Mijn vraag is of het in september nog goed weer is en alle wegen en campings nog open zijn?
We gaan voor 3 weken van la naar san francisco of rondje sf of denver naar sf.
Moeten we voor deze periode ook campings reserveren? Ben er wel vroeg bij maar heb volgend jaar niet veel tijd om alles uit te zoeken. Een advies over een route zou ook welkom zijn. Alvast bedankt Marie-Louise
Ha die Marie-Louise
Wat een prettig vooruitzicht en je bent er vroeg bij.
Het voordeel van jouw vooruitzicht is, dat je rustig kan kijken naar de mogelijkheden die er zijn.
Persoonlijk heb ik in September 2012 een 26 daagse reis gemaakt en wel van 3 sept t/m 24 sept.
Een reis van Phoenix via de Nationale parken naar SF.
Over het algemeen was het weer goed met temperaturen van 38,6 gr in Death Valley tot 11 gr in SF.
Alle wegen waren goed berijdbaar en de campings zijn in deze periode open.
Stel eerst een route (schema) samen en zet deze dan op het forum.
Mensen op het forum kunnen je dan advies geven.
Persoonlijk heb ik gereserveerd de campings in GC, Zion en Yosemite. Dit zijn populaire overnachtingsplaatsen en ook in deze periode veelal vol geboekt.
Voor de rest zijn er mogelijkheden zat.
Neem als voorbeeld de Trotter Zuidwest-USA, waar de overnachtingsadressen staan vermeld.
Wil je tips kijk dan eens op mijn site.
West-Amerika 2012
Heb je vragen, dan hoor ik het wel.
Veel succes met de voorbereiding
September is een van de mooiste maanden om de USA te bezoeken maar reserveringen zijn wel aanbevolen in de plaatsen die Zitterd al noemt. In SF heeft hij pech gehad want normaal gesproken zijn de temps daar wel hoger. Het maakt nogal verschil of je van Denver naar SF gaat of een rondje in het westen gaat maken. Van Denver naar SF zal je drop off kosten moeten betalen terwijl de drop off vrij is tussen de staten Ca, Nv en Az als je tenminste vanuit Europa reserveert. Ik neem aan dat als je in Denver start je ook naar Yellowstone wil gaan. Soms is het daar nog lekker (ca 70F) maar soms sneeuwt het er al en de nachten zullen altijd koud zijn daar in september. Je kan natuurlijk ook een rondje Denver maken en dan Black Hills/Badlands, Yellowstone en Grand Teton NP en Moab toevoegen in 3 weken.
Yeehaw
Alvast bedankt voor de informatie
Marie-Louise
-
-
- Updated - - -
-
Zou u me kunnen vertellen hoe je plaatsen in de nationale parken reserveert? voor een camper dan
groetjes Marie-Louise
Kijk voor de parken op www.nps.gov/