Advies route rondreis west-USA

Ik en mijn vriend gaan in april een rondreis doen door het westen van de vs. Wij zijn druk bezig met het samenstellen van onze route. Omdat we allebei onbekend zijn met de VS zouden we graag advies willen van de doorgewinterde reizigers op dit forum :slight_smile:
31-03-2010 San Francisco Renoir Hotel
01-04-2010 San Francisco Renoir Hote
l02-04-2010 Yosemite (zuid ingang Oakhurst) Best Western Yosemite Gateway
03-04-2010 Yosemite (zuid ingang Oakhurst)Best Western Yosemite Gateway
04-04-2010 Death Valley, Stove Pipe Wells Village
05-04-2010 Zion, Comfort Inn Zion
06-04-2010 Bryce Canyon, Bryce View Lodge
07-04-2010 Bryce Canyon, Bryce View Lodge
08-04-2010 Capitol Reef, Best Western Capitol Reef
09-04-2010 Arches, Big Horn Lodge
10-04-2010 Arches, Big Horn Lodge
11-04-2010 Monument Valley, Holiday Inn MV
12-04-2010 Page, Best Western Arizona Inn
13-04-2010 Grand Canyon, Maswik Lodge South Grnd Canyon
14-04-2010 Las Vegas, Best Western Mardi Gras Inn
15-04-2010 Las Vegas, Best Western Mardi Gras Inn
16-04-2010 Palm Springs, Royal Sun Inn
17-04-2010 San Diego, Mission Valley Resort
18-04-2010 San Diego, Mission Valley Resort
19-04-2010 Los Angeles, Hacienda Hotel At Lax
20-04-2010 Los Angeles, Hacienda Hotel At Lax

• we hebben nog niet helemaal besloten of we met een camper of met een auto gaan; wat zijn jullie ervaringen?
  • is april een goede tijd om te gaan ivm weer ed?
  • Graag suggesties voor de route; welke plaatsen missen we, welke zijn overbodig.
  • zijn deze hotels bekend, wat zijn de meningen hierover?
  • is het beter ook tot januari te wachten met het boeken van de tickets ivm aanbiedingen of maakt dat voor deze periode niet veel verschil?
  • is san diego de moeite gezien de andere steden die al op het programma staan?
  • Wat is een goed alternatief voor palm springs? de stad zelf lijkt me niet erg interessant.

Alvast ontzettend bedankt!!

Ik heb in totaal 14 maanden door de US gereisd en naar mijn mening willen jullie iets teveel zien in deze korte tijd.
Als je in 4 dagen Yosemite, death valley, zion en bryce wil zien dan heb je veel te weing tijd.
Ik zou zowieso Page en Palm Springs laten vallen.
San Diego is een leuke stad maar je hebt niets gemist als je hier niet heen gaat. Gezien de tijd die jullie hebben zou ik vanuit Las Vegas direct terug naar LA gaan.
April is een goede tijd, niet te druk en nog kans op sneeuw wat mooie plaatjes geeft.
In Arches zou ik alleen Delicate Arch gaan bekijken en dan verder naar Canyonlands NP.

Hi
Een prachtige route maar ik zou toch wat aanpassingen doien.
Ten eerste zou ik Moab (Arches NP, Canyonlands NP, Dead Horse Point etc etc) uit de route laten. Dat is een omweg en je hebt dan meer tijd voor de andere parken. In Arches alleen al kan je gemakkelijk een hele dag doorbrengen.
31/3: Als dat de dag van aankomst is zal je weinig tijd voor SF hebben.
4/1: San Francisco
4/2: San Francisco
4/3: San Francisco naar Yosemite NP. Oakhurst ligt ongeveer 1.5 uur van Yosemite Valey af dus niet echt dichtbij. El Portal ligt al wat gunstiger. Er kan nog sneeuw in Yosemite zijn. In dat geval is het verplicht om kettingen in de auto te hebben.
4/4: Yosemite NP
4/5: Tioga Pass is nog gesloten dus je moet via Bakersfield naar Death Valley. Dat is een rit van ongeveer 7 uur (vanaf Oakhurst).
4/6: Tijd voor Death Valley NP. Je kan hier dagen doorbrengen. Van DV is het ruim 5 uur rijden naar Zion. Ik zou nu naar Las Vegas gaan ipv op de terugweg.
4/7 en 4/8: Las Vegas. Love it or hate it.
4/9: Naar Zion via Lake Mead en Valley of Fire SP.
4/10: Zion. Je hebt minstens een dag nodig, zeker als je ook wat wilt wandelen.
4/11: Van Zion naar Bryce. Ik zou hier niet meer dan een nacht logeren. Zion Bryce is maar 2 uur rijden dus je hebt de rest van de dag nog. En dan kan je ook de volgende dag aan Bryce besteden voordat je de 3 uur durende rit naar Page maakt.
4/12: Page. Er is zo veel te zien hier dat een dag eigenlijk al te kort is. Ik noem: Horseshoe Bend overlook, Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Rainbow Bridge, Lake Powell, Colorado Riverraft, The Wave, Toadstool hoodoo’s etc etc.
4/13: Page naar Monument Valley. 2.5 uur rijden. Dat hotel dat je noemt ligt niet in Monument Valley Tribal Park maar in Kayenta. Ik zou proberen te reserveren bij Goulding’s Lodge of The View Hotel. rest van de dag voor MV. Maak een Navajo tour om alles over MV te leren. Onderweg van Page naar MV is nog Navajo NM.
4/14: Naar GCNP south rim. Maswik ligt niet aan de rim maar wel i n het park. El Tovar, Kachina, Thunderbird en Bright Angel liggen aan de rim www.grandcanyonlodges.com maar met Maswik is niet veel mis hoor. Maswik North is duurder maar de kamers zijn beter. Je zal echter niet veel in je kamer zijn.
4/15: GCNP. Zeker als je de canyon wat wil inlopen (niet te ver…)
4/16: GCNP naar Sedona. www.visitsedona.com Een prachtige omgeving
4/17: Sedona. Pink Jeep Tour, Slide Rock SP. Cathedral Rock, Chapel of the Holy Cross etc etc.
4/18: Bite the bullet en in een lange dag naar Los Angeles. 8-9 uur rijden.
4/19 en 4/20: Los Angeles.
Palm Springs is voor ons een must stop maar we zijn dan ook gek op R&R en Golfen. Er zijn wel meer aardige dingen zoals de Aerial Tramway en de Canyons maar na zo’n reis lijkt me PS niet echt nodig. San Diego is prachtig maar ook ik zou deze stad op zo’n reis overslaan.
Is april een goede tijd? Wij hebben wel eens 3 weken alleen maar zon gehad, maar ook wel eens sneeuw. Kan vriezen kan dooien…
Auto of Camper? Kwestie van lifestyle. Je zal geen geld besparen door met een camper te gaan. Zelf prefereer ik de auto (SUV).
Hotels. Ik ken ze niet allemaal. Als je besluit naar Torrey te gaan (heb ik niet in de reis opgenomen…) is Austin’s Chuckwagon leuker dan die BW. Maar die BW ligt weer mooier…
In Page is Arizona Inn een goede keus. Vraag om een kamer met Lake View. Geen balcons. Die heeft Quality Inn ann de nadere kant van de straat wel. Maswik heb ik het al over gehad net is HI Kayenta. In Bryce kan je ook logeren by Ruby’s Inn of BW Grand en in Springdale is Desert Pearl Inn het mooiste hotel. Stove Pipe Wells Village is mijn favorite hotel in DV. Vraag om een east facing room in het 49er of Roadrunner building. Beste uitzichten op de Dunes. In Los Angeles kan ik Orchid Suites aanraden, midden in Hollywood en gratis parkeren en Palm Springs onze oase A Place in the Sun hotel…Sedona tenslotte: Sky Ranch Lodge op de berg maar als je in Uptown wil zitten neem dan Matterhorn of Best Western.
Hth
Yeehaw

Hello!

Tot zover alvast ontzettend bedankt voor de reacties :kus:!
Naar aanleiding van de tips hebben we even zitten puzzelen en hebben een nieuw en (hopelijk) improved reisschema bedacht. Zie bijlage.

We hebben besloten om Palm Springs en San Diego weg te laten zodat we wat meer tijd hebben om in NP’s door te brengen. Hopelijk wordt het op deze manier wat minder stressen, het gaat immers om vakantie :hihi:

De hotels zijn nog verre van definitief, dus ook tips op dat vlak zijn van harte welkom.

Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes,
Mandy en Marco