wij hebben de volgende reis gepland in aug-sept 2013 zijn benieuwd naar tips:
1)aankomst jackson
2)grand teton
3)grand teton
4 t/m9)yellowstone op verschillende plekken in het park overnachtingen
10)via flaming gorge en vernal,fantasie canyon
11)
12)aankomst in torrey
13)blanding
14)moab
15)moab,dead horse point,canyonlands
16)via route 128 richting rm
17 t/m 20)rocky mountain np
21)denver airport
heeft iemand nog tips voor wandelingen/activiteiten die we echt gedaan moeten hebben in de parken die we bezoeken?we zijn met een gewone auto.
2 jaar geleden maakten we al een geweldige reis waarbij we oa al grand canyon-mv-antilope canyon ,the wave,bryce en zion bezochten.we hebben toen ook veel aan de tips gehad die we kregen van yeehaw!!!:wub:
alvast bedankt voor het meedenken!!!
Ik wil graag helpen Addie maar is het zeker dat jullie op Jackson vliegen? Heb je gedacht aan een roundtrip Denver-Denver. Vluchten op Denver (of Salt Lake City) zullen goedkoper zijn en je hebt dan ook geen drop off kosten. Verdiep je ook eens in een roundtrip via Black Hiils/ Badlands SD en Glacier NP vanaf Denver.
Yeehaw
we hebben de opties eerder overwogen maar besloten geen rondje te maken ivm de km en de tijd.we hebben badlands laten schieten.we wilden perse ook naar rmnp.dus daarom is onze keuze zo gevallen.we hebben de vluchten al geboekt op jackson-denver.de drop off kosten zijn idd jammer,maar we maken ook minder km,misschien compenseert dat weer n beetje:mad:
later in een andere vakantie misschien via rapid city richting glacier etc
keuzes zijn lastig,er is zoveel te zien!!!
we zijn helemaal verkocht voor amerika:wereld:
Ok, dan zal ik mij tot jouw route beperken.
2 dagen GTNP is mooi. Dan naar Yellowstone. Het is aan te bevelen te reserveren als je in het park wil blijven. Begin september is het drukke Labor Day weekend. Daarna wordt het wat rustiger.
Van Yellowstone zou je natuurlijk terug kunnen rijden naar GTNP en dan naar Vernal. Ik zou je echter aanraden om van Yellowstone door Lamar Valley te rijden naar Cooke City. Daarna een van de mooiste wegen in de USA de berg op over Beartooth Highway. Naar het uitzicht punt (Rock Creek Vista) en dan weer terug. Vervolgens via Chief Joseph Hw naar Cody. De Buffalo Bill museums in Cody zijn een must. Tenminste een halve dag. Daarna kan je via Thermopolis (Dinosaur Museum, Hot Springs naar Lander kunnen rijden. Bij Lander is Sink Canyon SP. Na Lander naar Rock Springs met een stop bij South Pass City en dan door naar Flaming Gorge en Vernal.
Van vernal naar Torrey heb ik al beschreven. Of via Green River en 24, of via 72 vanaf I70.
Goblin Valley SP is de moeite waard. Vlak daarbij is een prachtige slotcanyon Little Wild Horse Canyon genaamd. Is wel wat loop werk en niet in een uurtje te doen. Goblin Valley neemt minder tijd.
In Capitol Reef kan je gerust een dag blijven vooral als je wat wandelingen gaat maken. In Torrey vinden we Ausin’‘s Chguckwagon leuk maar we hebben ook oin de Best Western Gelogeerd. Ga iets eten bij Cafe Diablo. Wel duur maar vooral de toetjes zijn geweldig.
In Blanding is niet veel behalve Edge of the Cedars. Het visitor center heeft een hoop kaarten van de omgeving. Onderweg zijn nog plekken als Little Egypt, Fry Canyopn, Hite Overlook, Natural Bridhes NM, House on Fire en Comb Ridge. De hele omgeving zit vol cliffdwellings maar ze zijn vaak moeilijk bereikbaar. OP weg naar Moab is nog een zijweg naar Canyonlands The Needles en onderweg Newspaper Rock en wooden shoe rock. Hole in the Rock vlak voor Moab is een merkwaardige toerist trap.
In Moab is genoeg te doen om je vele dagen te vermaken.
Ut128 naar Dewey Bridge en de lange hike naar Fisher Towers. Mooie weg. Je komt ook nog door Cisco, een semi ghottown waar films zijn opgenomen. In Co heb je nog het prachtige Colorado NM en Glenwood Springs is een een aardige stop.
Vlak bij Denver is ook nog Mopunt eEvans maar de tijd dat jullie daar zijn is de weg naar de top vermoedelijk al gesloten. Mt Evans is 14.000’
Yeehaw
het is een heel goed idee om toch een stukje beertooth hw toe tevoegen aan onze reis!en hierna de chief joseph hw!
wat denk jij :als overnachting cody (ong 310km totaal)of thermopolis(500km)?het moet wel haarbaar zijn ivm alle mooie uitzichten die we krijgen!!
Er is ook een Dinosaur Quarry bij Vernal en zoals ik al zei, de Buffalo Bill museums zijn een must…Ik geef meer om Cody maar de rit de volgende dag wordt dan langer…