Zuid west Amerika april / mei 2011

Hallo,

Ik en mijn vriend willen volgend jaar een rondreis door Zuid west Amerika gaan maken. Wij willen de drukke zomermaanden juli en augustus vermijden en kunnen helaas niet in juni weg i.v.m. werk. Is april / mei ook een goede periode?

Bedankt alvast voor jullie reacties!
Carmen

Beste Carmen,

Als je met ZW-Amerika o.a. California (LA, SF, SD, Death Valley, Yosemite, etc.) en Nevada (LV) bedoeld dan kan ik je vertellen dat dit een perfecte tijd is om te reizen qua (hotel)prijzen (= nl. laagseizoen), temperatuur (vnl. korte broek) en natuur.

Nadeel voor ons was het feit dat de ‘Tioga Pass’ naar Yosemite nog niet open was (5 of 6 mei). Dit betekende voor ons honderden kilometers om een trip naar Lake Tahoe. Een die ik achteraf niet had willen missen. Daar was het trouwens wel stervenskoud (=> skiliften waren nog open, haha).

Zelf zijn wij na SF via de kust en Portland doorgetrokken naar Seattle. Ook mooi.

Succes

Rob

Hoi Rob,

Bedankt voor je reactie! Ik heb nu dit reisschema opgesteld.

7-apr Brussel - LA
8-apr LA (Hollywood)
9-apr LA (Universal Studios)
10-apr LA- San Diego
11-apr San Diego
12-apr San Diego - Kingman
13-apr Kingman - Grand Canyon
14-apr Grand Canyon - Monument Valley
15-apr Monument Valley - Antilope Canyon - Page
16-apr Page
17-apr Page - Bryce
18-apr Bryce - Zion
19-apr Zion - Las Vegas
20-apr Las Vegas
21-apr Las Vegas - Lake Isabella / Bakersfield
22-apr Lake Isabella / Bakersfield - Yosemite
23-apr Yosemite
24-apr Yosemite - San Fransisco
25-apr San Francisco
26-apr San Francisco
27-apr San Francisco - Cambria / Morro Bay
28-apr Cambria / Morro Bay - Santa Monica
29-apr LA - Brussel

Is dit een goed schema? Ik kan eventueel San Diego eruit halen en ergens anders nog wat meer dagen spenderen, ik weet niet ik nu te weinig dagen voor San Francisco en de kustroute heb.

Groetjes
Carmen

Ik zou iets meer de tijd nemen in Grand Canyon. Je zou dan een dagje Page eraf kunnen halen.

De kustroute is zo goed te doen, maar je zult flink wat uurtjes moeten blijven rijden (niet te veel tijd verliezen in tussenstoppen).

Wellicht een stukje Death Valley meepakken. Ook Sequoia NP en Kings Canyon NP liggen op de route Lake Isabella - Yosemite.

In Page, waar ik op dit moment verblijf, kun je natuurlijk de dam bezichtigen, een uitstapje naar de Horseshoe Bend en eventueel naar de Marble canyon.

Ik zie dat je vanaf Page naar Bryce gaat en daar wil je natuurlijk ook het een en ander bezichtigen en de dag erop naar Zion, weer een stuk rijden en het park bezichtigen en de dag erop naar Las Vegas. Best lange dagen lijkt me dat en dat is wel jammer.
Ik ben zelf net meer dan drie dagen alleen in Zion geweest en dat vond ik een goede tijd voor dit prachtige nationale park.

Zo zie je maar dat er weer een voorbeeld is van veel te veel willen zien in een korte periode. Dat is natuurlijk mijn mening.

Mijn route op dit moment: Las Vegas-Zion-Page-Grand canyon-Las Vegas in 14 dagen.

gr. Frank

Als je moet kiezen tussen zion en bryce raad ik aan om bryce te kiezen.
San diego schrappen is inderdaad een goed idee denk ik om tijd te winnen.
Sequoia zou ik ook zeker meepakken, erg indrukwekkend.

Heb je daar ook een goed argument voor of is het een persoonlijke smaak?

Gr. Frank

Nou, ik denk dat je in Bryce veel “apartere” natuur ziet dan in Zion.
Het gebied waar de meeste toeristen heen gaan in Zion is de Zion canyon die niet heel speciaal is. Het is er inderdaad prachtig maar ikzelf vind Bryce veel indrukwekkender, zeker als je een wandeling tussen de zuilen door maakt.

het klopt dat het gewoon anders en apart is, persoonlijk vind ik Zion wel indrukwekkend omdat ik tot nu toe eigenlijk alleen maar boven op de rim heb gestaan in Bryce canyon en in Zion heb ik wel een aantal wandelingen gemaakt.Vandaar mijn voorkeur voor Zion.

Volgende keer naar Bryce neem ik ook meer tijd dan maar 1 dag en dan ga ik ook wandelingen maken tussen die zuilen. Ongetwijfeld indrukwekkend zal het zijn.

Gr. Frank

Hallo,

Wij zijn net terug van een rondreis Zuid-West. Misschien kan je door ons reisverslag te lezen wat ideetjes op doen. Wij hebben bijna dezelfde reis gemaakt als jullie willen doen.

www.maartenenmarianne.blogspot.com

Groetjes,
Marianne