Beste reistijd voor West Amerika

Wat is de beste reistijd voor het westen van de verenigde staten,
o.a. de nationale parken.
Wij zij van plan om sept/ok te gaan.

September en Oktober is een goede tijd. En het is rustiger dan in de zomer. En de prijzen zijn ook lager dan tijdens de zomer. Het kan een beetje koeler zijn in het Noordelijker gedeelte. Het zuiden is altijd lekker. Ik woon zelf in Zuid California.
De herfst kleuren in Yosimite zijn prachtig. En de temperatuur in Grand Canyon in Arizona is comfortable, het koelt 's-avonds een beetje af. Maar in het algemeen welk seizoen je ook gaat, alle parken zijn prachtig.

Zelf reizen we vaak voor of na het hoog seizoen.

MVG

:vak02:Peggy

Bengo,

Sept/okt is een mooie tijd, de watervallen in Yosemite zijn wat minder spectaculair en kamperen bij Bryce Canyon is best koud, houd daar dus wel rekening mee.

Reisverslag Rondreis Westkust September 2006

in 2006 zijn we in sept. geweest, 2008 in juni, speciaal voor de watervallen. dit jaar weer in sept. Wat ons betreft geen voorkeur, zolang het maar geen hoogseizoen is.

Veel plezier!!

Bedankt, voor ons hoeft die grote drukte ook niet.
Maar een lekkere temperatuur is wel zo aangenaam.

Zijn de hoogvlakten van Arizona ( grand canyon en delen van Utah) half april sneeuwvrij en goed bereikbaar? IK wil vanuit Phoenix langzaam naar het ‘noorden’, maar ik krijg het idee dat dat te vroeg daar is.

Wij waren verleden jaar 29 april tot 27 mei in het westen van de USA.Op 11 mei hadden wij in de Grand Canyon nog sneeuw.De sneeuw bleef wel niet liggen maar de temperatuur was toch maar zo’n 7 graden.Ook de Tiagopass was nog dicht op 20 mei.Ons verslag:

http://blog.seniorennet.be/1948guido/

Nog veel succes met uw voorbereiding en een prettige reis.
Ria en Guido

wij zijn nu twee keer in sept/okt geweest en gaan dit jaar voor de derde keer. Wij hebben allebei de keren prachtig mooi weer gehad. Vorig jaar 4 weken in een korte broek en een shirtje.
's nachts kan het wel behoorlijk afkoelen. Het eerste jaar hebben we zeggen en schrijven 10 druppels regen gehad, vorig jaar een halve dag.

In Colorado hebben we werkelijk prachtige herfstkleuren gehad.

Lees onze reisverslagener maar eens op na!

Voor ons wordt het de eerste keer in oktober 2012. Moeten de verblijfplaatsen als je in oktober reist op voorhand geboekt of is er overal voldoende aanbod? Is er hier iemand die commentaar wil geven op een route die ik via google maps heb uitgezet?

Groet

Buffalo P

Ik ben in 2010 in het vroege voorjaar geweest van half februari tot begin maart (3 weken). Het was qua weer misschien net even aan de vroege kant, maar het mooie was eigenlijk wel dat we zo’n beetje alle seizoenen hebben ervaren. Heerlijk fijn lenteweer aan de kust van LA en San Diego (niet te warm), niet té bloedheet in de woestijn en sneeuw in de bossen van Yosemite en bij Grand Canyon. Ik zou zelf graag nog een keertje in het najaar willen rond sept-okt. Dat schijnt ook een mooie tijd voor walvistochten te zijn rondom San Fransisco, hoewel wij ze ook gezien hebben in maart. Maar in sept. zwemmen er ook orka’s en dat is nog mooier!

Ook wij zijn in 2009 en in 2010 in september en oktober geweest. Het weer was geweldig niets op aan te merken. Nu gaan we naar het Noord-Westen en ook weer in september. Het fijne van deze periode is dat het een stuk rustiger is. Hotels in de Nationale Parken zou ik wel op voorhand boeken, maar hotels onderweg zou ik niet doen. Onze ervaring is dat er voldoende hotels te vinden zijn. Je kunt altijd een dag van te voren via internet het volgende hotel zoeken en vastleggen.

Misschien heb je wat aan onze reisverslagen:

http://maartenenmarianne.blogspot.com/
http://maartenenmarianne8.blogspot.com/

Het eerste verslag is een rondje San-Francisco en een groot aantal Nationale parken in het Westen in 2010.
Het andere rondje is een rondreis Salt-Lake City Via Yellowstone en Denver september 2011.

Thx voor de reactie. Ik heb vanavond jullie reisverslag doorheen het zuidwesten gelezen en weer een aantal dingen opgestoken.

Kan je me vertellen welke pas je het beste koopt voor de parken en in welke parken ze geldig zijn?

Groet

Buffalo Paul

Wij hebben een America the Beautiful Annual pas gekocht, deze kost $ 80 en is geldig voor alle Nationale Parken in Amerika en ook nog wat andere parken.
Kijk maar even op hun site America the Beautiful - National Parks & Federal Recreational Lands Annual Pass | USGS Store. Deze pas heb je er al heel snel uit, omdat de entree prijs voor de meeste Nationale parken rond de $ 20 ligt, je koopt hem gewoon bij het eerste park wat je aandoet en hij is een jaar geldig.

Ik weet niet of je deze site al gevonden hebt: http://www.ontdek-amerika.nl/
Hier kan je ontzettend veel informatie over de Nationale Parken en andere parken vandaan halen. Aan deze site heb ik meer gehad dan aan mijn reisgids.
Waar gaan jullie naartoe in Amerika?

Het geplande traject kan je hier terugvinden:
http://maps.google.be/maps/ms?msid=205919581890075847084.0004ad4b13adf01baadbb&msa=0

We gaan wel nog wat schuiven met de dagen - SF misschien een dag minder en ook Moab en wat langer in de Grand Canyon en Bryce. Suggesties zijn altijd welkom