Salt lake city-Yellowstone

Hoi,

Wij zijn nu bezig met het plannen van een rondreis door de US en we willen erg graag naar de Grand Canyon, Bryce Canyon en Yellowstone park. Om van de eerste twee naar Yellowstone te gaan is het gebruikelijk via Salt Lake city te gaan. Nu vroegen wij ons af wat is ongeveer de afstand (800km) en is Salt Lake city een leuke plaats om een dag extra door te brengen.

Dank je wel alvast.

Groet Karin

Karin.

Ben zelf nooit in Salt Lake city geweest. ben dus zeer benieuwd hoe de stad je bevalt.

ik kan je wel een alternatief geven voor de route. Als je Bryce canyon bezocht hebt. keer niet om maar rij stateroute 12 gewoon helemaal uit tot je in torrey bent (2 uur rijden). Als je wilt kun je hier een hotel boeken, eten kun je bij CAFE DIABLO (www.cafediablo.net). Dit is een van de beste restaurants dat ik de VS ben tegen gekomen. Hier wordt echte topkwaliteit geleverd. Ik kom al sinds 2001 in de US en ben intussen in bijna elke hoek van het land geweest en beter als hier krijg je het niet snel. Als je capitol reef hebt bezocht meer info www.nps.gov,
vervolgens ga via stateroute 24 naar Salt lake city. je bent dan wel 2 dagen onderweg echter het zal echt de moeite waarde zijn.

grt.
:dag:

Jeannot

Trouwens neem goed de tijd voor Yellowstone!!
Ik verbleef er 5 nachten en heb gehaast dus van hoogtepunt naar hoogtepunt. Verblijf in Yellowstone geen 2 nachten, maar wat langer.

Wij zijn in Salt Lake City geweest en hebben daar een dag rondgelopen. Het is in zoverre de moeite als je iets wil weten over de mormonen. Wij hebben alles wat je mocht bezoeken van hen, bezocht en je wordt door vriendelijke meisjes rondgeleid, die dit moeten doen voor een soort mormonenstage. Verder is het er opvallend clean, geen spoor van achterbuurten of misdaad. Er is dus niets buiten de mormonen waarvan deze stad het hart is. Ik denk ook dat je er goed aan doet om van Salt Lake City niet verder te rijden dan Jackson en daar te overnachten. Als je dan 's morgens vertrekt pik je Grand Teton NP mee. Alles hangt af waar je wilt overnachten. In Yellowstone zelf is het goed duur. Alternatief is West Yellowstone (westkant buiten park) of Gardiner (noordkant buiten park). Wij zijn in 2004 in yellowstone geweest voor 3 nachten (overnacht in cabin aan yelowstone lake) en het heeft zo’n indruk gemaakt dat we in 2008 terug geweest zijn( overnacht in West Yellowstone). Ze zijn het echter goed aan het verknoeien. Veel bouwen en kermissfeertje bij de Old Faithfull. Indrukwekkend blijven de bizonkuddes, Grand prismatic, west thumb en norris. Mammoth hot springs was de tweede keer veel minder mooi dan de eerste keer wegens niet veel geen opborrelend water meer en te toeristisch. We waren er 2X in juni. Ik vindt het wel zonde om vlug van Bryce te transfereren naar Yellowstone. Je mist bijvoorbeeld Zion NP. Ten andere 800 km rijden in een dag als je geen interstates kunt nemen is niet haalbaar. Ik zou ook aanraden om geen snelheidsovertredingen te doen. Er ligt altijd wel een sheriff op de loer en de boetes zijn niet mals. Niet betalen is ook geen optie, het wordt op de rekening van de huurwagen gezet. Tenslotte als je van plan bent om verschillende National Parks te doen is het nuttig om een jaarkaart (80$) aan te vragen via het internet. Je bent goedkoper uit vanaf het 4de park (vb. Grand canyon 25$, Bryce 25$ en Yellowstone 25$) en je gaat onbeperkt binnen en buiten de parken gedurende een jaar. (zie Entrance Passes (U.S. National Park Service)). Tot slot : het is een immens land, de natuur is overweldigend, de mensen zijn vriendelijk en in vergelijking met Europa rijdt je zonder stress. Wij waren er al 4X en gaan dit jaar terug, de oostkust deze keer.

Rolle