Wij zijn van plan om in de zomervakantie met het gezin naar Vietnam te reizen. Wij zijn met 5 personen, de jongste is dan 16 jaar. Ik vraag mij af of wij in onze zomervakantie, in juli en augustus, op de bonnefooi daar naar toe kunnen gaan. Of is het verstandinger om vooraf de accomodaties vast te leggen en te boeken omdat wij met 5 personen zijn.
Tevens vraag ik mijn af of we ter plekke gemakkelijk met het openbaar vervoer kunnen reizen of dat een auto huren of een andere manier van reizen verstandiger is.
Wij willen proberen de kosten zo laag mogelijk te houden.
Kan iemand mij hierover informeren of heeft iemand tips.?
Geen enkel probleem om in onze zomer maanden op de bonnefooi te reizen in Viet Nam; is daar dan namelijk laag seizoen.
Misschien wat drukker bij Halong Bay wanneer je in Augustus daar bent en de prijs dan enkele dollars ( denk aan max. 10 / pp ) omdat dan Vietnamezen ook op vakantie gaan.
Bedankt voor je reactie, Ton.
Wat raad je ons aan als vervoersmiddelen? Wij denken er over om iig een aantal binnenlandse vluchten te boeken. BV van Hanoi naar Ho Chi Minh, van Ho Chi Minh naar Phu Quoc eiland en weer terug.
Wat is bijvoorbeeld de beste manier om van Hanoi naar Sapa te reizen?
Ik hoor graag van je.
Maar vanaf Hanoi kan rechtstreeks vliegen op Phu Quoc en dus een andere idee om eerst op Saigon te vliegen.
Met voldoende dagen kan je dan bijv. vliegen op PQ vanaf Hanoi en dan vliegen op Can Tho en zo via de Mekong Delta terug naar Saigon of omgekeerd.
Voor Sapa is ea. veranderd met de komst van de nieuwe weg.
Je hebt nu dus de keuze uit trein / bus / auto.
Reken met de bus op een uur of 6 a 7; je kan ook kiezen voor een slaap bus
Met de auto op een uur of 5 en met de trein variƫrend van 8 tot 9 uur.
Met de auto kan het duur zijn, maar met de goede keuze van een auto en de kosten verdelen over jullie gezelschap kunnen de kosten PP lager zijn dan de andere opties en sneller.
Vind het waard om dit uit te zoeken omdat jullie met 5 personen reizen en de PP dan gedeeld word en de PP prijs ineens veel goedkoper word; ook sneller.
Bus het goedkoopst en zelfs met een slaapbus zit je zo rond de 20 USD max / PP.
Zou niet voor de slaapbus gaan ivm de veiligheid.
Trein kan je zo duur maken als je wilt maar reken dan vanaf 35 USD minimaal tot 200 usd / PP.
Je vraagd aan mij advies, dan zou ik altijd gaan voor een auto met chauffeur voor Sapa en dan vertrekken om 8 uur in de ochtend uit Hanoi en dan lunchen onderweg en om zo rond 14 uur inchecken in je hotel in Sap omgeving.