Mijn man en ik (66 en 70 jaar) willen in september 3 weken naar de Zuid-West kust van de verenigde Staten. Wij willen hier alvast de vlucht boeken en de auto huren. Het lijkt ons ook handig een hotel voor de eerste en laatste nacht te reserveren. Kunnen we de vlucht, auto en hotel het beste bij één bureau boeken of is het goedkoper deze 3 dingen apart te boeken?
:cheer:
Het zal altijd goedkoper zijn om alles apart via internet te boeken. Maar dat is een heel gezoek.
Als ik jullie was zou ik alles bij één bureau boeken. Dan heb je ook maar één aanspreekpunt mocht er iets niet in orde zijn.
Het is prima om alles zelf te doen maar voor de NP’s zou ik accomodatie boeken. Vluchten op Los Angeles en San Francisco kunnen rechtsreeks, naar bv Phoenix of Las Vegas met een tussenstop. Vergeet je Esta formulier niet in te vullen.
Er zijn vaak geen drop off kosten voor de huurauto tussen Az, NV en Ca dus je kan er ook een one way trip van maken Septemkber is een mooie maand voor een bezoek. Je kan de vluchten, huurauto en hotels ook via een reisbueau laten regelen maar om de beste plaatsen te weten te komen kan je je vragen het best op het forum stellen.
We hebben heel wat vluchten achter de rug met bv KLM/Delta en met United. Ook de vluchten van Brussel of Dusseldorf komen in aanmerking afhankelijk van waar je woont. Wij boeken de vluchten gewoon op de site van de maatschappij. Voor autohuur kan je eens kijken bij www.ebookers.com of www.usareisen.de De eerste nacht een hotel boeken is aanbevolen. Voor de laatste nacht kan dit ook onderweg. Alle hotels hebben wifi, meestal gratis.
Voor een goede reisroute kan je alweer op dit forum terecht.
Yeehaw
Hartelijk dank voor je reactie. Op dit moment ligt onze planning even stil omdat mijn zoon waarschijnlijk plotseling naar Nieuw Zeeland gaat voor anderhalf jaar. Dus het wordt voor ons waarschijnlijk een vakantie naar Nieuw Zeeland.
Groet, Elly:wereld:
NZ is ook prachtig maar wel koud op SI in onze zomer. Kan over NZ ook nog wel wat info geven.
Best e Yeehaw!!!
De reis naar NZ gaat niet door, dus ben me opnieuw aan het oriënteren op Zuid-West Amerika.
Ik weet nog niet goed waar ik moet beginnen met zoeken naar informatie. Ook niet van waaruit we het beste kunnen vertrekken, San Francisco, Los Angeles of Las Vegas. Ik heb een vrijblijvende offerte gekregen van USTravel in Beuningen. Voor de vlucht zou ik daar p.p. €809, kwijt zijn. De autohuur werd geoffreerd voor €575, Wij willen eind aug. vertrekken en rond 18 september weer terug komen.
Kun je me nog een tip geven over hoe de reis aan te pakken?
Groetjes, Elly:dag:
ik ben Yeehaw dan wel niet maar begin met het lezen van reisverslagen. En kijk wat jezelf mooi vindt. Maak dan bijvoorbeeld in Google maps een opzetje. Als je dat eenmaal hebt kun je dat hier weer plaatsen en dan zul je er zeker tips op krijgen.
Als je van San Francisco vertrekt kan je je enkele dagen huurauto besparen. In SF heb je niet echt een auto nodig en de parkeertarieven kunnen hoog zijn. Je moet eerst zelf vaststellen of je een loop gaat maken (zelfde aankomst en vertrek plaats) of one way wil gaan doen.
De mogelijkheden zijn oneindig. Phoenix, Las Vegas, San Francisco en Las Vegas zijn allen goede opties.
Zet die offerte van UStravels eens op het forum dan kunnen we er op “schieten”
Hoe kan ik die offerte op het forum krijgen? Dit is voor mij de eerste keer dat ik hiermee werk. Ik vind het wel superleuk. Ik heb van iemand een supersite gekregen voor de nationale parken. Hierbij http://ontdek-amerika.nl/
Groetjes, Elly
Dat is de site van Henriette en Hans. Een wereld van informatie. Misschien wel te veel info voor een eerste reis.
Je zou de offerte kunnen uitschrijven . Heeft het reisburo geen link voor deze trip?
Beste
Afgelopen weken zelf druk bezig met plannen van reis (met camper) naar ZW VS. Heb zowel een aantal offertes gevraagd van reisaanbieders (en een tijdje met TravelUSA en Worldticketcenter doorgegaan) en ook zelf gekeken wat het zou kosten als ik alles apart zelf doe.
Uiteindelijk bleken zij keer op keer (ben er een tijdje, wellicht te lang, mee doorgegaan) het toch aantrekkelijker te kunnen maken. Zowel in cash (vele honderden euros) als in kind (grotere camper, onbeperkt aantal miles).
World ticket center liet me weten er naar te streven altijd een betere aanbieding te willen doen. Worth trying, mits je wel de onderhandeling wil aangaan.
Dank je wel. Goede tip.
Kan iemand mij helpen aan een SD kaartje van Amerika voor de TomTom?
Dank Elly
Bestellen bij TomTom, een sd kaart van iemand anders werkt niet in jou Tomtom. Ik heb dat eens geprobeerd bij een collega van mij.
Je kunt eventueel ook op marktplaats kijken voor een tomtom met amerikaanse kaarten of er eentje kopen bij de Walmart. Volgens mij heb je voor rond de 80 euro een nieuwe tomtom met amerikaanse kaart.
Beste ehulst,
Persoonlijk zou ik de hotels van te voren bespreken. Wij gaan ook een reis maken door het zuidwesten en zijn 61 en 72 jaar. Ik heb eerst alles gelezen wat ik de moeite waard vond om te bezoeken en daar om heen de hotels geboekt. ( Dit voor Canada waar we na Amerika heen gaan)Toch zoveel tijd vrij gelaten dat we niet meer dan een uur of 3 per dag moeten reizen en de rest is om dingen te zien. Als je dan iedere dag weer tijd vrij moet maken om een hotel te zoeken dan is dat zonde van de tijd. Er zijn genoeg sites waar je kunt kijken waar voordelige hotels te vinden zijn. Als je pas daar moet zoeken zijn het vaak duurdere hotels die plaats hebben of juist te eenvoudige hotels.
Wij hebben in Spanje eens tot 's avonds tegen 12 uur pas een hotel kunnen vinden omdat er toevallig een evenement plaats vond en alles vol zat. Ook in Frankrijk was dat het geval. Zeker als je ver van huis bent vinden wij het prettig als je niet meer allerlei dingen daar pas hoeft te regelen. Dat hebben wij in Nieuw Zeeland, Australië, China en Amerika ook gedaan. Nu gaan we ook voor het eerst naar Canada en ook dan weer alles al besproken. Natuurlijk geeft het dan geen vrijheid meer om ergens langer te blijven en dat is misschien ook wel eens zonde, maar het weegt voor ons niet op tegen de voordelen.
Verder is het altijd voordeliger geweest om de vlucht en hotels en auto apart te boeken. Soms de vlucht en autohuur bij 1 bedrijf en nu hebben we voor Amerika gekozen voor een aparte vlucht, maar wel een arrangement met hotels voor de Nationale Parken. Toen ik hier ging kijken om zelf de hotels te boeken bleek dit toch duurder omdat je nu eenmaal meer betaalt als je in of vlak bij een Nationaal Park wilt overnachten. Als dat geen probleem is, dan lekker zelf de route bepalen.
ik heb nog een vraagje, ik heb een tomtom one en wil graag een sd kaartje voor kaarten van zuid-west amerika. Kan iemand mij daar aan helpen?
Dank.
Zoals al eerder gezegd: TomTom kan je daarmee helpen. Kost je 49,95
Neem ook altijd kaarten mee en vertrouw niet alleen op je gps. In afgelegen gebieden kan hij je de verkeerde kant opsturen.
Ik heb nog een vraagje tav de simkaart van de telefoon. Ik heb een simkaart gekocht in Amerika voor een prepaid Nokia telefoontje. Kan iemand mij vertellen hoe ik het prepaid tegoed kan opwaarderen in Amerika? Hoe kan ik hier zien hoeveel tegoed nog op mijn prepaid kaart voor Amerika staat?
Verder zijn we eruit wat de route betreft. Voor welke bezienswaardigheden (parken) is het aan te bevelen om 2 nachten te verblijven? Heeft iemand nog tips voor hotels? Wij hebben van meerdere mensen gehoord dat je voor overnachtingen in september niet hoeft te reserveren, maar als ik nu bij booking.com kijk, zijn er al veel hotels vol.
groetjes, Elly
Hallo, wij hebben inmiddels de reis gemaakt en erg veel gezien en ervan genoten. Als de reis via de Grand Canyon naar andere parken gaat en u in Page komt, dan zou ik zeker een excursie boeken naar Antelope Canyon. U moet op internet maar eens kijken wat daar te zien is. Ik heb er prachtige foto’s kunnen maken van een kloof met ongelooflijk grillige vormen. Het is alleen met een gids te bezoeken. In Page kunt u ook de Glen Dam bezoeken. Andere parken die echt de moeite waard zijn is Monument Valley, Canyon Lands, Mesa Verde, Arches is werkelijk prachtig, Brice Canyon en Zion. Maar ook Las Vegas is zeker de moeite waard tussen al dat natuur schoon. We hebben gelijk een koelbox gekocht en in de supermarkt zijn grote blokken ijs te koop zodat je altijd een koel drankje en lunch bij je hebt, want niet overal heb je gelijk een restaurant voorhanden. In de meeste hotels is internet aanwezig en ook onderweg kun je vaak via wifi contact maken en via whatsapp goedkoop contact maken. Bij de Mac en Starbucks en veel andere punten kunt u vrij op Wifi. Wij verbleven 2 nachten in de Grand Canyon, 1 nacht in Page, 1 nacht in Monument Valley, 1 nacht in Mesa Verde, 2 nachten in Moab, 1 nacht in Capitol Reef ( ook zeer de moeite waard), 2 nachten in Brice en 1 nacht in Las Vegas ( dat was eigenlijk te kort en we hadden hier wel 2 nachten extra willen verblijven ).
In Page hadden we ook wel een nacht extra kunnen verblijven.
Wat het boeken betreft van hotels, zoals ik vorige keer al aan gaf hadden wij vooraf de hotels geboekt. Wij waren er in juni en vonden het toch wel behoorlijk druk hier en daar. Als u niet voor volle hotels wilt komen te staan zou ik toch overwegen om deze vooraf te boeken. Immers bij bv booking.com kun je meestal tot een dag voor aankomst dit nog annuleren en iets anders zoeken. Het scheelt zeker een hoop tijd als u daar bent. Succes en veel plezier.