Denver-yellowstone-denver 2012

Hallo USA lovers,:USA:

Wij zijn een gezin van 4 met 2 zonen van 14 en 12. Ik ben volop bezig een reisroute (selfdrive , geen camper) uit te werken voor deze zomer 2012. Dankzij verschillende posts op dit forum al aardig wat info verzameld maar had toch nog een paar vragen.

Hieronder vindt je mijn voorlopige planning.

Ik had hierbij volgende vragen:

  • alle opmerkingen rond de planning zijn : te veel tijd daar , te weinig hier,…

  • Waar het best verblijven in Custer regio ? (Rapid city, Hill City, Keystone,…) Planning is 1 dag voor Custer SP en 1 dag voor Badlands.

  • Heel belangrijk: we spenderen 4 nachten en 4 volle dagen in Yellowstone: We willen best éénmaal verhuizen in deze tijdspanne. Welke 2 locaties zijn dan het meest aangewezen om te overnachten en zo YS het beste te ontdekken ?

  • Ik twijfel echter nog of de 4 volle dagen in YS niet te veel van het goede is. We hebben immers nog de dag van YS naar Jackson en blijven daar ook 2 nachten, weliswaar voor Grand Teton.
    Moeten we elders in de route een dagje meer uittrekken ? Custer of Moab ? of ergens dat ik op de route over het hoofd zie ? of zijn de 4 dagen YS meer dan nodig ?

  • Route vanuit Jackson naar Moab met tussenstop. Welke route is de meest waardevolle (scenic,…) (via Salt Lake City, via Vernal, andere…) ?

Alvast bij voorbaat bedankt voor alle reacties en info
Groetjes
kve

14/jul dag 1 Aankomst Denver
15/jul dag 2 Denver- region Custer Hill City of Rapid City of XXX ?
16/jul dag 3 regio Custer Hill City of Rapid City of XXX ?
17/jul dag 4 regio Custer Hill City of Rapid City of XXX ?
18/jul dag 5 Custer- Buffalo/Sherdidan Buffalo of Sherdidan ?
19/jul dag 6 Buffalo/Sherdidan-Cody
20/jul dag 7 Cody- Yellowstone verblijf in YS ?
21/jul dag 8 YS verblijf in YS ?
22/jul dag 9 YS verblijf in YS ?
23/jul dag 10 YS verblijf in YS ?
24/jul dag 11 YS- Grand Teton NP
25/jul dag 12 GTNP
26/jul dag 13 GTNP- XXX welke is mooiste route naar Moab?
27/jul dag 14 XXX- Moab (via SLC of Vernal of XXX ?)
28/jul dag 15 Moab
29/jul dag 16 Moab
30/jul dag 17 Moab- Estes Park (RMNP)
31/jul dag 18 Estes Park
1/aug dag 19 Estes Park
2/aug dag 20 Denver
3/aug dag 21 Vertrek Denver
4/aug dag 22 Brussel

Hi welkom op het forum.
Je planning is prima. Denver naar Black Hills is een lange rit maar je bent toch vroeg wakker. Neem de snelste weg via Lusk.
Onze favorite plaats in BH is Hill City maar ook met Custer is weinig mis. de jongens zullen Keystone wellicht meer waarderen (toeristischer). Ik zou die 3 nachten in een locatie blijven en vandaar trips maken. Sla Badlands NP niet over (en Wall). 2 volle dagen is dan al wat kort maar je zal keuzes moeten maken. Met kinderen van die leeftijd zou je ook naar naar Bear Country kunnen gaan en voorals Custer SP niet overslaan en de prachtige scenic byways in dat gebied. Maar zoals gezegd 2 dagen is kort. Ik zou niet in Rapid City gaan logeren. Ligt minder centraal.
Van Hill City naar Sheridan kan in een lange dag als je ook nog naar Devils Tower NM wil. En ik zou Devils Tower niet overslaan. Zowel Buffalo als Sheridan zijn goed. Ik heb een lichte voorkeur voor Sheridan.
Op weg naar Cody is 14A de mooiste route maar ook de bochtigste. us14 is ook mooi. In Cody heb je de Buffalo Bill Museums en de Nite rodeo.
Dan op weg naar Yellowstone is de mooiste route via Beartooth Pass e/o Chief Joseph hw naar Cooke City en dan door Lamar Valley naar Yellowstone. Dit kan een dag nemen.
3 volle dagen voor Yellowstone is voor ons genoeg maar we zijn er meerdere keren geweest. Altijd overnacht buiten het park (bv West Yellowstone en Gardiner) maar in het park heeft ook zo zijn voordelen. Moet je zelf beslissen. In ieder geval vroeg reserveren. Meer dan 2 lokaties zou ik niet aanraden en velen vinden OF lodge geweldig. Wij niet maar zoals gezegd, we zijn allemaal anders.
Voor GTNP moet ik zeggen, omdat we geen wandelaars zijn, dat de rit tussen Yellowstone en Jackson en vervolgens een nacht Jackson genoeg was maar we zijn ook meerdere keren door GTNP gereden. Hangt ervan af wat de plannen daar zijn.
Snelste route tussen Jackson en Moab is via SLC. 5 uur naar Salt Lake en 4 uur naar Moab. Je kan ook van Jackson naar Vernal en van Vernal naar Moab. Voorals dat tweede stuk (stukje door Co) is erg mooi. Bij Vernal is het Dinosaur Quarry de moeite waard en tussen Rock Springs en Vernal heb je nog Flaming Gorge met zijn yellow, red en blue kleuren. Het stuk weg 128 tussen Cisco en Moab is wonderschoon.
Ik weet niet of aan het eind van een dergelijke reis 3 nachten Estes Park nodig is. Een volle dag voor TRR en dat is het dan wel. Die uitgespaarde dag zou ik dan bij Black Hills/Badlands SD zetten.
Happy planning
yeehaw.

Nog enig commentaar KVE?