Rondreis 23 dagen ZuidWest met een dochter van 16 en een jochie van 7

Hoi allemaal, heel veel gelezen op dit forum. Hartstikke leuk!
Wij gaan begin juli 23 dagen rondtrekken door het zuidwesten… Beginnend en eindigend in San Fransisco. We zoeken een leuke combinatie tussen natuur, het leven in Amerika, mensen, steden. Het wordt in ieder geval de kust, grand canyon, las vegas, hollywood en nog meer natuur. We willen heel graag mooie natuur beleven maar niet hele lange wandeltochten maken. Anderhalf uur lopen maximaal. We reizen met onze kinderen, een dochter van 16 jaar en een zoon van 7 jaar.
We zijn op zoek naar fijne betaalbare hotels of motels. We slapen met zn vieren op een kamer.
Ik heb eigenlijk nog zoveel vragen… En wil het vooral ook gaan beleven. Hebben jullie nog aanvullende tips?
Wat zijn fijne logeeradressen? Graag af en toe met een zwembad(je).
Moeten we in juli van alles vooraf reserveren of lukt ook veel op bonnefooi?
Wat zijn mooie natuurlijke zwemplekken?
hebben jullie tips om wel/ niet te doen voor onze kinderen?
Welke gebieden zijn enorm heet, te heet in juli om naar toe te gaan?
Hoe druk is het overal? Oftewel zijn er heel veel amerikanen op pad? Sta je overal omringd door toeristen?
Als we naar een national parc gaan moet je dan altijd meteen ver lopen? Hoe werkt dat? Je komt zo’n park in … En dan?

hebben jullie tips om wel/ niet te doen voor onze kinderen?

Mijn kinderen gaan niet meer mee op vakantie, dus hiermee kan ik je niet helpen.

Welke gebieden zijn enorm heet, te heet in juli om naar toe te gaan?

Het hele zuidwesten zal warm zijn. In de hoger gelegen gebieden zal het wat kouder zijn. Maar op veel plekken zal het warm zijn. Met name in Arizona en Utah.

Hoe druk is het overal? Oftewel zijn er heel veel amerikanen op pad? Sta je overal omringd door toeristen?

In de nationale parken is het druk, en dan met name bij de uitkijkpunten en op de geijkte routes. Wanneer je daar vanaf wijkt, en wat verder wandelt is het al snel een stuk rustiger. Vergelijk het met het strand op een mooie dag. Iedereen zit hutje mutje voor de boulevard, loop je wat verder heb je veel meer plek. :wink:

Als we naar een national parc gaan moet je dan altijd meteen ver lopen? Hoe werkt dat? Je komt zo’n park in … En dan?

In de meeste parken liggen de mooie uitkijk punten redelijk dicht bij de weg en dus parkeerplaatsen. Daar hoef je vaak niet ver voor te lopen. Maar je staat dan wel tussen de mensen. Wil je een park echt beleven dan is het toch leuker om er een wandelijk te maken.

Hey Krovers,

als je deze zomer nog gaat zou ik heel snel beginnen plannen en boeken, vooral aan de National Parks (Grand Canyon, Bryce Canyon, Yosemite). Op 23 dagen kan je al wel een mooie trip plannen, kijk hiervoor wat rond op dit forum en post hier eventueel jou dagplanning zodat andere leden daarop kunnen reageren.

Bij elk National Park kan je folders, kaartjes en info krijgen over de lengte van de wandelingen, uitzichtpunten en dergelijke, hiervoor hoef je je zeker geen zorgen te maken.

Zoals gezegd, gun jezelf en je gezin wat rust en boek alle overnachtingen van tevoren, zeker in de zomer.

Het zal niet meevallen om zo laat nog overnachtinsplaatsen in de NP’s en langs de kust te krijgen dus begin daar meteen mee. je bent ook wat laat voor het uitstippelen van een route. Niet alleen de Amerikanen zijn in juli op vakantie maar er komen ook talloze mensen uit andere werelddelen. De meest hotels hebben een zwembad maar niet in bv Grand Canyon NP. Lake Powell is een prima plek om van water te genieten en in Zion kan je bv de Narrows gaan lopen. Het water in de Pacific is altijd koud maar dat houdt kinderen meestal niet tegen. Bij Sedona is Slide Rock SP. Kinderen vinden dit vaak prachtig.

Beetje rare gedachte maar… Zou de huidige economische situatie in de wereld…kunnen veroorzaken dat het dit jaar wat rustiger is in vakantietijd? Hier in europa krijg je allerlei berichten dat veel mensen dit jaar niet op vakantie gaan… Logisch. In Griekenland is het toerisme ENORM teruggelopen. Ik voel me dit jaar in ieder geval wel erg bevoorrecht dat we zo ver gaan. Hoe is de economische situatie voor de gemiddelde amerikaan? Ik heb altijd het idee dat ze maar een week per jaar vrij hebben… Is dat zo?

Hey krovers,

een antwoord op die vraag vindt je misschien op:

www.ft.com
www.tijd.be
www.usatoday.com

Dit is een reisforum en we willen je alleen maar helpen. Je doet natuurlijk wat je wil…

Australiers staan te juichen. De econony in dat land is geweldig en door de hoge AUD reizen veel meer mensen naar de USA dit jaar. Ik zou er dus niet op rekenen dat het rustiger is.
Veel Amerikanen hebben maar 2 weken vakantie maar bv bij de overheid kan dat langer zijn. Ik ken iemand daar uit het leger en die gaat vrolijk 6 weken met vakantie ieder jaar. Heeft ie goed geregeld!

Voor uw kinderen:

Universal Studios
Disneyland
M&M’s World

Six Flags lijkt me wat te heftig voor je jongste, tenzij hij een fan is.

In Las Vegas is er vanalles en nog wat voorzien voor kinderen, terwijl de ouders hun spaarcenten door de one-armed bandit jagen.

Een hotel dat zich specifiek richt tot kinderen, is Circus Circus, maar eigenlijk voorziet elk hotel ginder in kinderanimatie. Er is ook een enorm waterpretpark.