We denken erover om deze zomer (half juli tot half aug) naar de VS te gaan en hier de klassieke rondreis te doen langs de national parks en bekende steden in het westen.
Luwe hebben altijd veel gereisd met ons tweeën naar verre oorden, alleen nog niet met een kleine. Mijn vraag is dan ook of het goed te doen is? We zullen niets boeken vooraf (afgezien van de vlucht en een huurauto) en op de bonnefooi rondtrekken. Slapen in hostels (wel eigen kamer, toilet, ed).
(in Azië en Zuid-Amerika hebben we altijd zo gereisd, wel zonder kind)
Hoe zijn de ervaringen om op deze manier met een kind van anderhalf te reizen?
En wat betreft de kosten? Retourtje is in de zomer (helaas) iets van 1000€. Autohuur iets van 75$/dag? En de hostels? We willen zo goedkoop mogelijk, maar wel enige luxe als schoon, eigen sanitair en niet afgelegen.
Schatting van de totale kosten voor een maandje op 5000€ is reëel?
Die tijd van het jaar zou ik ten sterkste afraden om op de bonnefooi te gaan. De National Parks zullen vol zitten en ook langs de Pacific coast zal het erg druk zijn. Hostels zijn er niet veel op de route. Trouwens, welke route wil je eigenlijk gaan rijden?
Ik ben zelf in 2007 met mijn zoontje van 2 (hij werd in Amerika 3) naar de westkust geweest. We waren met een camper en dat was heel goed te doen, zeker omdat hij toen nog in de luiers rondliep. We hebben toen de route San Francisco, Salt Lake City, Yellowstone, Denver gevolg en onderweg natuurlijk alle bekende plekken aangedaan.
Het enige waar ik toen spijt van had, was dat we naar Las Vegas gingen. Daar heb je dus echt bijna niets te zoeken met zo’n klein mannetje.
Ik denk wel dat je erg laat bent met regelen/organiseren. Slaapplaatsen op de populaire plekken voor het hoogseizoen zijn begin van het jaar al vol.
Mijn broer is hier (Amerika - Zuid California) een paar keer geweest toen zijn kinderen 2 en 3 jaar waren en het is te doen, niks is onmogelijk. Alhoewel, ik het wel met Yeehaw eens vwb op de bonnefooi te gaan. Ik heb altijd wel voor mijn broer en zijn familie een plek, hotel, camping kunnen boeken, maar het is een uitdaging. Je wilt zo dicht mogelijk bij je doel zijn. Ben het ook met kleese2 vwb Las Vegas, niks voor kleuters. Plus hou rekening met de temperatuur.
.
Ik raad hostels af met een kleintje vanwege hygiene, maar dat is voorkeur. Voor Car rentals, check deze website http://www.carrentals.com/ , Enterprise is vrij voordelig.