Mijn vriendin en ik zijn van plan deze zomer een reis naar het westen van de VS te maken. Wij zijn hier nog nooit in de VS geweest en dit lijkt ons dus echt super gaaf. Wij willen ongeveer 25 dagen spenderen in de VS. Een aantal dingen willen wij graag zien maar weten nog niet ons ons volledige schema. SF, LA, LV Yellowstone en Grand Canyon zijn een echte must voor ons. Graag ontvangen we een aantal tips van mensen met meer ervaring.
Dag 1 Vertrek –> San Francisco
Dag 2 San Francisco, Alcatraz, pier 39, golden gate etc
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco –> Yosemite National Parc
Dag 5 Yosemite National Parc –> Death Valley
Dag 6 Death Valley –> Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas –> Zion
Dag 9 Zion –> Bryce Canyon National Parc
Dag 10 Bryce Canyon National Parc –> Salt Lake City
Dag 11 Salt Lake City –> Yellow Stone Parc
Dag 12 Yellow Stone Parc
Dag 13 Yellow Stone Parc –> Jackson Hole
Dag 14 Jackson Hole –> Rock Springs
Dag 15 Rock Springs –> Moab
Dag 16 Moab –> Lake Powell
Dag 17 Lake Powell –> Monument Valley–> Page
Dag 18 Page –> Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon –> Kingman
Dag 20 Kingman –> Joshua Tree –> Los Angelos
Dag 21 Los Angelos, Beverly Hills, Hollywood etc,
Dag 22 Los Angelos, Universal Studios
Dag 23 Los Angelos –> Santa Barbara
Dag 24 Santa Barbara –> San Francisco
Dag 25 San Francisco –> Huis.
Zijn er plekken die ik hier heb staan die jullie zouden overslaan in deze route? Waar zouden jullie aanraden de nachten te spenderen (plaatsen). Wil niet in ongure buurten terecht komen
Wow! Remparachuten in in de aanslag! Zo ben je meer je adrenalineniveau aan het testen door op topsnelheid rond te crossen dan vakantievieren. 3 weken is kort en met name Yellowstone ligt niet echt op de route (kun je doen als je een paar dagen extra hebt). Voor 3-4 weken tijd is het meestal kiezen tussen Yellowstone en Yosemite (of iets anders eruit uiteraard).
Lake Powell is bij Page, dus daarvoor hoef je geen lange dag voor Monument Valley.
Plan iets meer tijd in Zion, idem voor Yosemite en Grand Canyon. Wellicht dagje LA minder. Op weg van LA naar SF zou ik een stuk dichterbij SF overnachten (Monterey?)
Als Yellowstone echt de must is, gooi dan Yosemite en Death Valley eruit. Rij vanuit SF direct naar Yellowstone en bewaar Las Vegas voor halverwege Grand Canyon -> LA. Zie ook de route van mijn familie in 2007.
Na de tip van JurjenB heb ik nog wat rond gekeken. Zelf denk ik er nu over om de route te veranderen. Yeehaw, het maakt niet uit of we op 1 plek aankomen en vertrekken en we zijn gelaas gebonden aan eind juli/augustus door het werk van mijn vriendin.
Zelf dacht ik nu aan de volgende route:
1 Huis –> Idaho Falls (scheeld een behoorlijke reis naar Yellowstone)
2 Idaho Falls –> Yellowstone Parc
3 Yellowstone Parc
4 Yellowstone Parc –> Salt Lake City via Jacksons Hole. Redelijk lange rit.
5 Salt Lake City
6 Salt Lake City –> Arches/Moab
7 Arches
8 Arches –> Monument Valley –> Grand Canyon
9 Grand Canyon
10 Grand Canyon –> Lake Powell/Glen Canyon Park
11 Lake Powell
12 Lake Powell –> Bryce
13 Bryce –> Zion
14 Zion
15 Zion –> Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas –> Death Valley (misschien is de rit van DV naar Yosemite in 1 keer te doen?)
18 Death Valley –> Yosemite
19 Yosemite
20 Yosemite –> San Francisco
21 San Francisco
22 San Francisco –> Santa Barbara
23 Santa Barbara –> Los Angelos
24 Los Angelos, Holywood/Walk of Fame
25 Los Angelos, Universal Studios
26 Los Angelos –> huis.
Naar mijn mening wil je veel te veel doen. Overdosis National Parks maar daar kom je zelf wel achter. 1 volle dag voor Yellowstone is veel te kort. Beide loops (Upper en Lower) zijn al 100 miles lang en nemen tenminste een dag. En je mist Grand Teton NP. Een dag voor Moab is ook erg kort en de rit van Moab naar GCNP in een dag geeft je geen of nauwelijks kans de wonderen langs deze route te bekijken (Moki Dugway, Gooseneck SP, Monument Valley om maar iets te noemen.)
Ik zal je een route geven die ook al heel druk is maar iets meer tijd geeft:
Idaho Falls zal niet meevallen voor een vlucht om nog niet maar niet te spreken van autohuur. Dan is Jackson een betere optie maar veel beter is om op Salt Lake City te vliegen. Een major hub.
Vlucht SLC (niet rechtstreeks)
SLC-Yellowstone (5 uur rijden naar West Yellowstone)
3 en 4: Yellowstone
Naar Jackson langs Grand Teton NP.
GTNP via Rock Springs, Flaming Gorge naar Vernal. (Dinosaur Quarry nog gesloten)
Naar Moab via Co139. Zorg dat je de Cisco afslag in Utah neemt en Moab benadert via ut128
Moab
Moab
Moab naar Monument Valley via Natural Bridges, Moki Dugway, Gooseneck SP etc.
Monument Valley naar Page
Page
Page naar GCNP south rim
South rim naar Las Vegas
Las Vegas
Van Las Vegas via Death Valley NP naar Lone Pine
Lone Pine via Tioga Pass naar Yosemite
Yosemite
Yosemite naar San Francisco
20 en 21: San Francisco
San Francisco naar Cambria
Cambria naar Los Angeles
24 en 25: Los Angeles.
26: Je volgende reis plannen.
Koop een cooler in SLC of onderweg. Je zal hem nodig hebben.
Koop een America the Beautiful Pass bij de ingang van je eerste NP. Zal je geld besparen. Kost $ 80,-- en is geldig voor een jaar voor auto en passagiers. State Parks zijn niet inbegrepen. Monument Valley ook niet (toegangsprijs $ 5,-- pppd).
Ik zou dus Bryce en Zion (en ook bv Capitol Reef NP en ut12 www.scenicbyway12.com ) voor een volgende reis bewaren.
Er zullen mogelijk drop off kosten voor de rental zijn tussen SLC en LA.
Reserveringen zijn noodzakelijk die tijd van het jaar. Voor de National Parks kan je daar niet vroeg genoeg mee beginnen.
Yeehaw
Bedankt Yeehaw, mijn vriendin en ik hebben het er nog eens over gehad en LA is niet echt een must meer. Gezien de ervaring van haar zus en mensen op het forum.
Dank je wel voor wederom je advies. Kiezen/plannen van dit soort dingen is echt verschrikkelijk lastig, er zijn zoveel leuke dingen te beleven/doen, helemaal als je geen expert bent;) . We zijn nogal enthousiast over de meeste bezienswaardigheden
Mijn vriendin en ik slaan LA gewoon helemaal over, we hebben met haar zus gesproken en deze vind het niet de moeite waard. Mensen op dit forum vinden het allemaal tegenvallen, dus wij hebben besloten die 5 dagen ergens anders aan te spenderen. Deze route hebben we Nu in gedachten (beetje copy & paste van Yeehaw), uiteraard zijn alle tips weer welkom. Gelukkig zijn we redelijk op tijd, dus alles is nog mogelijk
1 Huis –> Salt Lake City (scheeld een behoorlijke reis naar Yellowstone)
2 Salt Lake City
3 Salt Lake City –> Yellowstone Parc
4 Yellowstone Parc
5 Yellowstone Parc
6 Yellowstone Parc –> Jacksons Hole via Grand Teton NP.
7 GTNP via Rock Springs, Flaming Gorge naar Vernal. (Dinosaur Quarry nog gesloten)
8 Naar Moab via Co139. Zorg dat je de Cisco afslag in Utah neemt en Moab benadert via ut128
9 Moab
10 Moab
11 Moab naar Monument Valley via Natural Bridges, Moki Dugway, Gooseneck SP etc.
12 Monument Valley –> Grand Canyon South Rim
13 Grand Canyon South Rim
14 Grand Canyon –> Lake Powell/Glen Canyon Park
15 Lake Powell
16 Lake Powell –>Zion
17 Zion
18 Zion –> Las Vegas via Valley of Fire SP
19 Las Vegas
20 Las Vegas –> Lone Pine via Death Valley
21 Lone Pine –> Yosemite via Tioga Pass
22 Yosemite
23 Yosemite –> San Francisco
24 San Francisco
25 San Francisco
26 San Francisco –> Huis.
Je zou north rim ipv south rim kunnen proberen maar er is maar een lodge: http://www.grandcanyonlodgenorth.com/ Vlak buiten het park is nog Kaibab Lodge http://kaibablodge.com/ South rim heeft meer mogelijkheden: www.grandcanyonlodges.com en als het daar vol zit www.tusayanhotels.com
Met north rim gaat het zo: Monument Valley-Page-North rim-Bryce (sla Bryce niet over)-Zion-Las Vegas. Van MV naar south rim is 3.5 uur rijden en je moet dan weer terug naar Page (Lake Powell) gedeeltelijk over dezelfde weg.
Ik ga er maar even van uit dat NR niet zal lukken dus:
12. Monument Valley naar South rim (3.5 maar veel langer met de stops). Tussen MV en GC win je een uur omdat Arizona niet meedoet aan de zomertijd (Daylight Saving Time) maar Utah en de Navajo Nation wel.
13. South rim-Page (2.5 uur)
14. Page
15. Page- Bryce (3 uur rijden maar je verliest hier een uur)
16. Bryce-Zion: 2 uur maar veel langer met de stops onderweg.
17. Zion
18. Zion naar Las Vegas (je wint weer een uur) 3 uur rijden zonder VoF. Met VoF reken op 2-3 uur langer. Je rijdt dan min of meer langs Lake Mead naar Las Vegas.
19. Las Vegas en de rest van je route.
Het klinkt misschien raar, maar ik zou south rim tot een nacht beperken. Je rijdt al langs de rim opweg naar Grand Canyon Village waar veel uitkijkpunten zijn (Eerste stop bij Desert View Watchtower). De volgende morgen kan je dan nog de shuttle naar West rim (Hermits Rest) maken en dan 's middags naar Page.
LA heeft trouwens onverdiend een slechte naam bij veel posters maar dat is nu niet meer van belang. Je mist de coastal road hw1 maar dat zal dan voor een andere keer zijn. De reis die je nu gaat maken is echt fantastisch! En uhhhh “redelijk op tijd?” Daar kom je wel achter als je hotelreserveringen gaat maken. Niet te lang uitstellen.
Yeehaw
Ik heb het (in andere threads) vaker gezegd: ben het niet echt eens met bovenstaande heren. Ik heb grofweg jouw originele route twee keer gedaan. De laatste keer ook in 26 dagen. Wij hebben het rustig aan gedaan, geen gehaast gevoel gehad en zels nog wat dagen over gehad op het einde. Als je 26 dagen gaat zou ik zeker naar Yellowstone gaan en LA ook meenemen (geen mooie stad nee, maar Hollywood, Beverly Hills en Universal Studios wil je toch gezien hebben). Onze exacte route kun je vinden op http://2-op-reis.reismee.nl/
Drop off kosten van de auto waren inderdaad aan de hoge kant, dus hebben we besloten onderstaande route te nemen. Alles is geboekt. Heb er zin in:)
Huis –> San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco –> Reno via Lake Tahoe
Reno –> Twin Falls
Twin Falls –> Yellowstone, via Crater of the Moon
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone –> Jacksons Hole via Grend Teton
Jacksons Hole –> Vernal via Rock Springs, Flaming Gorge. (Dinosaur Quarry nog gesloten)
Vernal –> Moab via Co139.
Moab
Moab –> Monument Valley via Natural Bridges, Moki Dugway, Gooseneck SP etc.
Monument Valley –> Grand Canyon South Rim
Grand Canyon South Rim –> Page
Page
Page –> Bryce
Bryce –> Zion
Zion
Zion –> Las Vegas via Valley of Fire SP
Las Vegas
Las Vegas –> Lone Pine via Death Valley
Lone Pine –> Yosemite via Tioga Pass
Yosemite
Yosemite –> San Francisco