Goedemiddag, wij (gezin van 5) gaan met een camper (van 30 feet / 8,5 ad 9 meter) van 13-07-2012 t/m 06-08-2012 een rondreis maken. Wij hebben een planning gemaakt en hebben graag jullie mening/ideeen :
dag 1 : hotel
dag 2 : camper ophalen. Doorrijden naar Palm Springs
dag 3 : hele dag Palm Springs
dag 4 : naar Scottsdale
dag 5 : naar Sedona
dag 6 : naar Grand Canyon
dag 7 : naar Monument Valley
dag 8 : naar Page
dag 9 : naar Bryce
dag 10 : naar Zion
dag 11 : naar Las Vegas
dag 12 : Las Vegas
dag 13 : Las Vegas
van dag 14 t/m dag 16 willen we Sequoia Park en Yosemite Park zien : we mogen niet door Death Valley rijden en vragen ons af welke route we het beste kunnen nemen.
dag 17 : naar San Fransisco
dag 18 : San Fransisco
dag 19 : San Fransisco
dag 20 : naar Santa Maria
dag 21 : naar San Diego
dag 22 : San Diego
dag 23 : naar Santa Monica
dag 24 : Santa Monica
dag 25 : camper inleveren in Los Angeles
dag 26 : vertrek
Hebben jullie in deze periode nog ervaringen mbt het reserveren van campgrounds (Yosemite Parc en Las Vegas zal wel nodig zijn, maar de rest ook ?!?) ??
Hebben jullie nog tips over welke routes wij het beste kunnen nemen (mogelijk zijn er routes waarvoor de camper niet geschikt is).
Zodra je in de nationale parken wilt gaan staan zul je moeten reserveren. Yosemite moet reserveert wordt op 15 maart om 15.00 uur. Met een plek in het park voorkom je heen en weer rijden, en het zoeken naar een parkeerplek, wat in het hoogseizoen met een camper wel eens lastig kan zijn. Wanneer je in het park staats (geldt ook voor de andere parken) kun je gebruik maken van de shuttle bus en je camper laten staan. Daarnaast kun je dan ook de zonsopgang en/of ondergang kunt meemaken.
Campgrounds langs de kust moeten ook gereserveerd worden, ook deze staan snel vol.
San Francisco - Santa Maria geeft google maps 5,5 uur voor, reken er maar op dat zelfs zonder stops dit veel langer is. En dit terwijl er juist zoveel te zien is langs deze weg. Ik zou proberen hier een extra overnachting in te plannen.
Hou er rekening mee dat je wel een aantal uur kwijt bent met het ophalen van de camper. Als je geen vroege pick-up hebt kan Palm springs wel eens te ver zijn.
Je tijd voor GC, Page, Bryce en Zion is heel kort. Met een RV is het nu juist leuk om langer ter plekke te blijven zou ik zeggen. Zoals je het nu plant kan je beter met de auto gaan en in motels logeren. Een RV in grote steden als Phoenix, Las Vegas en San Francisco is geen lolletje.
Waarom wil je naar bloedhete plaatsen als Palm Springs en Scottdale? Wellicht kan je van Palm Springs al in een dag naar Sedona en wat wil je een volle dag in Palm Springs? Ik zou die dagen liever toevoegen in bv Page en Zion.
Zoals ik al eerder gezegd heb zou ik de dagen 14-16 anders inviullen:
Las Vegas-Lee Vining via beatty en Tonopah
Lee Vining-Yosemite
Yosemite
4 Naar San Francisco
Dus SEKI overslaan. Je weet al over de weg daar naar toe.
San Francisco naar Santa Maria langs de kust is veel te lang met een RV in een dag. Er is zoveel te zien tijdens deze route.
Je besteedt helemaal geen tijd aan Los Angeles. Willen de kinderen niet naar Anaheim voor Disney? Of bv Universal bezoeken? San Diego neemt weer een tijd extra en je moet ook 2x door Los Angeles in het drukke verkeer.
Yeehaw
We hebben onze route inmiddels aangepast, maar willen toch ook wel de grote steden bezoeken. (eigenlijk willen we te veel en hebben we tijd tekort…zo veel te zien). We gaan niet meer naar San Diego en trekken 3 dagen uit om van San Fransisco naar Santa Monica te rijden. Ik zal via een nieuw op te maken onderwerp op wereldwijzer tips vragen omtrent de campgrounds.
Yeehaw en anderen : nogmaals bedankt voor jullie nuttige tips !!!