Tips gevraagd rondreis Salt Lake City tot Seatlle

Allen,

volgend jaar terug een reisje Amerika gepland, de vlucht en de meeste hotels liggen reeds vast. Het zal druk zijn en redelijk wat kilometers, doen we toch thuis ook al, maar we leven maar een keer hé.

graag had ik wat tips gekregen over de verschillende parken en eventueel mooie dingen die we tijdens onze route tss de verschillende np tegenkomen en toch beter even zouden bekijken.

Reisschema ziet er als volgt uit:
18/5: landen Salt Lake City 2n
20/5: Arches 2n
22/5: Rocky Mountains (denver) 2n
24/5: Rapid City (mount rushmore) 2n
26/5: Yellow stone np 2n
29/5: Glacier np 2n
31/5:Mozes lake
1/6: Olympia np 2n
3/6: Seatlle
5/6: Amsterdam

zoals gezegd serieuze afstanden maar daar maken we ons geen zorgen over, verder zijn alle tips zeer welkom.

mvg
Wim

Klinkt niet echt logisch, ik zou denver en rapid city zowiezo laten vallen en meer tijd in utah en arizona rondbrengen. Grand canyon, canyonlands, monument valley enz.

Hi
Is wel een erg gehaaste route imo. Erg kort voor Yellowstone. Trail Ridge rd kan nog gesloten zijn in mei en Going to the Sun rd in Glacier is zeker nog dicht. Het is een dag rijden tussen Black Hills en Yellowstone en ook een volle dag van Yell naar Glacier. Verder kan er in Yell ook nog sneeuw liggen ney als in Olympic NP en bv Mt Rainier NP. Wat willen jullie in SLC gaan doen dat jullie daar een volle dag nemen. SLC naar oab is 4 uur rijden dus je zou 's middags nog naar Canyonlands Island in the Sky eb Dead Horse Point kunnen gaan. Op weg naar RMNP neem 128 nia Dewey Bridge en Cisco naar I70. In west Colorado vind je het mooie Colorado NM.
Yeehaw

1 like

Hoi,

alvast bedankt voor de tips, SLC een extra dag is mijn vrouw haar idee ze wil een beetje acclimatiseren maar ik was zowieso van plan om daar zo vroeg mogelijk te vertrekken. Ik had ook al gezien dat sommige wegen nog afgesloten gaan zijn, en dat er hier en daar nog sneeuw kan liggen (mooi toch) maar het verlof kon niet anders gepland worden. Er zitten inderdaad wel een aantal dagen van over de 550 km bij maar dat lukt wel, zoals gezegd ben gewend om veel en lang te rijden. We wilden nu deze kant opgaan vermits we vorige reis langs de West kust Grand Canyon, monument valey, etc reeds gedaan hebben. Zou het beter zijn om bv een extra dag Yellowstone te plannen, ik kan desnoods maar 1 nacht Rapid City nemen en daar tegen de middag dan doorrijden, kom dan wel laat aan in Cody. In rapid City is het toch vooral Mount Rushmore dat ons aansprak en dat neemt volgens mij niet zoveel tijd in beslag, of zie ik hier iets over het hoofd?

Wim

Het is een hele rit voor een veel te toeristisch monument

Je hebt in die omgeving ook nog Custer SP. Badlands NP, diverse Caves, Crazy Horse en enkele prachtige routes zoals Needles hw en Iron Mt rd. en op weg richting Cody ook nog Devils Tower. Alleen voor Mt. Rushmore zou ik die omweg niet maken. En ik zou Glacier helemaal vergeten. Het lijkt mij een stuk rustiger om SLC-Moab-Vernal-Grand Teton-Yellowstone to doen en Black Hills en RMNP voor een andere reis bewaren.

Waarom vlieg je niet op Denver?
Glacier is wel een prachtig park, als je toch naar Seattle gaat zou ik het meenemen en colorado laten vallen. De bergen bij glacier zijn mooier als in colorado. Maar neem maar van ons aan dat je eerste route te ambitieus is. Ik vind rijden ook leuk maar het zijn geen snelwegen waar je 120 kan.

Zoals ik al zei, Trail Rodge Rd, hoogtepunt in Glacier zal nog gesloten zijn in mei. Zeker bij Logan Pass. Ging dit jaar laat juni pas open en was weer dicht in september. In september was Trail Ridge rd trouwens ook (tijdelijk) gesloten. 3’ sneeuw op de pass. En ook zal Beartooth pass nog niet begaanbaar zijn.