Ik (man van 30 jr) heb altijd het idee gehad een keer op de bonnefooi op vakantie te gaan. Geen georganiseerde reis; nee het vliegtuig pakken en wie weet wat je gaat beleven.
Zijn er anderen die daar ervaring mee hebben?
Ik denk er nu over om dat nu maar eens echt te gaan proberen. In juli/augustus wil ik dan ook ca 5/6 naar de v.s. op vakantie. Inmiddels heb ik wel het advies gekregen om van tevoren een aantal bestemmingen te bepalen waar ik in ieder geval wel langs wil.
Wie heeft ervaring met zo’n vakantie in de v.s.?
Wie heeft er goeie tips?
Het is goed mogelijk om op de bonnefooi door de VS te reizen. Het is inderdaad wel aan te raden om van te voren een aantal plaatsen vast te zetten, een budget in te stellen en de manier van reizen vast te leggen. Hoe ga je je door de VS verplaatsen.
Greyhound > goedkoop > langzaam, krijgt veel van het landschap te zien
Vliegtuig > kan duur uitvallen > snel
Trein > Duur, in verhouding tot de Greyhound iets sneller
Auto huren > Ontzettend duur > kunt gaan en staan waar je wilt
Liften > Zeker niet doen… !
Wil je van de west naar de oostkust, dan moet je zeker een vliegtuig nemen. Binnenlandse vluchten heb je al voor ongeveer $130.
Hotels zijn er genoeg en hebben meestal wel een kamer vrij. Het voordeel is dat je alleen reist, dus je komt eerder in aanmerking voor een last-minute en de laatste vrije kamer van het hotel.
Ik ben regelmatig op de bonnevooi naar Amerika geweest.
Ik heb wel altijd een auto gehuurd, want dat is daar echt goedkoop. Voor 200 dollar per week heb je er al een, en vaak nog een ruime auto ook. Benzine is er super goedkoop, ook al klagen die Amerikanen nu over over hoge benzineprijzen. Die auto regelde ik altijd al in Nederland via www.exit-reizen.nl, tesamen met mijn ticket.
Hotels reserveren is absoluut niet nodig, je vindt overal voldoende hotels in alle prijsklassen en meestal hebben ze een kamer voor je. Naast de snelwegen wordt je doodgegooid met hotels, de prijzen staan al op de grote borden aan de snelweg. Maar ook aan de kant van de gewone wegen vind je heel veel motels.
Neem je bijvoorbeeld de hotelketen 6, dan zit je altijd voor een lage prijs is een goed hotel. Je leert snel genoeg welke ketens je moet hebben.
Ik geeft de voorkeur aan de 6, Red Roof Inn, Economylodge, 8 en Days Inn.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik geen kamer kon krijgen en dat ik ernaar op zoek moest, het ging altijd vlekkeloos. Ook later op de avond.
Een motelkamer heb je al vanaf 40 dollar per nacht voor 2 personen, singel kamers zijn er vanaf 30 dollar.
Als je naar Nationale Parken gaat, koop dan een jaarpas. Daar kun je alle parken mee in en daar bespaar je veel geld mee. Laat je informeren zodra je het eerste park bezoekt.
Ik ben ook wezen kamperen in de VS. Een vriend van me en ik hadden een tent en een slaapzak bij ons. In de VS kochten we dan een matrasje, een koelbox en een gas BBQ (vaak is er een verbod op kolen ivm brandgevaar). Na afloop van de vakantie lieten we de gekochte spullen achter.
Dit was altijd nog veel goedkoper dan overnachten in hotels, bovendien was het pure fun om te kamperen. Die gasten met hun supergrote campers kijken je heel meewarig aan als je in een klein tentje slaapt.
Let wel op waar je kampeert, in Amerika zitten veel beren. Laat je dus goed informeren.
Campings zijn niet moeilijk te vinden.
Er is een KOA keten van campings, maar die zijn soms best prijzig. Die heb ik vermeden. In de Nationale Parken zijn vaak campings, deze zijn onbeheerd, je stopt het geld in een envelop in een box. De ranger komt elke ochtend om 7 uur controleren of er is betaald.
Deze campings hebben geen of weinig voorzieningen, maar je slaapt wel midden in de mooiste natuur en het is goedkoop.
Luxe campings waren ongeveer 25 dollar per nacht voor 2 personen, een auto en een tentje. In een park betaal je ongeveer 10 dollar per nacht.
Mijn vriend en ik ik hebben ook lekker rondgereisd en gekampeerd in het zuidwesten van de VS. Het is hét land om op de bonnefooi naar toe te gaan, wat mij betreft. In het kleinste gehucht is altijd wel een motel te vinden; wat een vrijheid. Dit land is gemaakt voor reizen.
Ook wij hebben, naast de campings, vaak in motel 6 overnacht. Bij de eerste hebben de de motel6-gids meegenomen, waarin je, waar je ook bent, altijd wel 1 in de buurt kan vinden (routebeschrijving en prijzen (!) van elke vestiging staan erin). Het zou juist zonde zijn om in de VS de overnachtingadressen al vooraf te regelen.