800 miles’ optie). Hij komt in alle grote steden en ook een aantal steden in Canada!
Zo he, je hebt je er helemaal in verdiept! Het plan dat je hebt klinkt echt super leuk al die steden. Ik wil met je mee! 9 janurari komt ook goed uit. Misschien een keer afspreken ofzo? Zal je wel ff toevoegen aan me msn, als je dat hebt
Wow! Wat een reacties! Leuk dat er zoveel animo is! Warschijnlijk ga ik stoppen met mijn studie, waardoor ik eerder op reis zou kunnen dan gepland bijv in januari februari. Voeg me maar toe op msn, is misschien even makkelijker praten
[EMAIL=“dubbelfriss11@hotmail.com”]dubbelfriss11@hotmail.com
Wat leuk al die reacties… blijkbaar hebben meer mensen hetzelfde idee als ik… Het lijkt me ook super met een groepje! Ik zelf ben 25 jaar en ga eerst in februarie voor 5 maanden naar curacau… van daar uit ga ik dan de hele maand juli en augustus rondtrekken. Ik weet niet of er ook nog mensen willen gaan rond die tijd?
Hoi, ik zou ook heel graag zo’n zelfde reis maken en ik heb niemand om mee te gaan…
Het liefst inderdaad een roadtrip van NY naar La (of andersom). Ik heb alleen (nog) geen rijbewijs.
Ik ben iig 18 jaar, net geslaagd voor vwo diploma en neem er even een jaartje tussen uit om te werken en te sparen. Volgend jaar wil ik aan mijn studie gaan beginnen.
Ik zou het liefste rond juli ofzo gaan, want tegen die tijd heb ik wat meer geld. Ik hoop dan zo’n 3000 euro ter beschikking te hebben, genoeg hoop ik?
Ik weet niet of jullie het van te voren willen plannen of niet maar er zijn ook zulke roadtrips te boeken bij reisbureaus.
Zoals deze, 24 dagen van NY naar La.
(prijs even niet beschikbaar) maar dan staat wel alles min of meer vast.
Ja ik wil dus zelf ook pas in Juli en augustus gaan. Dan pas kan ik gaan ivm studie. Dus hoop dat er meer mensen zijn die rond deze periode willen gaan zodat we met een paar man alsnog een roadtrip kunnen maken? Hoop op wat reacties!! Dus wie wil wil er in die maanden mee op roadtrip???
Ik wil niet bijdehand zijn ofzo, maar hebben jullie allemaal wel bedacht dat er in januari/februari in de VS niet echt zomerse temperaturen zijn?
Alleen in het zuiden is het beetje lekker weer en in het noorden veel sneeuw of regen.
Als ik jullie was zou ik gewoon in de zomer gaan, dan weet je dat je overal redelijk of goed weer hebt, is je koffer ook een stuk minder snel vol met kleren.
Dit is dan even mijn mening…ik wil zelf namelijk ook weer erheen, ben er al vaker geweest.
Maar ik ga dan in de zomer, ik kan gaan wanneer ik wil, maar ik kies die periode gewoon ivm het weer.
Ja zoals ik al schreef wil ik ook pas in juli en augustus gaan. Ben eigenlijk aan het wachten op meer reacties van mensen voor rond die tijd. Dan kunnen we met een paar man zo’n roadtrip maken. Zou leuk zijn. Ik hoor het wel weer.