Hulp gevraagd.

Beste leden,

Wij hebben vorig jaar een kleine rondreis van 11 dagen gedaan met een huurauto. Wij hebben plekken als San Francisco, LV, LA, Cambria, Yosemite, Death Valley bezocht.

Wij zijn gek op natuur en mooie landschappen en Yosemite, Cambria en Death Valley beviel ons ontzettend goed. We hebben onze ogen uit gekeken.

We willen in september weer een tripje doen naar de USA. Dit keer zitten wij een beetje te denken aan Texas / San Diego. Zij hier mooie Nationals Parken in de buurt wat ook de moeite is? Heeft iemand een reisschema voor ons wat te doen is in 14 a 15 dagen?

Verder staat alles nog open.

Alvast heel erg bedankt voor de moeite.

Groetjes,
Diyah

Texas en San Diego liggen 2000 kilometer uit elkaar, daar tussen in kan je je maanden lang vermaken. Je kan waarschijnlijk makkelijk 10 verschillende schema’s in die regio opstellen die allemaal de moeite waard zijn, het ligt er alleen net aan waar je naar op zoek bent (i.e. kust, bos, canyons, combinatie, etc). Misschien kan je daar wat meer over vertellen?

Wat heb je in Utah gezien? Ik vind de parken daar stuk voor stuk allemaal erg de moeite waard. Yellowstone Park moet je eigenlijk ook wel gezien hebben… Dat is wel wat uit de richting. :wink:

@ Pieter, bedankt voor je reactie!

Whoeps ik dacht altijd dat Texas en San Diego niet ver van elkaar lagen. Hahaha. Nee dat gaat dan niet. :stuck_out_tongue:

Wat wij graag willen zien zijn van die grote Lakes. In Yosemite zagen wij die ook, ongelooflijk mooi. Verder canyons zoals Death Valley was ook zeker de moeite. En kusten zoals Cambria dat was heel aangenaam, zo klein en wat afgelegen. Wij houden trouwens van afgelegen plekken waar niet te veel toeristen op afkomen en van avontuur.

Ik had idd Yellowstone Park opgezocht en las dat dat ook heel mooi is. Kun je mij vertellen waar Yellowstone ongeveer ligt? Is dat nou het Westen of Zuiden?

Bedankt.

Gr.
Diya

Is het heel onbeleefd om te zeggen dat je Google maps moet openen en het even zelf opzoekt?

https://www.google.nl/maps/

Linksboven in die balk kun je alles intikken wat je maar wilt zoeken.

@Marineduiker, oh nee hoor is niet onbeleefd hoor. Maar ik las ‘vraagbaak’ hier op t forum dus ik dacht ik mag elke vraag stellen die ik maar kan bedenken.

Maar zal in t vervolg wel eerst ff google maps raadplegen.

Ps: Dit is al mijn 2e ervaring dat ik aan gesproken wordt op t zelf onderzoek doen ipv vragen stellen hier op t forum. Toen ik voor de eerste keer mijn reis naar USA aan t samenstellen was werd ik ook al aan gesproken dat ik zelf onderzoek moest doen. En nu weer. Misschien is dit toch niet een forum waar je al je vragen kunt stellen ook al zijn ze zo onnozel als ik weet niet wat. :-/

September is een mooie maand om Yellowstone, Grand Teton NP in Wyoming and de Black Hills/Badlands in South Dakota te gaan bezoeken. Je kan vliegen op Denver of Salt Lake City en dan een rondje van 14-15 dagen maken. Je hebt ook nog het prachtige Glacier NP ten noorden van yellowstone aan de Canadese grens maar het is wel een volle dag rijden. Bij Denver vind je Rocky Mountains NP.

1 like

+1 voor Yeehaw, ik moest ook aan Glacier in combinatie met Yellowstone denken als we het over meren enzo hebben.

Je kan alles vragen, maar even zelf op de kaart kijken is opzich wel praktisch… :slight_smile:

Je zou ook Salt Lake City als start en eindpunt kunnen nemen en dan nog wat parken in Utah mee pakken. Capitol Reef NP is een voorbeeld van een park waar je relatief weinig mensen tegen komt. Wel een leuke omgeving.

Maar goed, we zitten nu niet heel erg in de regio van San Diego of Texas…

1 like

Bedankt Yeehah en Pieter81.

Ok heb ff google maps erbij gepakt.

De plekken Yellowstone, Grand Teton NP, Capitol Reef, Rocky Mountains, Clacier NP lijken mij mooie plekken om te bezoeken. Welke route kunnen wij dan het beste nemen? We gaan een auto huren dus mooie rijdroutes om op deze plekken te komen zijn natuurlijk ook erg welkom.

En stel we willen de Nationale Parken in Texas gaan bezoeken. Big Bend NP is bvb een prachtige park, welke raden jullie mij nog meer aan? En welke rijdroutes zijn de moeite?

We willen dan uiteindelijk gaan belissen of we toch omgeving Salt Lake City doen of Texas.

Super bedankt!
:dag:

September in Tx is nog heet en luchtvochtig. Big Bend is een prachtig park (en niet luchtvochtig) maar voordat we je routes gaan geven moet je toch zelf eerst beslissen waar je heen wil gaan. Naar beiden kan niet in 2 weken.

Yeehaw, bedankt voor je reactie.

Route voor Yellowstone en omgeving.

Dus ik neem aan dan te starten bij Salt Lake City?

En? Iemand? :dag:

Je kan een rondje vanaf SLC of vanaf Denver doen. Van SLC:

1. Arr SLC
  2. SLC-Jackson
  3. Grand Teton NP
  4. Naar Yellowstone
    5.6.7 Yellowstone
  5. Yell-Cody (via Beartooth hw en Chief Joseph hw)
  6. Cody -Black Hills/ Badlands NP
    10.11: Black Hills
  7. Naar Estes park (Rocky Mountains NP)
  8. RMNP-Glenwood Springs
  9. Glenwood Springs-SLC
    Je hebt met een omweg nog Moab met Canyonlands en Arches maar dan zou ik langer dan 14 dagen gaan.
1 like

Heel erg bedankt Yeehaw voor jouw schema.

Ik begrijp iets niet. Van Salt Lake City Airport naar Salt Lake City Jackson? Ik heb even op google gezocht maar in Jackson valt er toch niet veel te zien? Is het dan niet beter om van Salt Lake city gelijk door te gaan naar Grand Teton NP?

En het stadje Cody heb ik ook even opgezocht. Daar is volgens mij ook niet veel te zien. Kunnen we die niet het beste overslaan zodat we meer tijd hebben om de andere plekken te bezichtigen?

(misschien zijn mijn vragen heel dom maar ken Amerika niet zo goed)

Oh ja, tips wat betreft hotels in al deze plaatsen zijn ook welkom. :nod:

Jackson is een echt western stadje en ligt vlakbij GTNP Het is ca 5 uur rijden van SLC naar Jackson. Cody is ook een western stadje en heeft de geweldige Buffalo Bill museums. Voor hotels kan je de reviews op Tripadvisor lezen.