Rondreis half april/ eind mei West USA

Volgend jaar hebben mijn man en ik de mogelijkheid om 5 weken te reizen. Wel zullen we al vrij vroeg (half april) moeten gaan. Ik heb heel veel mooie beschrijvingen gezien van allerlei parken, maar de meeste mensen gaan op een later tijdstip. Wat ik in ieder geval zou willen zien is:
SF
Death Valley
Yosemite
Yellowstone
Zion
verder willen we ook wandelen en genieten van de natuur buiten de auto, een enkele dag veel kilometers(> 300) is geen punt, maar niet alle dagen!.
We kunnen starten en eindigen in een verschillende stad
en dus de vraag:

  • wat klimaat betreft: welke stad beginnen, welke parken kunnen goed in deze tijd
  • welke route? Je ziet zelfs reizen van Salt Lake naar SF
    Alle reacties zijn welkom, we kennen de vs nog helemaal niet.

Hallo,
Wat heerlijk dat je zoveel tijd hebt, dan kun je echt goed genieten! Yosemite is prachtig, ik ben er 3 dagen gebleven. Misschien ook een leuke tip is de kustroute naar SF. Santa Cruz en Big Sur zijn top en de route is ook leuk om te rijden, mooie uitzichten!

Qua route zou je een grote ronde kunnen maken, bijv van LA (niet te lang blijven) Yellowstone - Las Vegas(is top, niet overslaan!) - Gran Canyon, Zion, Monument Valley (die hoek), Death Valley, Sequoia NP, Yosemite, Big Sur, Santa Cruz, SF. Als je tijd hebt misschien nog Lake Tahoe of Wine Country, zoiets?

April of mei is een heel goede reisperiode, dat vinden de Amerikanen ook, dus het kan her en der druk zijn. Reserveer zeker accomodatie in de parken van te voren, maar voor de rest kun je het ook op de bonnefooi doen.

Veel plezier!

Goede tips, mn dat het er druk kan zijn, we zullen zeker reserveren dan in de parken. Verder: is Yellowstone te ver uit de buurt? En als LA niet zo boeiend is, is het dan beter op Salt Lake te vliegen (of terug vanf SL?)

Yellowstone ben ik niet geweest, maar ligt tussen LA en LV, dus dacht ik… goede tip :wink:

Ik denk dat vliegen op SLC veel duurder is dan op LA, maar kan het mis hebben. In de buurt van LA is wel veel moois te zien, dus misschien toch de moeite. Ik ben op LV gevlogen en weg van SF met een tussenstop van 3 dagen in NYC. Was heel erg de moeite waard.

DV ligt tussen (min of meer) LA en LV. Yellowstone is 2 dagen rijden naar het noorden (bv Las Vegas-Salt Lake City-Yell/Grand Teton NP). April is zeker niet de best tijd van het jaar om naar Yell te gaan. Wegen kunnen nog gesloten zijn. Als je gaat dan aan het eind van je reis maar ook dan kan eea nog dicht zijn. Yellowstone behoort tot de mooiste NP’s in de USA en ik zou zeker een bezoek willen aanraden en met 5 weken zou dat ook kunnen. Je zou bv kunnen starten in SF, dan naar Yosemite, terug naar de kust en naar LA, vervolgens naar Death Valley en naar Las Vegas, dan naar GCNP (south rim, north rim zal nog gesloten zijn) via Page naar Zion en Bryce, hw12 naar Torrey, naar SLC en dan naar Yellowstone. Terugvliegen van SLC (of Denver, verder weg).
Als je niet naar Yellowstone en GTNP gaat zou je NP’s als Mesa Verde, Canyonlands en Arches kunnen toevoegen en als je echt heel veel van rijden houdt zou ook dat zelfs in 5 weken kunnen passen maar echt ontspannend vind ik het dan niet meer. Stel eerst vast wat je precies wil doen en naar welke plaats je wil vliegen. Voor een loop SLC-Yell/GTNP-SLC heb je al snel een week nodig.
Met 300 kms per dag kom je er niet maar het rijden in de USA is een fluitje van een cent en langere afstanden zijn echt geen probleem.
Yeehaw

Dank je. Ik zal eens kijken of we net iets later kunnen gaan. Ik merk wel dat ik voor een aantal parken aan de vroege kant ben (wat sneeuw betreft). Maar ja, de woestijnen zou ik beter nog eerder kunnen zien. Ik moet dus een keus maken, maar welke?!?

Dat valt wel me re sneeuw. In april hebben we wel eens prachtig weer in Yosemite gehad maar je kan de weersomstandigheden niet voorspellen. Tioga Pass zal echter nog gesloten zijn (meestal tot eind mei) Eind april en mei is sneeuw in GCNP al uitzonderlijk net als in Zion, Bryce (kan 's nachts koud zijn), Capitol reef, Arches, Canyonlands en Mesa Verde. Mei is een prachtige tijd van het jaar om rond te reizen. Het Memorial day weekend kan druk zijn (eind mei)
Yeehaw

Kan meevallen hoor met de sneeuw. Wij kregen te horen dat in Oktober al een hoop dichtgesneeuwd zou zijn, maar ik liep met 28 graden te puffen in Yosemite. En bedankt hè :wink:

In SF kan het frisjes zijn, maar dat kan het ook in Augustus, dus geen zorgen.

In april zie je wel de watervallen in Yosemite en dergelijke, daar was ik in oktober nog te vroeg voor. Dus gewoon een goede reisperiode denk ik hoor!

Een prima tijd om te reizen. Wij zijn ooit in mei geweest: een bloeiende Death Valley!

Overigens hebben wij met de camper gereisd met zoveel mogelijk overnachtingen in National en State Parks. Die kun je ruim van tevoren online boeken en dan zelfs je eigen plekje uitkiezen. Geweldig!:wereld: