Hallo,
Ik ga in december een maand naar Vietnam, we beginnen in Hanoi en de terug vlucht is vanuit Bangkok in Januari.
Wat is de makkelijste/leukste manier van vervoer om deze afstand in een periode van een maand af te leggen?
Groetjes
Jeroen
Hallo,
Ik ga in december een maand naar Vietnam, we beginnen in Hanoi en de terug vlucht is vanuit Bangkok in Januari.
Wat is de makkelijste/leukste manier van vervoer om deze afstand in een periode van een maand af te leggen?
Groetjes
Jeroen
Hallo Jeroen,
Ik heb even gekeken op je profielpagina om misschien wat meer over je reisgewoontes te weten te komen.
Zag dat je favoriete vervoer tijdens de vakantie de auto was en je wil backpacken.
Ik denk dat voor jouw de open bus tours een goede optie zijn; over de weg en goedkoop en toch veel flexibiliteit.
Omdat je 1 maand gaat (en misschien ook Cambodja ingepland hebt? ivm met retour vanuit Bangkok ) is een vlucht ook aan te bevelen.
Gezien je hobbie voor surfen is Mui Nee / Pan Thiet ook een streek die je gaat bezoeken en misschien een langer verblijf op je schema staat?
Mijn advies zou kunnen zijn.
Hanoi en omstreken met de bus ( Sapa met trein ).
Vliegen naar Hue of Danang.
Vandaar met de bus via bijv. Qui Nonh, Nha Trang, Mui Nee/ Pan Thiet naar Saigon.
Vanuit Saigon met bus of auto naar Can Tho met onderweg Cai Be.
Van daaruit naar Cambodja via de rivier en over de weg naar Bangkok.
Is net te doen in 1 maand.
Sla je Cambodja over en ga je vliegen naar Bangkok vanaf Saigon kan je op de genoemde plaatsen wat langer blijven.
Heb ik je idee zo goed begrepen?
gr
Ton.
Thanks Ton,
Je hebt het idee goed begrepen, we willen inderdaad ook nog naar cambodja en via land naar Bangkok.
Maar ik begijp dat een binnenlandse vlucht toch wel aan te raden is, is dit ter plekke goed te regelen of is het hanndiger als we dat nu al doen?
grtz
Jeroen
Hallo Jeroen,
Ik zag zo niet wanneer je in december gaat.
Als ik even voor het gemak het schemaatje van mij aan houd, zou je vliegen van Hanoi naar Hue of naar Danang. Deze zal dan al vlug in december vallen?
Wanneer je bijv. naar de site van VA zou gaan en je een datum invult die dicht bij je planning ligt en de savers zijn al uitverkocht en de economy flex is ook voor enkele tijden uitverkocht, dan zou ik toch op voorhand boeken.
In December begint het hoogseizoen en Januari het super-super-super hoogseizoen dit jaar vooral ivm TET.
Vluchten vanaf 14-1 zijn nog maar mondjes maat te boeken op dit moment en komen pas begin januari op de markt ( zie mijn info van de Vietnamese krant ).
Het is wel jammer dat je met een geboekte vlucht wat flexibiliteit verliest; maar het is een keuze die je zelf moet afwegen.
Je hoeft natuurlijk niet te vliegen en je kan ook de bus nemen.
Maar het stuk van Hanoi naar Hue of Hoi An is 24 uur bussen of 1.5 uur vliegen en 3 uur transfers.
Je hebt dan 20 uur meer tijd om vakantie te vieren.
Nu ik dit zo schrijf en je zou de vlucht Hanoi-Danang/Hue boeken is misschien wel een nadeel als Hoi An getroffen is door een tyfoon en je eigenlijk de stad wilt laten liggen.
Maar dan heb je geboekt.
Overigens heeft Hue in algemeen niet echt veel last van de orkanen.
Ik zou je het volgende adviseren, mits je natuurlijk Hue/Hoi An en omgeving ook wilt bezoeken.
Vlucht boeken naar Hue ( niet Danang ) vanaf Hanoi.
(Ik heb even gekeken voor de prijs ( op 18-12 ) en schrik er eigenlijk een beetje van ( €57 pp ) en de savers zijn al uitverkocht dus nu boeken voordat alleen businessclass overblijft en het nog duurder wordt.)
Wanneer Hoi An vanwege het weer geen optie is dan Hue bezoeken en de DMZ en met de bus verder naar het zuiden.
Idee van de afstand en tijd Hue naar Hoi An is 5 a 6 uur over de pas; 4 uur niet over de pas ( bussen gaan niet over de pas ).
Hoi An naar Nha Trang met de bus is rond de 12 uur + misschien wat uitloop door het verkeer of stops.
Dus zoal geschreven de verkoop van de vluchten gaat snel; dus wil je vliegen zou ik je adviseren nu boeken. Anders wordt het gokken en moet je misschien wel met de bus het traject Hanoi-Hoi An aflegggen in 24 uur.
Ik hoop dat dit je wat kan helpen?
gr
Ton.
Ton,
We zijn een beetje aan het puzzelen om een reisplan te maken en zitten er ook nog aan te denken om een paar dagen strand erbij te doen. We twijfelen alleen tussen Phu Quoc en Ko Chang (Thailand).
Verder zagen we ook nog Mai Chau en Ba Be national park in de omgeving van Hanoi, zou een van deze twee een goed alternatief kunnen zijn voor Sapa, of is Sapa echt een plek waar je geweest moet zijn in Vietnam?
grtz
Jeroen
Algemeen heeft Thailand mooie stranden dan in Vn.
Hallo Jeroen,
Of sapa een must is heel persoonlijk, eigenlijk wel als je van mooie vergezichten houd en wat hogere bergen. Ik heb het eenmaal gezien en ik hoef er niet meer naar toe.
Met de kennis die ik nu heb is zou ik de volgende route nemen; aantal dagen is ongeveer gelijk en je hebt wat meer afwisseling.
Van Hanoi naar Ninh Binh/Tam Coc; daar overnachten, dan naar Cuc Phuong national park; daar overnachten, dan naar Phu Luong park; overnachten en dan naar Hanoi en weer verder volgens je schema.
Wil je een dag uitsparen, dan kan je eventueel de overnachting bij Tam Coc weglaten en na de boottocht meteen door naar Cuc Phuong.
Andere reden voor deze route ipv Sapa is het weer. De bergen zijn niet zo hoog en je hebt kans op betere temperaturen dan is Sapa eo.
Phu Quoc of Thailand?
Traunuoc heeft gelijk dat de stranden in Thailand mooier zijn dan in Phu Quoc.
Maar omdat Phu Quoc binnenkort een internationaal vliegveld krijgt gaan de bezoekersaantallen zeer waarschijnlijk omhoog. Dit zal ook ten koste gaan van de nu nog stille strandjes, die je nu nog kan vinden op het eiland. Dus heb je de kans om Phu Quoc nog wat ongeschonden te zien moet je nu gaan en niet over een jaar of 2. Dan is het waarschijnlijk net zo toeristisch als bijv. Pataya denk ik.
Dus voor het strand kies voor Thailand, maar voor een nog wat authentiek en wat minder toeristisch eiland phu Quoc.
Nadeel voor Phu Quoc kan zijn dat je misschien na de rondreis alles nog eens de revu wilt laten passeren op het strand en dan terug naar Nederland; strandverblijf in Phu Quoc valt midden in de rondreis.
Ik wens je veel succes en plezier het uitstippelen van de route.
gr.
Ton.