Tips gevraagd voor rondreis

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en zou graag advies willen vragen aan jullie die ervaring hebben met mooie reizen. Zelf ben ik student en als alles volgens planning verloopt ga ik in oktober afstuderen. Samen met mijn vriend (hij werkt) sparen wij voor een verre reis die wij in oktober willen maken. We hebben al aardig wat gespaard. Nu zijn we dus aan het rondkijken waar we heen willen. Aan de ene kant is er de optie om naar Japan te gaan. Dit wordt dan helemaal geregeld door een vriend van ons. Bij te weinig aanmelding gaat deze reis echter niet door. In dat geval gaan we volgend jaar naar Japan maar dan willen we dit jaar dus een reis naar een ander land maken. We hebben zelf over de volgende opties nagedacht:

• Amerika. Ik rijd zelf al jaren paard en daarom zouden we graag een week op een ranch willen verblijven en daar echt meegaan met het koeiendrijven en alle ranch activiteiten (mijn vriend rijdt ook). Daarna willen we nog 1 of 2 weken door Amerika trekken en de grote steden en bezienswaardigheden bezichtigen.
  • Zuid-Afrika. Ik heb altijd al graag het wild-life in Zuid-Afrika willen zien. Hier zouden we dus graag het land door willen trekken en heel veel van de natuur en cultuur zien. Mag ook een ander Afrikaans land zijn.
  • India. Mijn vriend is hier een paar keer voor z’n werk geweest en we willen nu graag samen het land echt zien zodat ik ook de bijzondere cultuur hier kan ervaren.
  • Australie/Nieuw-Zeeland. De prachtige natuur hier wil ik ook zeker een keer zien.

Ik ben zelf alleen in Europa en Egypte op vakantie geweest en heb nog geen verre natuur en culturen gezien. Het staat zeker op de planning om in de toekomst veel reizen te gaan maken om deze te ontdekken en we willen hier dus in oktober mee gaan beginnen met de eerste verre reis. Ook mijn vriend is op India na alleen binnen Europa op vakantie geweest. We hebben dus geen ervaring met verre reizen en hoe je de planning hiervan het beste aan kan pakken. Het gaat dan dus ook om een rondreis, we willen niet ergens in een hotel gaan zitten en that’s it. Het gaat echt om een reis met veel uitstapjes tot aan het echte basic rondtrekken aan toe, alle tips zijn welkom. En omdat ik nog student ben zitten we wel aan een budget vast. Ik ben dus aan het rondkijken op allerlei sites, en zou jullie graag om tips vragen hoe ik dit het beste aanpak en om aanraders van reizen die jullie gemaakt hebben.

Alvast ontzettend bedankt voor de hulp, tips en adviezen!

Ze zeggen dat Japan een mooi maar ook een duur land is!Al overwogen om eventueel je zinnen op Thailand te zetten?het land herbergd vele mooie landschappen,tempels,natuurparken en mooie stranden/eilanden!Ook de mensen zijn heel vriendelijk en gastvrij!Ik zou zeggen ff surfen op het Thailandforum moest je geintresseerd zijn!Nog veel succes met je reisplannen.gegroet:georgessiam.

Hartstikke bedankt, we nemen deze tip zeker mee in onze overweging. Heb je toevallig nog tips van bezienswaardigheden die we zeker moeten zien en hoe we de reis het beste kunnen aanpakken (met name waar we het beste kunnen boeken)?

greenwood travel kun je best is gaan informeren,of je moet maar is een vraag stellen op het thailandforum,die wij met de thaise glimlach zullen beantwoorden!!gegroet:georgessiam.:chin:

ff corrigeren green wood travel is een reisbureau in Thailand met nederlandstalige medewerkers!g.s

als je voor thailand kiest zou ik niet meer als vliegtickets en een hotel/guesthouse voor de eerste nacht boeken
dit is echt een heel gemakkelijk land om zonder reis organisatie doorheen te reizen met uitstekend openbaar vervoer overal diverse slaap gelegenheden en een voortreffelijke keuken
en daar boven op nog een zeer vriendelijke en behulpzame bevolking en dan heb ik het nog niet over de schoonheid van de natuur en cultuur
voor tips wat te zien en of doen zou ik zeggen lees eens wat rond op het thailand forum hier op ww en als je meer informatie wil over dit land stel daar je vraag en er zullen meerdere reacties/ antwoorden volgen

groet dirk :chin:

Bedankt voor de goede tip, dat zullen we zeker doen als we daarvoor kiezen! Verder heb ik al rond gesnuffeld op het Thailand forum, maar het is heel veel informatie dus daar ben ik nog wel even zoet mee en misschien plaats ik binnenkort daar wel een berichtje. Voorlopig ben ik nog veel aan het zoeken wat ik nou wil.

Vandaag kwam ik ook deze site tegen: http://www.xplore360.com/themes/1/Paardrijden en met name de paardensafari’s lijken me onwijs gaaf (bijv. http://www.xplore360.com/template/com-destinations/destination/1/56/102/Safari-te-paard-in-Kafue-Nationaal-Park-in-Zambia) maar wel erg prijzig. Heeft iemand ervaring met zulk soort reizen? Kan iemand me hierin adviseren? Andere sites/tochten/opties zijn zeer welkom, ik hoor graag jullie ervaringen en hoop dat er op het forum mensen zijn die zoiets hebben gedaan. Alvast weer bedankt!

Van al de reizen die jullie willen maken heb wij al het grootste deel gedaan.Australie kunnen jullie makkelijk zonder organisatie doen.Jullie kunnen ginder tours boeken in plaatselijke organisaties.Wij waren er met australie-online en die boeken ginder hun tours bij: http://www.adventuretours.com.au/
Het is een prachtig land met heel veel backpackeckers hotels.Ook in Nieuw zeeland heb je die mogelijkheden.Het is wel een lange vlucht maar wij hebben die onderbroken in Kuala Lumpur.Op onze website staan onze foto en videoverslagen.Heb je meer informatie nodig mag je me altijd terugmailen of een boodschap in ons gastenboek achterlaten.Maak maar een mooie keuze en een goede voorbereiding op jullie reis.Onze website:
http://home.scarlet.be/guidokestens/
Groetjes
Guido

Dankjewel, de site ziet er goed uit. Hier ga ik ook over nadenken en straks overleggen met mijn partner. We hebben een hoop uitzoekwerk te doen voor we kunnen beslissen! Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. In ieder geval allemaal nogmaals bedankt voor de aanraders tot nu toe.

Hoi
wil je wel graag alleen op reis of ga je liever met een groepsreis. Sommige landen zijn makkelijk zelfstadig te doen maar misschien is bijvoorbeeld Z afrika fijner om met een groep te doen. Ik heb ervaren dat het een stuk relaxter reizen is maar er zitten ook nadelen aan zoals je moet volgens de planning reizen. Wel is er vaak genoeg ruimte om samen (jij en je vriend) op pad te gaan.
Amerika en australie zijn denkik wel makkelijk zelfstandig te bereizen!!! veel plezier met uitzoeken
groetjes lotte
ps vraag eens wat reisbrochures aan van Koning aap, shoestring, djoser enz en ga eens kijken wat er in verschillende landen te zien is (en ook de highlites) zo doe ik ook veel inspiratie op!

Dat hangt inderdaad een beetje van het type reis af. Amerika zouden we alleen (samen) doen, maar Zuid-Afrika inderdaad waarschijnlijk met een groepsreis. Japan is hoogstwaarschijnlijk uitgesteld tot april 2011, dus we denken er nu over om in oktober naar Amerika te gaan gecombineerd met het paardrijden of Zuid-Afrika. Dit zijn beide behoorlijk actieve reizen en nu we nog alle vrijheid en mogelijkheden hebben lijkt het ons het handigst om deze reizen op korte termijn te doen en in de toekomst naar onder meer Thailand te gaan. Hebben jullie een idee of Amerika of Zuid-Afrika duurder zal zijn? En nog andere goede tips? Ik zal inderdaad goed rond gaan kijken en brochures aanvragen. Bedankt!

Hallo allemaal,

Het is alweer een poosje geleden, maar we zijn inmiddels een stap verder in de beslissing. Het wordt sowieso India :slight_smile: Mijn vriend gaat hier volgende maand heen voor zijn werk en eind augustus ga ik achter hem aan om er 3 weken rondreis door India aan vast te plakken. Nu is mijn vervolgvraag dus, hoe pakken we dit het beste aan? Mijn vriend wil in ieder geval graag naar de Ganges, Delhi en de Taj Mahal. Ik wil naast de cultuur ook graag een stuk natuur in de reis verwerken. Nu is mijn eerste vraag dus: zouden jullie adviseren om zelf de vlucht, verblijf en rondreis te regelen of is dit beter te doen via een organisatie? We hebben bijvoorbeeld indiaonline.nl en djoser bekeken en dit zag er beide erg goed uit, maar is dit aan te raden wat betreft de dingen die je zal zien, de kwaliteit en de prijs? We zijn ook nog van plan om langs een of meerdere reisbureaus te gaan om informatie in te winnen en te vergelijken. Wat zouden jullie aanraden?
Daarnaast wilde ik jullie in het algemeen vragen of jullie weten of een open ticket wel of niet duurder is dan een ticket met een vaste retour datum. Indien dit niet het geval is, zou dat namelijk wel makkelijk zijn aangezien het werk dat mijn partner daar moet doen wellicht zou kunnen uitlopen, zodat we wat speling hebben. Dat zou natuurlijk lastig worden of niet nodig zijn als we een georganiseerde reis gaan boeken.
Alvast weer zeer bedankt voor jullie hulp!
Groetjes, Simone