Reizen met kind van 2 jaar in Zuid West amerika

Dag allemaal,

Dit voorjaar zijn wij met onze dochter van 1 jaar naar argentinie geweest, echt helemaal super. Volgend jaar willen we in maart/april/mei 3 weken naar het zuidwesten Van de VS met de camper.

Hebben jullie tips, voor een route we willen niet teveel rijden op 1 dag en ook regelmatig een rustdag inplannen.

Wat steden betreft: SF willen we zeker wel bezoeken, LA wat minder graag. Wellicht alleen als overnachting voor aan het begin of aan het eind van de reis.

Ben benieuwd naar jullie ideeen.

Groeten Polluk

Wanneer je met de camper gaat zou ik toch ergens in mei gaan. Dan zijn de temperaturen prettiger in hoger gelegen gebieden en dat vinden wij toch net even prettiger. Tenminste dat vermoed ik zo. Wij gaan zelf altijd in het najaar. De dag temperatuur is dan nog erg lekker, maar 's nachts kan het behoorlijk afkoelen tot nachtvorst aan toe. Ik kan me zo voorstellen dat dit in maart en april zeker ook zo is. In Bryce, Grand Canyon en Yosemite zul je dan ook nog zeer waarschijnlijk sneeuw treffen. Wat natuurlijk ook zijn charme heeft, maar met name met een kleine is het misschien prettiger als het wat warmer is.

Wij zijn een keer in april gegaan en toen lag er in Bryce en Sequoia NP nog een flink pak sneeuw. Wel heel mooi. Mei lijkt mij ideaal om daar een rondreis te doen met een camper.

Je hebt 3 weken maar ik zou niet teveel hooi op de vork nemen. Sommige mensen proberen in deze tijdspanne naast de klassieke routes ook nog Yellowstone mee te pakken maar dit is gekkenwerk. Voor Yosemite hangt het ervan af of de bergpassen al geopend zijn. Dit zal moeilijk in te schatten zijn op voorhand want dit gebeurt meestal ergens in mei, soms zelfs juni. Kijk hier maar eens: Tioga and Glacier Point Roads Opening & Closing Dates - Yosemite National Park (U.S. National Park Service)

Om zeker te spelen rij je best langs de westkant van de Sierra Nevada.

Wat betreft een route zal je op dit forum heel veel info en tips terugvinden. Ik heb geen ervaring met een camper maar volgende route lijkt me wel wat, om het wat rustiger aan te doen kan je eventueel iets schrappen:

1. LA
  2. Joshua Tree NP
  3. Old Route 66
  4. Grand Canyon
  5. Grand Canyon
  6. Monument Valley
  7. Moab
  8. Moab
  9. Capitol Reef NP
  10. Scenic Byway 12 naar Bryce Canyon
  11. Bryce Canyon
  12. Las Vegas