Yellowstone

Hallo allemaal,

Wij gaan dit jaar in september 3 weken naar Amerika, Yellowstone. Heeft iemand nog tips, belangrijke weetjes of niet te missen locaties??

Wij willen graag goed voorbereid op weg, dus alle info is welkom.

Wij gaan met een camper!

groet, Michelle

Hi
3 weken voor alleen Yellowstone zal wat lang zijn. In 3 weken kan je een prachtige trip maken vanaf bv Denver of Salt Lake City. Hoe lang willen jullie in Yell/Grand Teton NP zitten? Waar vliegen jullie naar toe? En weer terug? Heb je al gedacht aan Black Hills South Dakota? Badlands NP? Of aan de omgeving van Moab (Cantonlands NP, Arches NP) of Rocky Mountains NP, etc etc.
Beetje vaag allemaal. Misschien wil je eerst wat meer info geven? Houden jullie van wandelen? Zijn er kinderen bij? Willen jullie lange ritten maken enz.

Hoi,

nou, de bedoeling was om juist niet alleen maar aan het rijden te zijn en ons te richten op het gebied Yellowstonen en Grand Teton.
we gaan vanuit Salt Lake City naar boven en vliegen ook weer terug vanaf SLC.
mochten we ons echt gaan vervelen kunnen we altijd nog kiezen om een ander natuurgebied op te zoeken dat in de buurt ligt.
we zijn met z’n 2tjes, en we houden van wandelen. op zich vinden we het niet erg om een lange rit te maken, maar we willen niet alleen maar aan het rijden zijn.

ik zal het zeker in eens bekijken op de kaart wat jij als tips hebt gegeven!

thanks! :dag:

Ik zou zeker proberen om de omgeving van Moab te bezoeken als Black Hills je te ver is. Van SLC naar Yellowstone is maar 5 uur rijden. Je zou ook nog Glacier NP kunnen bezoeken maar het is een dag rijden van Yellowstone naar Glacier. Welke route je ook neemt, ik zou eerst naar Yellowstone gaan in september en dan zien wat je nog meer wil doen.

Ik sluit mij bij Yeehaw aan: 3 weken is zeeeer lang voor enkel Yellowstone en Grand Teton. Ook Salt Lake City heeft niet gek veel highlights om te zien.

Je zou inderdaad nog een paar parken boven Grand Canyon mee kunnen pakken, denk hierbij aan Arches, Monument Valley, Bryce Canyon en Zion. Ook daar zijn prachtige wandelroutes te vinden. Ook is het allemaal niet gek ver rijden van elkaar.

Vervolgens Grand Canyon en Lake Powell voor een andere keer bewaren i.c.m. Vegas, Death Valley, Sequoia, Yosemite, San Francisco en Los Angeles. Eventueel kun je Monument Valley hier ook aan koppelen.

we zijn al eerder naar de Westkust geweest, yosemite, sequoia, las vegas, grand canyon.
daarom hadden wij nu bedacht om meer tijd te besteden aan één gedeelte, de vorige grote reis hebben we heeeeeel veel gedaan en dat is echt niet onze bedoeling nu.
maar als het echt goed te doen is van het ene naar het andere park, why not!!
ik neem jullie tips zeker mee in de planning.
ik zal de kaart er eens bij pakken en het allemaal is goed bekijken!

thanks voor de tipscheer