Beste reistijd West-USA

Hallo,

Wij plannen 3 weken naar de USA te gaan. Volgende parken staan zeker op ons verlanglijstje: Yellowstone, Grand Tetons, Grand Canyon, Yosemite, Bryce Canyon, Death Vally,…
We twijfelen of we best in juni of september gaan. Wie is er in een van beide periodes (of misschien wel allebei) in deze streek geweest? Wat vonden jullie van het weer? De drukte? Het reizen op zich?
Nog extra tips waar we op moeten letten of wat we zeker wel/niet moeten doen?

Alvast bedankt voor de reactie!

Als jullie in september gaan, komt de herfst al langzaam inzetten in het noorden. Verwacht niet veel regen of koude, maar wellicht begin de bladeren in de bomen al te verkleuren: prachtig! (Ik denk dat je dan in Yellowstone moet zijn.) Daarnaast zijn alle kinderen weer terug in de schoolbanken, dus zal het rustiger zijn. In juni gaan de scholen vaak al uit. Kijk ook zeker naar wanneer de vliegtickets evt. goedkoper zijn of wanneer er mooie autodeals liggen. Dit zijn de grotere kostenposten die nogal kunnen fluctueren.

3 weken is kort om je hele verlanglijstje te doen. Zeker Yellowstone en Grand Teton liggen ‘ver’ van de andere parken. Het is te doen, maar verwacht lange autodagen en weinig tijd om alles uit de parken te halen wat erin zit. Heb je nog bepaalde steden of andere gebieden waar je graag langs wilt?

Beide maanden zijn mooi. Juni voor de watervallen in Yosemite en wildlife in Yellowstone. Je beschrijft echter geen 3 weken reis maar een (veel) langere. Zet je voorgenomen route eens op het forum. Waar vlieg je naar toe en terug?

Twijfel? Dat is er altijd. Maak een keuze en accepteer dat je inderdaad bepaalde dingen niet hebt/ziet/doet.
Zoals al gezegd is je tijd te kort of je reis te lang. Weer keuzes dus.
In september kleuren de bladeren idd prachtig. In Juni is er nog genoeg water in de watervallen. Dat is niet alleen mooi om te zien, maar op veel plaatsen kun je ook het water op (raften!)
Het gaat er denk ik (maar wie ben ik…) om dat je je reis DOET. Beleeft, ondergaat, ervaart. De binnenkant van je auto is ook mooi, maar ja…
Plan verblijfsdagen, Kom die auto uit. Hiken biken raften niksen. Dat is wat je je later herinnert. Die ene steen waarover je struikelde. Die vibe die je ondervond, zittend op een steen, ipod op je oren en kijken ins blaue hinein. (ok, beetje filosofisch, but do you catch my drift?)

Kijk veel naar tickets en site van autohuur (en kom dan uit op usareisen.de die toch het goedkoopste is). Maar bovenal, lees de andere topics hier waarin al veel van je vragen worden beantwoord.

Alvast bedankt voor de reacties!

Het voorlopige eerste schema:
1 vlucht BE - Salt Lake city
2 Salt Lake City
3 Salt Lake City - Idaho Falls - Yellowstone
4 Yellow Stone
5 Yellow Stone
6 Yellow Stone
7 Grand Teton
8 Grand Teton
9 Arches
10 Bryce
11 Bryce
12 Bryce + Antelope
13 Monument Valley
14 Grand Canyon
15 Las Vegas
16 Las Vegas
17 Death Valley
18 Sequoia NP
19 Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles
22 vlucht LA - België

Ik weet dat ik hier de reistijden moet bijtellen… Verder nog tips?

Ik ben zelf ook erg lang bezig geweest met mijn route, mede doordat ik ook graag Yellowstone wilde zien. Heb de reis inmiddels geboekt. Een van de dingen die ik heb geleerd is dat het je snel 300 euro kost als je de auto in Salt Lake City haalt en in LA weer dropt. Das best zonde.

Is het misschien een optie in Las Vegas te beginnen, en dan een dag trip naar Death Valley maken? Zolang je binnen California/Arizona/Nevada je auto haalt/dropt, ben je minder geld kwijt.

Vertrekken en aankomen in Las Vegas? Of vertrekken in Las Vegas en aankomen in LA? Ik weet dat dat goedkoper is, maar is het niet ontzettend ver (ik kan de reistijden moeilijk inschatten) om van Las Vegas naar Yellowstone te rijden (en nadien terug)?

Ook vanaf Las Vegas is het goed te doen in 22 dagen maar ik zou beginnen met Moab (Arches) uit de route te laten dan. Voor de omgeving van Moab heb je eigenlijk meer tijd nodig. Vanaf Vegas kan je in 2 dagen naar Yellowstone rijden. Hangt er ook vanaf of Los Angeles in de planing blijft. Heb je al besloten wanneer je gaat?

Ja, het staat ondertussen vast dat we in september gaan (waarschijnlijk de eerste 3 weken).

Dan is het idd verstandig om eerst naar Yellowstone te gaan.

Zelf ben ik al verschillende malen in de USA geweest (handig als je er familie hebt wonen).

YELLOWSTONE is prachtig …
Ik denk dat je beter in September kunt gaan … === herfstkleuren
En het feit dat de temperatuur alweer wat is afgekoeld. (vinden sommige mensen prettiger)

Ik zou persoonlijk LA een dagje korter doen, dan heb je elders op de route iets meer “lucht”

Interessant dat ik dit nu tegenkom op dit forum. Ik heb een verschil van mening met onze reisagent. Op het forum van tripadvisor en van de eigenaren van enkele B&B’s in Noord-West USA heb ik begrepen dat juni de natste maand van het jaar is in die regio en dan gaat het echt niet om een verdwaald regenbuitje. En wie gaat er nou voor z’n lol de regen opzoeken in de vakantie. Wij gaan o.a. naar Glacier, Yellowstone en Grand Teton. Maar de reis is al geboekt en overboeken naar september gaat ons flink veel geld kosten want dat betaalt de reisagent natuurlijk niet. Flink balen dus, we voelen ons een beetje bekocht.

Wij zijn trouwens enkele jaren geleden naar Bryce, Zion, Death Valley, Monument Valley, Grand Canyon, Arches, Mesa Verde, Yosemite en Big Sur geweest in oktober (3 weken). In een woord: PRACHTIG! Ik wens je een geweldige reis toe!

Ook in september hadden wij bewolkt weer bij Glacier NP, sneeuw op Logan Pass, sneeuw op Beartooth pass en zelfs wat sneeuw in Yellowstone. Maar ook hebben we mooi weer meegemaakt. Plan Your Visit - Yellowstone National Park (U.S. National Park Service)