Tips gevraagd voor rondreis

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en zou graag advies willen vragen aan jullie die ervaring hebben met mooie reizen. Zelf ben ik student en als alles volgens planning verloopt ga ik in oktober afstuderen. Samen met mijn vriend (hij werkt) sparen wij voor een verre reis die wij in oktober willen maken. We hebben al aardig wat gespaard. Nu zijn we dus aan het rondkijken waar we heen willen. Aan de ene kant is er de optie om naar Japan te gaan. Dit wordt dan helemaal geregeld door een vriend van ons. Bij te weinig aanmelding gaat deze reis echter niet door. In dat geval gaan we volgend jaar naar Japan maar dan willen we dit jaar dus een reis naar een ander land maken. We hebben zelf over de volgende opties nagedacht:

• Amerika. Ik rijd zelf al jaren paard en daarom zouden we graag een week op een ranch willen verblijven en daar echt meegaan met het koeiendrijven en alle ranch activiteiten (mijn vriend rijdt ook). Daarna willen we nog 1 of 2 weken door Amerika trekken en de grote steden en bezienswaardigheden bezichtigen.
  • Zuid-Afrika. Ik heb altijd al graag het wild-life in Zuid-Afrika willen zien. Hier zouden we dus graag het land door willen trekken en heel veel van de natuur en cultuur zien. Mag ook een ander Afrikaans land zijn.
  • India. Mijn vriend is hier een paar keer voor z’n werk geweest en we willen nu graag samen het land echt zien zodat ik ook de bijzondere cultuur hier kan ervaren.
  • Australie/Nieuw-Zeeland. De prachtige natuur hier wil ik ook zeker een keer zien.