vraag over reizen door West Amerika

Hallo, wie kan ons wat info geven over reizen door West Amerika?
In welk jaargetijde is het beste, is reizen per trein een optie, bijvoorbeeld
van Chicago naar het yellostonepark, en vandaaruit per huurauto richting
Bryce Canyon, en andere natuurparken, richting Las Vegas, en Los Angeles.
Moet je meerdere dagen uittrekken voor een natuurpark, zijn er meerdaagse
passen, en weet iemand de prijzen van die parken?
Wie heeft er ervaringen met autoverhuurbedrijven?
Is het goed te doen om zelfstandig een rondreis te maken, of met een
georganiseerde reis?

Zie hier de Amtrak map:
http://www.amtrak.com/interactive-route-atlas

Als je een lange reis maakt kan je het beste een jaarlijkse nationale park pas kopen. Daarmee kan je met 1 voertuig onbeperkt alle nationale parken in. Kosten zo rond de 100 dollar.
Wat betreft autohuur is het het goedkoopst om een rondje te rijden vanaf 1 plaats. Hoe groter de afstand tussen vertrek en ‘drop off’ locatie, des te groter de extra kosten.
Voor Bryce Canyon vind ik zelf 1 dag wel genoeg. Yellowstone zou ik (ondanks dat ik er eerder ben geweest) nog best een week heen willen. Om een indruk te krijgen van de Grand Canyon is 1 dag prima te doen, wil je nu naar beneden wandelen en daar kamperen ben je 3 dagen verder. Het verschilt dus erg per park en wat je er zelf wilt doen.

Ik heb tot nu toe alles zelf thuis geregeld. Via internet kan je auto, hotel, trein etc allemaal vooraf boeken. Dat is overigens zeker niet nodig voor alle plaatsen, bij de trekpleisters is reserveren wel handig.

Bedankt Pieter voor de duidelijke informatie.

Speciale reden om op Chicago te vliegen voor een bezoek aan het Westen? Je zou ook naar Denver kunnen vliegen en daar de auto huren. Soms zijn er geen drop off kosten tussen bv Denver en Los Angeles met www.drive-usa.com
Die pass, America The Beautiful, kost op dit moment $ 80,–

Er zijn een paar leuke parken, waar de pas geen toegang toe geeft. Ik herinner mij Bandelier en Monument Valley.

Meer info over de National Parken en de ‘America the Beautiful Pass’ vind je hier.

Ja en Nee :

De ‘America the Beautiful Pass’ is niet geldig in de door Navajo-Indianen beheerde ‘Antelope Canyon’ en ‘Monument Valley’, maar is wel geldig in ‘Bandelier National Monument’ (is onder NPS beheer).

De pass is evenmin geldig in de State Parks.

Mooie plannen! Wij zijn ook geweest! :slight_smile: Zeker goed te doen om deze reis zelf met een auto (of camper) te maken, ook veel leuker omdat je dan echt precies je eigen plan kunt trekken. In het laagseizoen, bijvoorbeeld september/oktober kun je ook goed op de bonnefooi reizen want dan kun je overal wel een motel vinden. Voor meer enthousiasme lees eens onze blog over Amerika: http://www.springopreis.nl/blog en dan de Amerika blog. En als je hulp wil bij het plannen van je reis, kunnen we ook :wink: