Volgend jaar wil ik samen met mijn vriend en 2 vrienden een rondreis gaan maken naar de westkust in het najaar (sept-okt) van ongeveer 3 weken.
Ik heb op dit forum al veel indelingen van reizen gezien, maar ben ook vooral benieuwd wat jullie ervaringen zijn mbt het plannen en boeken van de reis.
Raden jullie aan om alle van te voren te boeken en reserveren of om veel ter plaatse te doen? En hoe zijn de ervaringen met het boeken van een “standaardreis” (of evt reis op maat) via organisaties zoals bijvoorbeeld exit reizen/wrc/fox of reisbureaus? Is dit voordelig of juist niet?
Hi Eva, welkom op het forum.
Vluchten eerst boeken dus bepalen waar je eerst naar toe wil en van welke plaats je weer wil vertrekken. Dat hoeven niet dezelfde locaties te zijn.
Autohuur kan je laten boeken.
Ik heb nog nooit een georganiseerde reis in de USA gemaakt en altijd alles zelf geregeld alhoewel je autohuur en vluchten ook via een reisbureau kunt boeken als je wil.
Als dit je eerste reis is zou ik overwegen veel hotels wel te boeken. In de National Parks kan dit zelfs noodzakelijk zijn vooral in Yosemite en Grand Canyon NP.
Hoe oud zijn jullie? Dit in verband met de autohuur.
September/october is een prachtige tijd voor een rondreis in SW USA.
Houd er rekening mee dat bij een rondreis via een reisbureau je vaak niet op de de mooiste plaatsen in de NP’s zit. Als je een reis gevonden hebt plaats hem dan op het forum dan kunnen we erover oordelen.
Yeehaw
Bedankt voor jullie reacties! Onze voorkeur gaat wel uit naar hotels/motels ipv campings, maar hoeft niet luxe te zijn. Autohuur is geen probleem, leeftijd 28-29. Zijn nu vooral nog aan het orienteren wat we willen zien en welke route daar bij past en uitzoeken waar we dit dan het goedkoopste kunnen boeken. Weten jullie wat voor bedrag gemiddeld is voor vlucht,autohuur en hotels 3 weken?
Als ik een route heb samengesteld zal ik deze zeker posten voor tips, bedankt!
Bespaar niet op de auto. Als je met 4 volwassenen op vakantie gaat zou ik zeker een standard SUV huren anders heb je problemen met de bagage. Kijk voor prijzen eens op www.ebookers.com of www.usareisen.de
Vluchten zijn vaak veel duurder voor ca 28 augustus. Ik zou aanraden na die tijd te gaan. Of voor het seizoen begint. Wij betalen gemiddeld $ 125,-- per nacht voor een hotelkamer (2 personen) maar als je in bv Motel6 of 8 Super logeert kan dat goedkoper.
Wij boekten dit jaar al onze hotels op voorhand.
Ook in de parken hebben wij via internet de kamers geboekt.
Een jaar op voorhand hadden wij al niet veel keuze meer in de parken.
Zo sliepen we in Yosemite in het tentenkamp maar het was wel een leuke ervaring.De rest van de hotels hebben wij geboekt via Priceline.
Zo betaalden we gemiddeld 50 € per nacht.
Ons blog dat wij tijdens de reis bijhielden laat steeds per dag een foto van het hotel en de kamer zien.U kan ons blog hier raadplegen:
We hebben een reis in gedachten maar zijn er nog niet helemaal uit, wellicht hebben jullie nog tips? Punten waar we over twijfelen:
nu beginnen en eindigen we in LA, we denken er echter over om te starten in San Francisco en te eindigen in LA
we kunnen de reisduur niet verlengen maar denken een extra nacht nodig te hebben in Las Vegas en San Francisco maar weten niet waar we nachten kunnen schrappen/ welke parken we minder tijd nodig hebben
ik wil graag naar San Diego, vind het belangrijk om naast de parken ook voldoende steden te zien en lijkt me een leuke stad maar de meningen zijn verdeeld?
De reis:
1 LA - Hotel Custom LA
2 Santa Barbara- Hotel Western Pepper
3 San Francisco - Hotel Vertigo
4 San Francisco - Hotel Vertigo
5 Fresno - Hotel Raddison
6 Fresno - Hotel Raddison
7 Death Valley - Furnace Creek Ranch
8 Death Valley - Furnace Creek Ranch
9 Las Vegas - Luxor Resort
10 Las Vegas - Luxor Resort
11 Bryce Canon - Bryce View Lodge
12 Bryce Canon - Bryce View Lodge
13 Zion - Best Western Zion Park Inn
14 Zion - Best Western Zion Park Inn
15 Page - Western PLus Lake Powell
16 Page - Western PLus Lake Powell
17 Gran Canyon - Holida Inn Express
18 Gran Canyon - Holida Inn Express
19 Palm Springs - Hotel Zoso
20 San Diego -Bahia Resort
21 San Diego -Bahia Resort
22 LA - Mayfair
23 LA - Mayfair
Santa Barbara ligt veel te dicht bij LA. Ik zou gaan logeren in Cambria of San Simeon.
Fresno is ongeschikt voor een bezoek aan Yosemite. Ik zou iets in of vlakbij Yosemite zoeken.
Ik zou ook een nacht plannen tussen Yosemite en Death Valley. bv in Bishop of Mammoth Lake. En dan een nacht minder Furnace Creek Ranch (is verder prima.)
Ik zou eerst Zion plannen en daarna Bryce. De BW in Springdale is prima en Bryce View Lodge ook. Ik zou Bryce beperken tot een nacht.
BW Arizona Inn krijgt slechte berichten de laatste tijd. Onvriendelijk receptie (hebben wij ook meegemaakt). In Page zou ik Quality Inn of Days Inn proberen.
HI express is in Tusayan en niet in GCNP (wel vlak bij). Probeer Bright Angel lodge in GCNP maar slecht is die HI niet hoor. En je kan de shuttle vanaf Tusayan nemen maar aan de rim zitten is wel geweldig.
GC naar Palm Springs is een lange rit. Wellicht is het aan te bevelen om een nacht minder in GC te zitten en onderweg een stopplaats zoals Kingman. Kan je ook nog wat van R66 zien. Of logeren in Laughlin aan de Colorado River in bv Golden Nugget.
De hotels in PS en SD ken ik niet.
De route die je nu gepland hebt is goed te doen. De dag die je overhoudt met slechts een overnachting in Bryce zou je aan San Francisco kunnen toevoegen.
Yeehaw