In augustus 2016 willen wij (na 5 jaar geleden Canada en 2 jaar geleden zuidwest Amerika), op nieuw de US bezoeken.
Deze keer willen we ipv 3 wk in ieder geval 4 weken rond reizen.
We willen starten in SLC
-craters of the moon
-yellowstone park (1 week)
-daarna via noord yellowstone naar bijv
-mount rushmore
-devils mountain
-boulder
-denver
-black canyon om maar wat te noemen.
We willen de start en Yellowstonepark vastleggen, maar de rest zien we wel.
We huren een auto en verblijven in hotels.
Vraag: Wat moeten we beslist niet overslaan:) en tips voor leuke hotels zijn altijd welkom.
Is er iemand die Yellowstone bezocht heeft en aan kan geven wat een leuke plaats is om te verblijven om te gaan wandelen of mooie dingen te gaan bekijken. Zelf denken we erover om na 3a 4 dagen in bijv Jackson te verkassen naar hoger in Yellowstone en daar nog 3 a 4 dagen te blijven.
We eindigen weer in SLC.
Zo even uit m’n hoofd. Als je toch richting Black Hills gaat (sowieso prachtig gebied overigens) overweeg dan in ieder geval Badlands NP. Rijd ook langs het westernstadje Deadwood (bekend van de gelijknamige tv-serie), waar Wild Bill Hickok werd vermoord en ook begraven ligt. Interessant op de route Yellowstone naar de Black Hills is ook Cody (met het Buffalo Bill Center) en de Bighorn Canyon. Verder schiet me nog te binnen: Crazy Horse, Custer State Park, Wind Cave. En ongetwijfeld vergeet ik nu nog heel veel.
Heel mooi is ook het Rocky Mountain National Park en leuk is het plaatsje Nederland in Colorado. In Nederland staat een klein gebouwtje waar een kaart hangt van Nederland, waar iedereen die daarvandaan komt zijn woonplaats aan kan geven. Mocht je daarheen gaan, neem dan een wat grotere kaart mee. Als die er nog niet is, heb je een vriend voor het leven daar.
Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat mijn man en ik het Crater of the Moon Park echt helemaal niks vonden. Het was er wel erg winderig en koud ook, maar voor de rest. Nee, wij waren er behoorlijk voor omgereden, maar hadden daar heel erg spijt van.
Ook dat nemen we mee, verschil in landschap kan ook leuk zijn en we hebben deze keer ruim de tijd. Ik probeer min of meer een route uit te zetten en dat gaat met de tips erbij al aardig lukken:)
Nadat wij eerst de route SF-LV-LA en veel er tussenin hebben gedaan, zijn wij afgelopen jaar gestart in Denver en geëindigd Las Vegas met daar tussenin SLC.
Wij zijn ook naar Yellowstone geweest (waar ik de eerste dagen vol verbazing om me heen keen omdat ik, ondanks dat ik al foto’s had gezien op internet, mijn ogen niet helemaal kon geloven. Prachtig!!). Omdat het zo groot is en vooral de natuur rondom het meer erg verschilt met de rest van het park, raad ik je inderdaad aan om op 2 of 3 plekken in het park te verblijven. Zeker als je een week de tijd hebt, is dat te doen. Merengedeelte vond ik mooi maar niet het meest indrukwekkend.
Wij zijn gestart in Denver en ik vond het een hele leuke stad! Veel (mini)brouwerijen (die toch wel in opkomst lijken te zijn in de VS) een prachtige botanische tuin, mooi park, leuke western binnenstad en lekker gegeten. Daarna doorgereden naar de Rocky Mountain’s. ik vond het prachtig daar ook te wandelen. Jullie zijn natuurlijk al in Canada geweest, ik heb geen idee of het voor jullie dan meer is van wat jullie al hebben gezien. Mijn ouders zijn in de Rocky’s in Candada geweest en vonden het op onze foto’s wel lijken op wat zij hadden gezien…
We hebben de Badlands nog aangedaan, wat zeker leuk was om onderweg aan te doen.
Verder liggen onze bestemmingen anders en te ver van jullie route af/of waar jullie al eerder geweest zijn.
Hoi Bhil,
Dat wordt een hele mooie trip. Ik heb zelf het geluk gehad om daar al het één en ander van te mogen zien. En smaken verschillen duidelijk …
(1) Craters of the Moon vonden mijn man en ikzelf eigenlijk prachtig. Je nadert een landschap dat helemaal afwijkt van wat je gewoon bent. Je krijgt een zicht op unieke lavavelden. Ooit trokken hier pioniers met paard en kar door. Wij hebben een paar magnifieke wandelingen gedaan die je echt een goede indruk geven van het park. Het is een national monument en alleen al het woordje ‘National’ wil zeggen dat er het één en ander te beleven valt. Een mooie autorit van 11 km geeft je de kans om op 1 dag een aantal wandelingen te doen. De volgende dingen die wij er deden kan ik je zeker aanraden: “Devil’s Orchard Trailhead”, “Spetter Cones, Big Craters and North Crater Trailhead (sneeuw in putje zomer in een vulkaankegel)”, een ongelooflijk mooi zicht op de omgeving van “Inferno Cone” en “Tree Molds Trailhead” met op de wandeling overblijfselen van afdrukken van bomen die er ooit gestaan hebben.
(2) Je kan een bezoek aan Craters of the Moon combineren met deze mooie scenic byway: Peaks to Craters Scenic Byway. Op je weg kom je een duikboot tegen, een duikboot in de woestijn, stel je voor! Op de wikipedia website staat dit gedocumenteerd onder “Sail of SSN-666 on display in Arco, Idaho”.
(3) Super dat jullie je tijd nemen om Yellowstone te bezoeken? Wij zijn er al 2 keer geweest en dat is echt onze ervaring. Neem er je tijd voor. Alleen al de lus in het park (grand loop road) is 500km lang. En al de interessante stukken liggen hierover verspreid. Als je wil zien hoe wij het gedaan hebben, neem dan eens een kijkje in onze reisverhalen. Je vindt er een duidelijke onderverdeling in: West Yellowstone naar Old Faithful, West Yellowstone naar Mammoth Hot Springs en West Yellowstone naar Yellowstone Lake. Zoals de titeltjes aangeven hebben wij alles bezocht vanuit West Yellowstone. Dat ligt mooi om van daaruit het park te zien. Op een uurtje rijden sta je aan de ingang van het park en van daaruit kan je perfect de opsplitsing kiezen die je wil. Ik denk niet dat wij de overnachtingen zouden opsplitsen. Al zou ik in de toekomst wel eens willen overnachten in de buurt van Old Faithful. Maar voor betaalbare overnachtingsopties moet je eigenlijk al een jaar (of langer) op voorhand boeken :(. Yellowstone is niet voor niets het meest bezochte park van de USA.
(4) Grand Teton hebben we vanuit Victor bezocht… we waren een beetje laat in het zoeken naar overnachtingen… Maar ook een zeer goede uitvalsbasis. En het sluit inderdaad mooi aan met Yellowstone.
(5) Ook Rocky Mountain National Park is een plaats waar immens veel te ontdekken valt. Met 1 dag kan je er heel veel ontdekken, al geldt ook hier… hoe langer, hoe beter ;). Wij vonden Estes Park een goede plek om dit park te leren kennen. Maar als je reservaties wil doen voor overnachtingen, geldt ook hier… hoe sneller, hoe beter de prijs/kwaliteitsverhouding. Want ook dit Nationaal park is een echte publiekstrekker.
(6) Mounth Rushmore en de Black Hills van South Dakota staan bij ons deze zomer op het programma en daar kan ik over zeggen, dat ik niet kan wachten om het allemaal met eigen ogen te zien
Ook wij gaan er nooit meer naar toe. Wij hadden heel warm weer en zijn niet echt omgereden. We vonden het echt niet de moeite waard. Wij kwamen van Yellowstone en vonden het best ver rijden. Nauwelijks verkeer op de weg. Het idee wat nu als we stukken krijgen aan de camper…??
Ook wij vliegen in september 2016 naar SLC. Wij blijven onder SLC - RMNP. Misschien dat jullie daar een stukje van mee kunnen nemen.