Op de bonnefooi naar the States

Hallo allemaal.

In het verleden ben ik naar Zuid Afrika, Vietnam, Thailand, Cambodja en Brazilie geweest, en al die reizen heb ik op de bonnefooi gedaan. Dat beviel zo goed dat ik nu weer op deze manier door Amerika wil reizen. Het plan is om een week of 4 met een auto door het land te trekken en dan vooral ons op de westkust concentreren. Ik vroeg me af of je onderweg makkelijk hotels/hostels kunt boeken en of het wel goed te doen is allemaal zonder ook maar iets geboekt?

Wie heeft hier ervaring mee? Ik hoor het graag!

Hier lees ik even mee! Ik wil ook alleen een ticket boeken naar SF en voor de 1e paar nachten een hotel boeken en daarna zie ik wel… En ik wil terug vliegen vanaf LA.
Ook ben ik benieuwd naar andere vervoersmogelijkheden, zoals de taxi, trein, en bus.

Waarom niet. Er zijn hier zoveel hotels en motels je kan niet mis. Wij gaan meestal op de bonnefooi tenzij we echt er zeker van wilden zijn dat we een plek hadden om te slapen.

Wij gaan meestal op de bonnefooi nu en voordat we een RV hadden. De afstanden zijn lang en het stikt er van de motels langs de weg. Een motel dat echt opvalt is Motel 6. En je hun ook een plek laten boeken voor je volgende stop.

Voor Rataouille
Auto of RV is wel aan te raden. Het openbaar vervoer is hier niet zo fantastisch als in Europa.
We hebben de Amtrak (trein), en je hebt de Greyhound (Bus). Taxi is OK voor korte afstandjes. Ben zelf niet zo bekend met het openbare vervoer hier.
Kan wel wat voor je uitzoeken als je belang hebt. Woon zelf in Anaheim, CA (45 min van LA)

Peggy

Wij reizen al 20 jaar naar de USA en “wingen” het altijd. Daar moet ik wel even iets bij vertellen. Onze reizen zijn altijd buiten het seizoen (april/mei of october/november) en dan is het niet moeilijk zonder reserveringen te gaan. Daarbij komt dat we veel van het westen vrijwel van buiten kennen en dan is het gemakkelijk om van je route af te wijken. Verder zien we nauwelijks nog National Parks omdat we in vrijwel allemaal 2,3 of zelfs 4x geweest zijn. Ok, zo ver de opschepperij-lol-
Als je in het hoogseizoen gaat dan is het sterk aan te bevelen om reserveringen in de NP’s te maken, zeker in Yosemite, Zion, Bryce en Grand Canyon maar ook in de omgeving van Moab (Arches en Canyonlands) en in bv Yellowstone. Je kan wel buiten de NP’s verblijven maar ook daar is het vaak vol. Dus in juli en augustus, als ook de Amerikanen met vakantie gaan, zou ik zeker overwegen om eea vast te leggen.
Amerika is een autoland. Vergeet het om openbaar vervoer te gebruiken maar in San Francisco kan je gemakkelijk zonder auto. Ook in bv Las Vegas kan dat. Los Angeles in de omgeving van Hollywood zou dat ook kunnen maar als je meer van LA wil zien dan zou ik zeker een auto aanbevelen.
Yeehaw

Mijn ervaring is, dat het meestal wel lukt, ook in het hoogseizoen. Populaire plekken de dag van tevoren even bellen voor een reservering, KOA-kamps kunnen vaak online gereserveerd worden.

De enige plek waar we echt moeite hadden om een camping te vinden, was langs de kust van LA (Malibu en zo): alles is dan al dagen- of wekenlang volgeboekt. Uiteindelijk 5 minuten voor sluitingstijd nog bij een simpele camping in het midden van de stad kunnen aanmelden (ach, voor 2 nachten…)

Voor ho(s)tels verwacht ik ongeveer hetzelfde: op populaire plekken even een dagje van te voren nog informeren of er ruimte is.

Thanks voor de reacties. Daar kan ik wel wat mee.
Ogil1540, ik zou bv best wel willen weten wat een treinritje van SF naar LA zou gaan kosten voor 2 personen. En is het een leuke route?
Weet iemand of februari een goede tijd is voor Californie? Dat het geen 25 graden is weet ik wel, maar voor de rest?

gewoon met de greyhound bus gaan. lekker goedkoop.

Of beter nog. neem een huurauto en ga over de highway 1. Erg mooie route langs de kust.

In California kan het van 25F (in Yosemite bv) tot 85F (in Los Angeles bv) zijn in februari. Dec-maart is de regentijd maar dat wil nog niets zeggen. Bekijk www.wunderground.com voor de statistieken.
Voor treinreizen kan je reserveringen maken via www.amtrak.com
Hier vast 2 sites met de routes:
www.amtrak.com/images/maps/pacificsurfliner.htm
www.amtrak.com/images/maps/coaststarlight.htm
Ik heb geen ervaring met treinreizen. Hw1 is een van de mooiste roadtrips in California.
Yeehaw