Tips voor rondreis Zuidwest-USA

Hallo,

We willen volgende zomer (augustus 2015) met een camper een rondreis maken in het zuidwesten van de USA. De tickets en de camper liggen vast. We hebben een voorlopig reisschema gemaakt, op basis van tips van vrienden, op fora, in reisgidsen en van een mevrouw van Tiogatours.
Ons gezin bestaat uit mezelf en mijn man en onze 4 kinderen (tijdens de reis 16, 14, 13 en 12 jaar). We willen graag voldoende afwisseling in de reis brengen.

Voorlopig ziet het reisschema er zo uit:

Dag 1 (zaterdag): Brussel - San Francisco
Dag 2 (zondag): San Francisco
Dag 3 (maandag): camper ophalen - tot in de buurt van Yosemite rijden
Dag 4 (dinsdag): Yosemite
Dag 5 (woensdag): Yosemite
Dag 6 (donderdag): Yosemite - Mono Lake - Las Vegas
Dag 7 (vrijdag): Las Vegas
Dag 8 (zaterdag): Las Vegas - Zion - Bryce
Dag 9 (zondag): Bryce
Dag 10 (maandag): Bryce - Page
Dag 11 (dinsdag): Lake Powell (overnachten in Page)
Dag 12 (woensdag): Antelope Canyon en Monument Valley
Dag 13 (donderdag): Monument Valley - Grand Canyon
Dag 14 (vrijdag): Grand Canyon
Dag 15 (zaterdag): Grand Canyon - Lake Hasavu State Park
Dag 16: Lake Hasavu State Park - San Diego
Dag 17: San Diego
Dag 18: San Diego - LA
Dag 19: LA
Dag 20: LA - San Simeon
Dag 21: San Simeon - Monterey/Carmel
Dag 22: Monterey/Carmel - SF
Dag 23: ?
Dag 24: Camper inleveren en San Francisco - Brussel

In dit schema hebben we een dag over. Waar zouden we die het best inpassen? Er ligt nog niets vast, dus we kunnen het schema nog helemaal omgooien.
Heeft iemand tips voor goeie campings op onze tocht? Ik weet intussen al dat we de campings het best vooraf boeken.
We hebben al de raad gekregen om in Las Vegas in een hotel te slapen wegens de warmte. Heeft iemand een tip voor een goed en budgetvriendelijk hotel of is dat onmogelijk in Las Vegas? Waar laten we de camper dan het best in Las Vegas?
En wat is zeker de moeite waard om te doen met tieners? We hebben al de tip gekregen om in SF te fietsen, zeker naar Seaworld en de Zoo te gaan in San Diego en de Universal Studios te bezoeken in LA. Disneyland willen we niet doen. In Yosemite, Zion en Bryce gaan we zeker wandelen. Hearst Castle werd ons ook aangeraden. Monument Valley moeten we blijkbaar bezoeken met een gids, in een jeep?
Alle tips voor deze reis zijn welkom!
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

1 like

Hoi,

Ik reageer even hier:
Hoogtepunt voor de kinderen waren:
Universal Studio’s,
Hollywood sign en stars
Whalewatchen in San Diego ( meer nog dan Seaworld), heerlijk in korte broek en grote walvissen en vele dolfijnen gezien.
Zionpark en dan kamperen op Watchman Campground met herten in het water waar de tieners zich met meegebrachte banden vermaakte op het heetst van de dag.
Yosemite Fietsen door het park, Panoramatrail lopen en moederbeer met jongen zien, overnachten midden in het park.
Wij hebben zowel op SamsTownrvpark in Las Vegas gestaan, als geslapen in hotels. Kamperen was warm, maar wel te doen,in Zion vonden wij het warmer. Goedkoop en lekker buffet bij het hotel ernaast.
Tussenstop Monument Valley vonden wij genoeg.
Winkelen in San Jose met zowel een Hollister-outlet als A&Foutlet was ook een hoogtepunt voor de tienerdochters, hadden hun verjaardagsgeld pas voor de vakantie gekregen.

Als ouders vonden wij vooral het overnachten in de parken top, maar de kinderen hadden ook graag wifi :slight_smile:
Wij vonden Archespark overnachten op DevilsGarden en raften daar erg leuk, Capitolreef midden in het park ook fantastisch, maar dat is te kort voor drie weken.

Succes.

1 like

Dag 1 (zaterdag): Brussel - San Francisco
Dag 2 (zondag): San Francisco
Dag 3 (maandag): camper ophalen – via San Jose (outlet)tot in de buurt van Yosemite rijden
Dag 4 (dinsdag): Yosemite in het dal
Dag 5 (woensdag): Yosemite Panoramatrail
Dag 6 (donderdag): Yosemite - Beatty
Dag 7 (vrijdag): Beatty -Las Vegas
Dag 8 (zaterdag): Las Vegas -
Dag 9 (zondag): Las Vegas - Zion
Dag 10 (maandag):Zion
Dag 11 dinsdag Zion- Bryce
Dag 12 woensdag Bryce- Page Antilope Canyon

Dag 13 (donderdag ): Lake Powell (overnachten in Page)
Dag 14 vrijdag ): Page - Monument Valley
Dag 15 (zaterdag): Monument Valley - Grand Canyon
Dag 16 (zondag ): Grand Canyon - Lake Hasavu State Park
Dag 17: (maandag) Lake Hasavu State Park - San Diego
Dag 18: dinsdag San Diego Seaworld of whalewatchen
Dag 19: woendsdag Seaworld Whalewatchen –LA via Hollywood Sign en Stars
Dag 20: donderdag Universal studios
Dag 21: vrijdag LA- San Simeon
Dag 22: zaterdag San Simeon - Monterey/Carmel
Dag 23: Monterey/Carmel - SF
Dag 24: Camper inleveren en San Francisco - Brussel

Ik heb de verdeling wat aangepast zoals je ziet. Yosemite - Las Vegas op 1 dag is echt teveel, bovendien wil je best onderweg nog een aantal keren stoppen op de Tiogaroad.

Ik zie nu wel dat je in het weekend in Las Vegas bent, dan zijn de hotelprijzen veel duurder, dan zou ik inderdaad maar met de camper elders gaan staan.

Bedankt voor je tips, toetjero! Arches stond eerst in ons programma, maar hebben we laten wegvallen om naar San Diego te kunnen gaan voor de kinderen. We hoorden van verschillende kanten dat te veel parken wel eens tot oververzadiging leidt bij kinderen en dat ze San Diego heel tof vinden, vandaar. Die wifi zal ons ook nog parten spelen, denk ik :nadenken:!
Ik heb vandaag nog heel wat gelezen op het forum, en ik denk dat we beter iets langer in Zion blijven, misschien zelfs overnachten. Dat lost het probleem van onze resterende dag op. Tenzij iemand zou vinden dat we elders te weinig tijd voorzien. Hoe meer ik lees, hoe meer ik wil zien :).

Wij hebben bewust eerst voor twee weken natuurparken, toen de kust en Yosemite als laatste gekozen…om niet parkenmoe te worden. Het klopte precies.

Nog wat websites waar wij veel plezier aan hebben beleefd:
www.allesamerika.nl
www.ontdek-Amerika.nl
www.wandelingen-usa.nl

veel plezier met de voorpret,als ik geld had, zou ik meteen weer gaan, al staat een rootsreis naar Indonesie ook op de verlanglijst ( ik ben als jongvolwassene al eens geweest)

1 like

Wat betreft de westcoast is dit een zeer nuttige site http://www.westcoast-usa-roadtrip.com/