Denver / Yellowstone park

Hallo, heeft er iemand advies/tips over deze route:
(vertrek 25/26 mei)

Mijn hoofddoel is het park bezoek en een bezoek aan Denver.

A’-dam - salt lake city (1 dag reis, 1 dag salt lake city)
salt lake city - jackson hole (alleen overnachting of ook verblijf)
jackson hole - yellowstone (east kant)
yellow stone rond (3 dgn)
Yellow stone east - cody (overnachting)
cody - Cheyenne (overnachting)
cheyeen - denver (overanchting)
denver - A’dam (verblijf denver)

Alvast bedankt!

ik weet niet hoelang je gaat…

Salt lake city
Grand Teton (Jackson Hole) —> zeker million dollar bar doen
Yellowstone
Cody Buffalo –> Bill museum
Devils tower
Black hills –> Mont Rushmore & Crazy Horse
Badlands NP
Denver…

Je zou ook vanuit Yellowstone de beartooth pass kunnen nemen en naar red lodge rijden en vandaar terug naar Cody, echt een mooie route

1 like

ik ga ca. 11 dgn

best kort natuurlijk, maar ja niet iedereen kan 3 a 4 weken reizen… :wink:

Salt Lake city aankomen… 1n
Salt Lake -> Jackson Hole 2n
-Grand Tetons
Jackson Hole -> Yellowstone 3n
Yellowstone -> Cody 1n
Cody -> Devils Tower 1n
Devils Tower -> Black Hills 2n
-Mount Rushmore
-Crazy Horse

• de leuke dorpjes net buiten Mt Rushmore
    en dan heb je nog tweetal dagen voor Cheyene en Denver

je zou ook Cheyene / Denver kunnen laten vallen en Badlands doen, terugvliegen via Rapid City

Met zo weinig tijd zou ik de volle dag SLC maar vergeten. Ik hoop dat alle wegen in Yell open zullen zijn. Er kan nog sneeuw liggen en Beartooth pass kan gesloten zijn maar die staat ook niet in je OP. Zijn die 11 dagen inclusief de vluchten? Wanneer is de terugreis? De heenreis weten we.

ik denk het zo te gaan doen:

SLC (aankomst) volgende dag gelijk door (aankomst 28 mei)
29 mei rijden richting park, hier heb ik in de buurt een overnachting gevonden bij de westelijke ingang.
30-31 mei, 1 juni bezoek park (is er vanuit de westelijke ingang nog een ‘meest handige route’? En waar kan ik dan het beste de volgende overnachting boeken?
2 juni op weg naar Denver (ik verwacht 2x een overnachting)
5 juni aankomst Denver.
8 juni A’dam

met park bedoel je dan Yellowstone?
zou dan wel spijtig zijn dat je Grand Tetons overslaat.

Als je aan de ingang van het park gaat overnachten ga je tijd verliezen in de auto…

Yellowstone en Teton hangt aan elkaar vast en in Yellowstone ben je 3 dagen zoet dus zeker doen, trouwens Salt Lake is leuk voor 1 dag maar datzelfde geld voor Denver waar ik ook na de 2e keer niet van onder de indruk ben dus daar zou ik niet al te veel tijd aan besteden.

Groeten,
Jan Hess

Je kan Yell en GTNP ook combineren.
Dag 1: Naar West Yellowstone
Dag 2: Upper loop, terug naar West Yellowstone
Dag 3: Lower Loop
Dag 4: Naar Jackson voor GTNP

@Hesswess, 3 dagen voor Yellowstone EN Grand Teton, dan vlieg je er echt wel door volgens mij.
Grand Tetons heb je al minstens 2 dagen nodig wil je iets zien, Yellowstone moet minstens al 3 dagen nemen (en zelfs dat is niet veel).

in 2008 hebben wij drie dagen in GT gezeten en 4 dagen in Yellow, toch hadden wij het gevoel in Yellow dat we te weinig tijd hadden uitgetrokken voor het park.

Te lang in Denver! ( tenzij je een echt stadsmens bent) Ik woon er nog geen 30 min. Vandaan! Cheyenne: leuk als er een rodeo is, maar verder echt, ECHT niet bijzonder.
Heb je toch die dag over neem rondje Rocky Mountain Park-Estes Park-Trail Ridge Rd, US 40-I-70 terug naar Denver. ( let wel dit is met uitstappen e.d. 5 uren). Indien Trail Ridge Road niet open is( hoogste geplaveide weg in de wereld) vanwege de enorme sneeuwval van dit jaar geniet( vandaag komt er zo’n 12-18 inches bij…en hier in de plains sneeuwt het ook) dan van de rit naar Estes Park( en Estes park zelf met korte rit in park) en rijdt dan terug naar Denver. Voor overnachting kun je kiezen of in down town Denver of aan Tower Rd. In Denver( mogelijk stuk goedkoper en heel dichtbij DIA vliegveld. (Google hotel bij DIA,er zijn er een aantal)Alsdan heb je geen problemen met drukte verkeer in stad en op I-70( om op tijd op vliegveld te zijn) en ben je in 7 min. Rijden van je rental car drop off plaats. ( 2 min. Rijden op tower Rd, dan Peña Boulevard, exit rental cars, dus zeer eenvoudig en gewoon verkeer) Vandaar shuttle je van dit bedrijf in 10 min. Naar de terminal.
Van een hotel aan Tower Rd kun je zelf in 20-25 min. Naar centrum Denver rijden.

Je zou toch beter moeten weten Wooden Shoe. Hoogste paved road is naar Mount Evans en dan naar Pikes pPeak (is tegenwoordig ook geheel verhard) maar waarschijnlijk bedoel je de hoogste doorgaande weg…

Als je reis eindigt in Denver, dan zou ik ook naar Mount Evans gaan. Daar zijn Bighorn Sheep en Mountain Goats… en een mooi uitzicht.
In Yellowstone kun je op verschillende plaatsen overnachten. Als je tijd wilt besparen, zorg er dan voor dat je op 2 verschillende plaatsen een overnachting (of 2 overnachtingen) boekt wat handig in je geplande route door het park past… Yellowstone is super, veel plezier daar!