Van LA via SF naar Yellowstone

Wij zijn van plan om mid juni tot mid-juli voor 3.5 a 4 weken een rondreis te maken waarin we van LA naar Salt Lake City willen rijden (auto). Zie hieronder ons eerste idee, we gaan het snel verder invullen. We zijn vooral benieuwd naar of mensen ongeveer dezelfde route hebben gemaakt. Ons plan is dus om geen rondreis te maken, maar terug te vliegen vanuit Salt Lake City. Het valt me op dat veel reisschema’s op deze site round trips zijn. Wat is daar het voordeel van (behalve de extra kosten die je vermijdt voor het afleveren vd auto)?

We twijfelen ook nog over middengedeelte (cursief). Wat raden jullie aan? Tussen Grand Canyon en Yellowstone hadden we bedacht om Zion, Bryce, Arches, Antelope Canyon en Monument Valley te bezoeken, maar de ideale route hebben we nog niet gevonden. Zijn er misschien stukken die we evt. over kunnen slaan? We zijn benieuwd naar jullie input. Daarnaast twijfelen we ook nog om misschien vanuit Denver terug te vliegen.

16-jun Amsterdam-LA
17-jun LA (Six Flags)
18-jun LA - Big Sur (oid)
19-jun Big Sur - SF
20-jun SF
21-jun SF - Yosemite
22-jun Yosemite
23-jun Yosemite-Death Valley
24-jun Death Valley - LV
25-jun LV
26-jun LV - Flagstaff (oid)
27-jun Grand Canyon
28-jun Flagstaff - Page
29-jun Page
30-jun Page - Mexican Hat
1-jul Mexican Hat - Moab
2-jul Moab (Arches)
3-jul Moab
4-jul Bryce
5-jul Zion
6-jul Zion
7-jul Zion - SLC (tussenstop)

8-jul SLC - Yellowstone
9-jul Yellowstone
10-jul Yellowstone
11-jul Yellowstone - Grand Teton
12-jul Grand Teton - Salt Lake City
13-jul Salt Lake City - Amsterdam

hoi, ben benieuwd of je deze route zo gereden hebt en/of je tips hebt. wij willen in juli 2015 een soortgelijke route doen met 2 kinderen van 14 en 16.

Hallo witmarsum,

We zijn afgelopen zomer inderdaad naar naar de USA gegaan en hebben het erg mooi gehad. De route was iets anders dan hierboven staat, namelijk:
zaterdag 15 juni 2013—Los Angeles: Hollywood La Brea Motel
zondag 16 juni 2013—Los Angeles: Hollywood La Brea Motel
maandag 17 juni 2013—Ventura: Vagabond Inn
dinsdag 18 juni 2013—San Simeon: San Simeon Lodge of kamperen in Big Sur
woensdag 19 juni 2013—San Francisco: Surf Motel
donderdag 20 juni 2013—San Francisco: Surf Motel
vrijdag 21 juni 2013—Yosemite: Yosemite Lakes
zaterdag 22 juni 2013—Yosemite: Yosemite Lakes
zondag 23 juni 2013—Bishop: Elms Motel of kamperen
maandag 24 juni 2013—Death Valley: Stovepipe Wells
zaterdag 0 januari 1900—LV: Harrah’s
woensdag 26 juni 2013—LV: Harrah’s
donderdag 27 juni 2013—Grand Canyon: Bright Angel Lodge
vrijdag 28 juni 2013—Monument Valley: Mexican Hat lodge of Goulding’s campground
zaterdag 29 juni 2013—Lake Powell: Wahweap Campground campsite
zondag 30 juni 2013—Lake Powell: Wahweap Campground campsite
maandag 1 juli 2013—Zion: Hurricane Super 8
dinsdag 2 juli 2013—Zion: Hurricane Super 8
woensdag 3 juli 2013—Bryce: North Campground
donderdag 4 juli 2013 —Bear River Migratory Bird Refuge: Brigham City
vrijdag 5 juli 2013—Teton Village
zaterdag 6 juli 2013—Grand Teton: Headwaters Camping
zondag 7 juli 2013—Yellowstone: Roosevelt Lodge
maandag 8 juli 2013—Yellowstone: Roosevelt Lodge
dinsdag 9 juli 2013—Yellowstone: Canyon Lodge
woensdag 10 juli 2013—Yellowstone west: Alpine
donderdag 11 juli 2013—Salt Lake City: Super 8 SLC Airport

Het was een prachtige reis met een combinatie van steden en natuur. Qua overnachtingen hebben we een paar keer in een tent geslapen en meestal in een motel of een lodge.
Ik heb genoeg tips voor jullie, maar het hangt heel erg af wat jullie leuk vinden om te doen. Misschien kun je daar wat over vertellen?
We hebben meer dan 7000 km gereden in bijna 4 weken, dus dat is behoorlijk veel, maar voor ons was het omrijden naar Yellowstone absoluut een goede keuze. Yellowstone vond ik denk ik wel het mooiste park van allemaal.

Groeten Arjan

Hoi Arjan,

Bedankt voor je reactie, we willen ongeveer 4 weken weg en op mijn verlanglijstje staan de parken Bryce, Zion, Grand Canyon, Yosemite en als het binnen de route past ( ook qua tijd) het liefst natuurlijk ook Yellowstone. We hebben even gedubt over een camper of toch ( weer) de auto, we hebben namelijk met z’n tweetjes in 1991 een kleine trip vanaf Denver richting de grand canyon gemaakt. ( Moab, arches, mesa verde, Page en deadhorsepoint zijn ons bekend) Zoals het nu lijkt pakken we weer de auto, onderweg overnachten in motel 6/super 8 of KOA. We willen starten in LA en voor de kinderen universal studios en disney meepakken. De kustweg naar SF lijkt me ook mooi. In SF uiteraard de bezienswaardigheden meepakken en bij Hollywood the walk of fame( voor mijn dochter). Las Vegas staat ook nog op het verlanglijst, maar dan voor 1 overnachting, een snelle blik op the strip en dan weer verder. We gaan er eigenlijk heen voor de mooie routes en de natuur in de parken. De kinderen zijn al wat gewend, we zien niet op tegen flinke afstanden omdat er onderweg van alles te zien is. Bij de parken willen we, daar waar het nodig is, langer blijven. Ik heb me nog niet goed verdiept in de grootte van de parken en hoeveel tijd je nodig bent om het goed te kunnen zien. We willen niet een plaatje schieten en gelijk verder rijden, een lekkere wandeling hoort er ook bij. Arches, Monument valley, deadhorsepoint en Page ( upper of lower canyon) willen we graag nog eens zien en wellicht in Salt Lake city, de schaatsbaan ( voor mijn zoon). We twijfelen over starten en eindigen in LA of bv zoals jullie eindigen in Salt lake city. Verder twijfels of Yellowstone niet te ver is, maar goed als ik jouw verhaal zo lees, zeer zeker de moeite waard. Uiteraard zijn er meer mooie natuurgebieden, ik wil me de komende maanden daarin verdiepen en rondom september/oktober de vlucht + auto vast leggen, daarna ga ik kijken of ik rechtstreeks al wat motels/koa etc ga vast leggen. Alle tips zijn welkom. Groeten Erna

Hoi Erna,

Je hebt er al behoorlijk over nagedacht lees ik. Er staat ontzettend veel informatie op het web, bijv. op dit forum of allesamerika.com. Zo hebben wij ook de hele reis voorbereid. Ik zou een voorbeeld van jouw reis op die laatste site zetten, dan krijg je erg veel reacties van echte USA-experts,.
Zoals je kunt zien zijn we niet in Arches/Moab geweest (Je moet keuzes maken he), dus daar kan ik je niet bij helpen.

Hieronder even wat tips per bestemming, hopelijk heb je er wat aan.

LA: Warner Bros tour door studio’s van bekende series
Highway 1: Prachtige kustroute tussen LA en SF
Yosemite: Mooi wandelen (bijv Mist Trail naar een waterval)
Death Valley: Heel heet, maar wel heel bijzonder.
Las Vegas: Bizar om te een keer meegemaakt te hebben
Grand Canyon: Een dure maar heel gave ervaring: helicoptervlucht. Ook leuk om een stuk naar beneden te lopen.
Bryce Canyon: Absoluut een must, maar hier hoef je wel maar 1 nacht te zijn omdat het niet zo’n groot park is,
Zion: Hier zou ik wel 2 nachten blijven. Mooie wandeling is ‘Narrows’, door het water.
Grand Teton: Mooie bergen en kans om beren of elanden te zien.
Yellowstone: Veel beren gezien en ook een roedel wolven op jacht. Daarnaast zijn de geizers en zwavelbronnen heel mooi. Vooral Morning Glory Pool vanaf een heuvel (aan het begin vd Fairy Falls wandeling)

Gr Arjan

hoi Arjan

bedankt, ik neem alles mee!

groet erna

Ik denk dat starten in Los Angeles en weer vertrekken daar vandaan en dan ook nog Yellowstone toevoegen wat te veel van het goede is als je je tijd wil nemen in 4 weken. Vertrekken van SLC is dan een betere optie maar dan komen er weer drop off kosten voor de auto bij.