Bij het plannen van onze reis naar Vietnam, Cambodja hebben we enkele punten waar we over twijfelen ivb. haalbaarheid.
We komen aan de 26 januari na een vlucht van 20 uur landen we rond 15 uur in Hanoi.
Hier verblijven we 2 nachten in hotel om daarna een dagtour naar Ha Long bay te doen.
Omdat we de 2 daagse qua prijs en zeker in deze periode (regen) iets te overroepen vinden.
Dezelfde avond trein naar Lao Cai en van hieruit georganiseerd transport naar Bac Ca market(zondag).
we verblijven 2 nachten in hotel hotel in Sapa en doen dagtochten geen homestay ivb. het koude weer.
Trein terug naar Hanoi onmiddellijk vertrek met exercursie naar Ninh Binh s avonds terug naar Hanoi overnachten en de volgende middag vlucht naar Hue.
Hier 2 nachten en dan via wolkenpas naar Hoi An hier is het oudejaarsavond maar twijfelen we over 3 of 4 overnachtingen, bij 3 hebben we 2 ganse dagen of is 3 ganse dagen teveel in Hoi An.
Daarna vlucht naar Saigon zijn 2 nachten hier voldoende en welke optie om naar Angkor Watt te gaan? of eventueel route over de Mekong.
Wie kan me helpen?
Hallo
we zijn nu 5 weken in het noorden v vietnam .
het is hier reuze fijn en mooi en de mensen zijn zeer vriendelijk.
maar in lao cai moet ge opletten v de maffia wil zeggen gasten die veel te veel vragen v de bussen en vervoer.
weet niet hoeveel tijd jullie hebben om vietnam te bezoeken
jammer genoeg word sapa te toeristich
heb ook een tip voor halong bay
ga naar het eiland quan lan met de Ferry en blijft daar een nacht veel goedkoper en mooier zelfs het uitzicht dat ge hebt op de Ferry.
En ook als ge kunt ga naar de markt in bac Ha en de zaterdag naar cau co of zoiets gemakkelijk met de bus als ge in bac Ha een paar dagen verblijft de markten zijn een belevenis voor het oog
Groeten en een goede reis
Hallo A,
Na het lezen van je vragen, heb ik een weder vraag.
Heb je Sapa al geboekt?
Misschien is Mai Chau, ook na de post van Jose, misschien een optie.
Dan is Ninh Binh makkelijker te plannen.
Ook heb je een vergelijkbare markt in Mai Chau als in Bac Ha.
Halong.
Een dagtrip naar Halong is goed te doen.
Je vaart dan tot de kippen rotst en weer terug.
Is een goed te doen trip en je hebt een prima idee en ervaring van de Bay.
Gr.
Ton.
Heel hartelijk dank voor je antwoord Jose. Ik heb contact gehad met Sapa0Chau en deze komen ons oppikken in Lao Cao om onmiddellijk naar Bac Ha te gaan. Omdat we zondag morgen hier aankomen.
Is die trip naar Quan Luan op 1 nacht haalbaar vanuit Hanoi?
Geniet nog van je vakantie, ik hoop dat het weer wat meevalt in onze periode.
@Ton, ik heb Sapa nog niet geboekt enkel hotel via booking maar jou mening is inderdaad een goeie opties wist niks van Mai Chau is inderdaad het overwegen waard maar van de ene kant is de trein ook wel een ervaring en je verliest er geen tijd mee. We zijn er nog niet uit.
we overwegen wel de dagtrip vanuit Hanoi, hoewel Jose haar route had ik ook al gezien maar zou dat met 1 nacht te doen zijn?
Ton ik lees dat je een Vietname echtgenoot hebt zou je me het volgende eens in de juiste context kunnen plaatsen?
Wil u voorzichtig en verantwoord rijden AUB…
Ik heb ontzettende angst in bussen en taxis (openbaar vervoer) omdat ik enkele jaren geleden een zwaar ongeval heb gehad in Bolivia door het onverantwoord rijden van de chauffeur van diens. Bij instappen wil ik dit kaartje laten zien. Klinkt stom maar uit ervaring gemerkt dat het helpt. Dank je
Hallo
ja de trip is haalbaar hoor van Hanoi. Wij hebben het ook gedaan op een dag.
de groeten en veel reisgenot
Hallo A,
Weet niet waar je het gelezen hebt, maar mijn vrouw is niet van Vietnamese afkomst maar komt gewoon uit Nederland.
Ik snap je punt over het gevaar op de Vietnamese wegen na een slechte ervaring in Bolivia.
Het gevaar zit niet in de grote steden als Saigon en Hanoi.
De gemiddelde snelheid is daar heel laaf; zo’n 25 km/hr gemiddeld.
Neem een taxi van Vinasun, is eigenlijk de beste taximaatschappij in Viet Nam naar mijn mening.
Bussen in Viet Nam rijden echt wel door en nemen soms gekke beslissingen.
Ik ben geen fan van de bussen en vermijd deze altijd.
Of een kaartje helpt, dat weet ik niet, maar ik heb , na tienduizenden kilometers vervoer over de weg in Viet nam, altijd goede chauffeurs gehad.
Mijn reisbureau regelt dat en heb dan ook goede wagens en goede chauffeurs.
Kosten zijn misschien wel wat hoger ( denk aan 20 USD/ dag ).
Je moet weten dat maar weinig reisorganisaties in Viet nam eigen wagens hebben met chauffeurs in dienst.
Er bestaat daarom een soort pool van chauffeurs met eigen wagen.
je kan begrijpen dat wanneer een reisbureau een goedkopere tour aanbied, ze ergens op moeten bezuinigen.
Ze nemen daarom een wat oudere auto en de chauffeur moet dan wat minder uren maken om de kosten eruit te halen.
Betaal je wat meer, dan krijg je een nieuwere auto en de chauffeur krijgt dan ook zijn uren vergoed en kan het rustiger aan doen.
Maar de beste garantie voor een veilig veevoer is een gids, deze kent de verkeersregels daar, spreekt engels ( chauffeurs meestal niet ) en is meer begaan met de touristen.
Hoop dat weer een bijdrage is die verder kan helpen?
Gr.
Ton.