Rondreis zuid-west Amerika

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om volgend jaar van 25 mei tot 15 juni een rondreis met auto te doen in Amerika. We zouden alles zelf willen boeken aangezien ik volgens mijn berekeningen 600 euro goedkoper uitkwam dan het reisbureau voor de overnachtingen. Zouden we de hotels/motels al op voorhand boeken of kunnen we ter plaatsen nog hotels zoeken? Waar kunnen we het beste een auto huren, op voorhand boeken? Iemand ervaring met skyscanner of ebookers, daar vind ik de goedkoopste vluchten?

Hebben jullie tips voor ons reisschema? Al dan niet genoeg tijd? Of zijn er dingen die we beter kunnen laten vallen en iets anders doen in de plaats? Mesa verde hebben we al laten vallen omdat het schijnt minder opweegt tegenover bryce en zion, page, … Is lake havasu en palm springs de moeite of kunnen we die dagen beter ergens anders spenderen?

Dit is ons voorlopig reisschema:

• 25/05 SF
  • 26/05 SF
  • 27/05 SF
  • 28/05 Yosemite NP
  • 29/05 Yosemite NP
  • 30/05 Mammoth lakes (mono lake, bodie, little lakes)
  • 31/05 Death Valley (overnachten armagossa valley?)
  • 01/06 Las Vegas (hotel New york)
  • 02/06 Las Vegas
  • 03/06 Zion National Park (overnachten zion west)
  • 04/06 Bryce Canyon, staircase NP
  • 05/06 Arches NP
  • 06/06 Via Monument valley naar Page
  • 07/06 Horseshoe bend, Antelope Canyon
  • 08/06 Grand Canyon
  • 09/06 Slide Rock state park, Sedona NP
  • 10/06 Lake Havasu
  • 11/06 Palm Springs
  • 12/06 LA
  • 13/06 Santa Barbara of St Louis
  • 14/06 Monterey
  • 15/06 Terug naar de luchthaven SF

Alvast bedankt,
Freya

Wij vonden Palm Springs wel leuk maar lake Havasu erg tegenvallen. Joshua tree park onderweg van palm Springs naar LA vonden wij schitterend!
Neem vooral ook de tijd voor Zion en Bryce. Hebben wij toen ook 1 dag voor gehad maar had graag wat langer de tijd gehad… De Navajo loop trail in Bryce is zeker een aanrader!
Heel veel plezier alvast!

1 like

Ik vond zowel Palm Springs als Lake Havasu tegenvallen. Palm springs vonden we eigenlijk helemaal niks, terwijl lake Havasu echt wel leuk is hoor. Je kunt er het water in of op. In de omgeving kan je wel mooi wandelen. Wij vonden het een prima tussenstop tussen G.C en L.A.

1 like

Hebben jullie via een reisbureau geboekt of alles zelf gedaan? Ik heb momenteel bij een 2e reisbureau een offerte gevraagd, maar ik vind de hotels/motels in totaal nogal duur. Als ik de hotels zelf bereken kom ik 600 euro per persoon goedkoper uit. Is het te doen om alles zelf te boeken?

Wij hadden het via het reisbureau, maar achteraf hadden wij daar veel spijt van. Het was onze eerste verre reis met een kind van drie, daarom wilden wij eigenlijk geen risico’s nemen maar in het laagseizoen kan het eigenlijk niet misgaan. Het zelf boeken scheelt zo verschrikkelijk veel geld. Ik kijk bij de voorbereiding van onze reizen altijd naar wat het reisbureau aanbiedt en kijk vervolgens zelf op de site van het hotel. Hotels in Las Vegas hebben altijd wel speciale acties waardoor je weinig geld kwijt bent. Wij bellen een dag van tevoren het hotel en boeken dan. In alle jaren is het twee keer voorgekomen dat we een ander hotel moesten bellen omdat er een of ander festival was.
Ik zou echt zelf boeken. Tickets kan je voor een goede prijs zelf boeken en de auto is ook echt geen probleem. Alleen al het feit dat je alles in je eigen tempo kunt doen is erg waardevol.

Ik heb nu via connections een prijsaanvraag gedaan voor alles, maar ik laat me tot niets verplichten. Als ze niet onder mijn prijs gaan van wat ik zelf vind, boek ik het zelf. Alleen de vliegtickets vind ik enkel daar het goedkoopste. Daar krijg ik nu een prijs van 560 euro heen en terug naar San Francisco per persoon. Maar qua hotels/motels scheelt het een 1200 euro voor 2 personen. Met dat geld kunnen we daar al is iets meer van doen. Huurauto ligt rond de 600 euro voor een ford focus, maar daar was de 2de bestuurder nog niet bijgerekend.

Heb jij nog tips voor het zoeken van een huurauto of voor vliegtuigtickets? Momenteel zoek ik op skyscanner en ebookers, maar connections blijft de goedkoopste qua vlucht en heeft goede vluchturen.

Bedankt voor de informatie! :smiley:

Ik ben afgelopen zomer geweest. Ik zou in LA beginnen en via SF en de high way 1 terug. Dat is echt te gek!!! Ik heb de auto gehuurd bij Rental cars, super cheap! En de vliegtickets bij budget air. Auto was 600 euro voor 3 weken en vliegticket 900 ( LA heen En terug)

Ow ja ik vond ZIon het mooiste park en zou daar minimaal 2 nachten slapen

Wij vonden Sequioa mooier dan Yosemite. Misschien kan je daar ook nog eens naar kijken. Yosemite vonden we veel toeristischer (ook onder Amerikanen) en daardoor was het minder leuk dan Sequoia.

En voor hotels; kijk even op airbnb. Als je het eenmaal doorhebt, werkt het supergoed.

Hoi! :slight_smile:
Ik ben zelf twee keer in het westen / zuidwesten van de VS geweest.
Jullie route klinkt mooi, maar ik zou het persoonlijk voor een deel te krap vinden. Ik denk dat je met jullie route veel verschillende dingen ziet, maar wel alles relatief ‘vluchtig’. Mijn advies is om als het even kan, langer uit te trekken voor een aantal dingen en dan misschien een paar andere dingen over te slaan als er geen mogelijkheid is langer te reizen.

Death Valley zou ik echt langer doen dan één dag en zo mogelijk ook overnachten. Hoewel je alles met de auto kunt rijden, is het behoorlijk groot, er is veel te zien en ik vond de natuur indrukwekkend.

Voor Zion zou ik ook een dag langer uittrekken. Zion heeft best veel hyking routes die veel van elkaar verschillen, zowel in moeilijkheid als in wat je kan gaan zien. Bryce daarentegen is imo wel goed te doen in één dag. Het is prachtig, maar relatief klein en in één dag goed te lopen.
Maargoed, dat betekent dat je sommige andere dingen moet laten vervallen.
Gaaf dat jullie ook monument valley aandoen. Ik vond het prachtig hoewel dit niet het park was waar ik van te voren het meest naar uitkeek.
Als jullie de tijd hebben, heb je daar de mogelijkheid om met een chauffeur/gids monument valley in te gaan. Je kunt ook met je eigen auto overigens, maar met een chauffeur kom je verder Monument Valley in, in rustigere gebieden met minder toeristen waar je briljante foto’s kunt maken. Helemaal als je er bent tegen de tijd dat de zon begint onder te gaan…

Landen jullie 25/5 op SF of is 25/5 al een volledige dag daar voor jullie? In het laatste geval kun je overwegen één dag korter naar SF te gaan en die dag te stoppen in het verlengen van één van de np’s die jullie aandoen.

Verder is onze ervaringen dat absoluut aan te raden is om te reserveren als je wilt overnachten in een national park of nabij een national park waar weinig andere dorpen zijn. In de grote steden SF, LA en LV is het minder noodzakelijk maar als je een goede deal vindt op internet, zou ik zeker boeken. Prijzen kunnen hoog oplopen. (echter, de laatste keer hadden wij LV niet al in NL geboekt. De prijzen verschillen daar echt ontzettend per dag. We hadden toen mazzel).
Verder kun je tussendoor ook ter plekke een motelkamer huren. Aan de buitenkant is al te zien of er beschikbaarheid is en vaak ook wat het kost.
Airbnb is ook een goeie tip, wat hierboven wordt gegeven. Tijdens onze laatste reis in de VS hebben we hier 3x gebruik van gemaakt en is super goed bevallen.