Rondreis westkust Amerika

Dag allemaal,

Wij willen in mei/juni een rondreis maken van 3 weken langs de westkust van Amerika (met camper of auto, daar zijn we nog niet uit). Een beetje een combinatie van Nationale Parken en steden (LA, San Francisco, evt Las Vegas). Ik twijfel nu een beetje of ik dit het beste zelf allemaal kan regelen of dat ik een reisbureau zal inschakelen om de accomodaties enzo voor ons te regelen.

Wat raden jullie aan? En weten jullie evt een goed en betrouwbaar reisbureau die het een en ander voor mij op touw zou kunnen zetten?

Alvast dank voor jullie reacties!

Groetjes

In mei of juni kan je best op de bonnefooi gaan. Je vindt best overal nog plaats.

hoi

Ik ben al 2 maal aan de westkust geweest. Prachtige streek en makkelijk zelf te regelen.
Er is een logische loop die je kan rijden langs de bezienswaardigheden.
Ik heb toen veel aan deze site gehad. Veel nuttige info en reisroutes

wij hebben zelf de route gekozen en gereden. alleen de eerste nacht geboekt. de rest op de bonnefooi. is makkelijk te doen

Lang geleden gedaan. Met auto langs hotels. Een standaard reis van een doorsnee organisatie (vrijuit of zo). Was een geweldige reis, maar 2 dagen in een hotel "om de amerikaanse shoppingmalls te kunnen ervaren…) nou nee. Het had meer als makkelijk op de bonnefooi gekund en dat had leuker geweest.
Geeft veel meer controle als je het zelf op de bonnefooi doet. Wij hadden 1 volle dag 2 overnachtigen) voor Yosemity. Guess what? Die dag hadden we regen… maar alles ligt vast, dus je moet door.

Toen kozen wij voor Best Western, heel makkelijk, toll free de volgende kamer boeken, we hadden een pasje aangevraagd, zodat we konden sparen, laatste nacht daarom hadden we dus een kamer voor niets. Geweldig. Meerdere hotel ketens hebben zo iets.

en als je binnen loopt vraag altijd naar de best price, dan betaal je nooit de hoogste prijs. Of neem je ANWB lidmaatschappasje mee, vaak hebben ze ook nog een goede prijs members van de automobielclub.

als het hotel bijna vol is, ja helaas dan zijn er geen kortingen

Is airbnb daar wat te doen? Wij willen ook de westkust doen met eventueel airbnb erbij of komt dat duurder uit?

Ik heb vorig jaar in juli een roadtrip gemaakt van 3,5 week door het zuidwesten van Amerika (Arizona, Utah, Nevada en Californië). Toen was het vol hoogseizoen en moesten we echt de meeste accommodaties vooraf reserveren. In mei/juni zou je volgens mij prima op de bonnefooi kunnen gaan. Ik heb hier mijn route uitgeschreven, misschien heb je er nog wat aan.

Wij hebben gekampeerd (met een tent), in hotels geslapen en alleen in Los Angeles een Airbnb geboekt. Het is gewoon een kwestie van veel vergelijken om te zien wat voor jou de beste optie is. Goedkoper is in ieder geval niet altijd beter, kijk vooral wat je wilt doen op welke plek en of je daar in de buurt kunt gaan zitten. Dit geldt vooral voor de Nationale parken, voor de Grand Canyon kun je beter in het park zelf slapen (of in Tusayan) dan in Flagstaff. Het is misschien wat duurder, maar het scheelt je wel veel heen en weer rijden.

Zeker lekker zelf doen. De voorpret is het alleen al waard. Doordat je alles zelf uitzoekt kom je op veel websites waar je weer veel info uithaalt voor je reis. Lees veel reisverslagen en haal daar je eigen tips uit die je leuk vind en of wil zien.
Het reisbureau plant vaak de standaard dingen om zo tijd te besparen. En de beste tips haal je van forums zoals deze. Van deze forums en reisverslagen haal je tips die bij veel reisbureaus niet eens bekend zijn.

Bonnefooi: Ik kan daar heel veel over vertellen. Daarom heb ik dit allemaal op mijn website gezet.
Bonnefooi/

Camper of auto: zelfde verhaal, lees er hier over:
auto of camper huur/

Tja en dan moet je een route gaan bepalen. Je hebt natuurlijk maar een aantal dagen en in die dagen moet je vliegen en je route rijden. Daar zitten haken en ogen aan. Je zal bij elke usa trip keuzes moeten maken. Je kan gewoonweg niet alles zien tenzij je 6 maanden gaat. Welk gebied wil je? Wil je veel steden of veel natuur of een combi. Wil je shoppen of juist niet. Wil je pretparken? Lange hikes of korte hikes? Over hoe je een route het beste kan plannen heb ik ook wat tips opgeschreven.
route plannen/

Ik wil je best helpen om er een top reis van te maken. Daar heb ik geen reisbureau voor nodig.