Camper roadtrip van Chicago naar Las Vegas 22 dagen

Hi there,
Hoi Ik ben Willem. Samen met mijn vrouw ga ik een roadtrip maken van 17 mei 2017 tot 7 juni, van Chicago naar Las Vegas.
Het is een camper ophaalactie.
Na een eerste nacht in Chicago bij het vliegveld krijgen we een transfer naar Elkhart/Middelburry.
Daar halen we de camper op. Een Coachman Freelander 22,
De eerste dag zullen we niet heel ver kunnen komen vanwege de transfer en het ophalen van de camper incl uitleg en boodschappen doen enz enz. We won’t be able to travel far I gues,
Iemand enige suggestie voor een bestemming of afstand voor die dag?

Hieronder een samevatting van de route zoals ik die tot nu heb bedacht.

Day 0, Hotel vliegveld.

Day 1, may 18: Elkhart-Spring valley, 200 miles ( buy food, get used to RV and sleep at campsite, maar waar?? misschien meer richting Madison?).

Day 2, May 19: Springvalley- Des Moines, 250 miles (suggesties voor een andere route of stop, of plaatsen te zien langs de route?).

Day 3, May 20: Des Moines -Sioux Falls, 290, miles (suggesties voor een andere route of stop, of plaatsen te zien langs de route?).

Day 4, May 21: Sioux Falls - Badlands NAT park, 280 miles ( overnachten in het NP). bezoek Wall drug store.

Day 5, May 22: Badlands - Keystone, 80 miles (visit Mount Rushmore and Deadwood
cemetary, Crazy horse).

Day 6, May 23: Keystone - Cody, 450 miles (Een hele lange rit, misschien wel te lang, met een stop in Buffalo)
- maybe visit Devils tower on the way?
- Moet ik door Bighorn nat forrest (via de 14 of 16 highway) of beter er omheen richting billings?

Day 7, May 24: Cody - Yellowstone nat Park. 50 miles to east entrance or 230 miles to northentrance of de northeast entrance?
(Ik wil 3 nachten in Yellowstone blijven maar niet op 1 campsite).

Day 8, May 25: Yellowstone (dag 1: Mammoth hot springs, canyon, dag 2: old faithfull, dag 3: lake area?) what more is not to be missed?.

Day 9, May 26: Yellowstone. last day yellowstone.

Day 10, May 27: Yellowstone - Grand Teton, 120 miles (suggesties wat hier te doen?).

Day 11, May 28: Jackson Hole - Flaming Gorge or Vernal. (1 nacht op een campsite).

Day 12, May 29: Flaming Gorge or Vernal - Moab area (zipline and Raft tour?).

Day 13, May 30: Moab, Canyonlands (kamperen bij Islands in the sky campsite).

Day 14, May 31: Moab, Dead Horse point state park (overnachten op campsite daar).

Day 15, June 1: Moab - Monument valley, 150 miles ( 1 nacht bij the view RV park, en een tour door het gebied maken).

Day 16, June 2: Monument Valley - Page, 120 miles, (Antelope canyon, and horseshoe bend).

Day 17, June 3: Page - Zion, 120 miles (2 dagen verblijf in Watchmen campground).

Day 18, June 4: Zion (hiking).

Day 19, June 5: Zion - Las vegas 170 miles (hoover dam?).

Day 20, June 6: Las Vegas, (helicopter flight over Grand canyon, iemand hier suggesties voor).

Day 21, June 7: Las Vegas - bring RV to rental station and flight home.

Alle route suggesties zijn welkom.

Zoals je kunt zien is het tweede deel van de route duidelijker voor mij, where to go and what to do. Het “probleem” is in het eerste deel van de route.
Ik weet niet goed wat de beste/mooiste route is naar yellowstone en hoe het het beste in te delen.
Ik ben wel zeker dat ik Badlands en Mount Rushmore, wil bezoeken.
Cody is lastig , ik hoorde dat daar pas 1 juni de toeristische activiteiten beginnen.

wie kan mij helpen.

groeten Willem

hoi Willem,
de indruk die ik krijg is dat het erg gehaast is, daarnaast ben je alles al zo precies aan het plannen dat de reis weinig meer aan de verbeelding over laat. Ik heb in het verleden ook wel eens een reis gemaakt door de VS, waarin alle overnachtingen en routes al ruim van te voren waren gepland. Ik heb toen het meest genoten van de paar dagen dat we op 1 plaats zaten zonder vaste planning, je hebt dan opeens ruimte om wat spontane dingen te doen.
Daarnaast ontkom je er met zo’n vaste planning niet aan dat je leuke dingen tegenkomt onderweg, maar niet anders kan dan verder rijden.

Ik ben in 1995 en 2008 in Yellowstone park geweest, beide keren 2 dagen. Het park is erg groot en er is heel veel moois te zien; beide keren heb ik een onvoldaan gevoel gekregen. Als ik er nog een keer heen ga dan zou ik uit gaan van tenminste 5 dagen.
Als je zou overwegen om Yellowstone te skippen, dan scheelt dat je zo’n 400 mijl rijden en je houdt meer tijd over om daadwerkelijk te kunnen genieten van de dingen die je onderweg tegenkomt, in plaats van ze af te kunnen checken.
Je zou dan via Colorado rijden, bijvoorbeeld via Rocky Mountain National Park en Colorado National Monument, dat is echt geen straf hoor!!

Met de route die je nu hebt heb je geen enkele tijd om te genieten van Badlands. Ik snap ook niet wat je in Waldrug wilt gaan doen als je amper tijd hebt om te stoppen bij een paar viewpoints ofzo.
Ik zou daar dus wat meer tijd pakken. Daarnaast skip je nu Arches national park terwijl je er langs rijdt. Zonde!!!

Het kan wat mij betreft geen kwaad om een globale planning te maken waarbij je nog 2 dagen extra in Zion overhoudt, dan kan je onderweg nog eens ergens langer blijven als je iets moois tegen komt of ergens nog niet uitgekeken bent. Met een camper ben je redelijk flexibel kwa overnachtingen.

Daarnaast nog goed om er bij stil te staan dat de eerste paar dagen een lang takke end is. Je zit nog met een jetlag en die prairies zijn echt niks aan. Dat kan best wel heel vermoeiend zijn, dus het is niet verkeerd om wat ruimte over te laten om uit te rusten.

Hoi Pieter,
Bedankt voor je reactie,
Ik snap jouw reactie op een aantal punten.
Het is niet mijn eerste USA rondreis, maar wel de eerste met een camper.

Het is niet zo dat alles wat nu in de route staat al vast staat en dat ik daar onderweg niet van ga of wil afwijken. Dit is een opsomming van alles op die route. Ik wilde hiermee duidelijk zijn wat ik allemaal tegen kom onderweg.

Yellowstone, is een must tijdens deze trip, dat is dé reden dat ik de wegbrengactie geboekt heb. Die kan ik dus niet skippen.

Wat betreft Badlands, de dag dat ik daar aankom zal ik niet veel meer doen, maar de dag dat ik vertrek kan ik eerst nog wat tijd besteden voor ik verder ga richting Key stone, dat is maar een klein stukje. Wall drug store, daar kom ik in principe langs, dat is niet meer dan een lunch/drinkpauze.

Arches Skip ik niet, dat zit in de eerste dag in Moab, maar omdat volgend jaar de enige campsite in het park het hele seizoen gesloten is heb ik die niet genoemd als overnachtingsplek. Die drie dagen in en rond Moab, kan ik genoeg zien, maar ik heb er juist een hekel aan om dan 3 dagen op 1 plek te staan op een camping, vandaar dat ik er voor kies elke dag ergens andere te slapen. Ik heb mijn bed bij me.
In Yellowstone geldt hetzelfde. Door de 3 á 4 dagen dat ik er ben, steeds op een andere plek te slapen, scheelt me dat juist een hoop rondrijden om steeds weer bij dezelfde camping te komen.
Misschien dan de overnachting in Grand Teton overslaan en toevoegen aan Yellowstone of Badlands?

Wat zeker klopt, maar dat ik wat ikzelf al aangeef, die eerste 4 dagen zijn helaas erg lange stukken rijden, maar ik kan dat bijna niet anders invullen.
Ik zou dan eerder wat aan het einde van de route moeten laten vallen, want in dat deel ben ik eerder al wel geweest (meerdere keren).
Bij Moab ben ik nog nooit geweest (dus ook niet in Canyonlands en Arches
Alles tussen Moab en LAs Vegas is dus niet nieuw. Daarom heb ik de grand canyon en Bryce er ook uitgelaten bijvoorbeeld.
Monument Valley is wel weer een must voor ons.

Van een jetlag heb ik gelukkig nooit last, maar voor alles is een eerste keer.
Ik denk dat ik de lange stukken maar voor lief moet nemen. dat is de downside van het kiezen voor een wegbrengactie, dan zit je vast aan het start en eindpunt. Dus het grote voordeel van de lage prijs, (= is reden dat ik uberhaupt kan gaan) heeft dan dit nadeel. het is dan zo!

Waar ik vooral tips voor kan gebruiken is de mogelijke problemen die ik tegen kom doordat de reis vroeg in het jaar is.
Wat misschien wel een probleem is op mijn route is dat een deel van de route nog voor memorial Day is, en ik heb begrepen dat er dan veel parkcampsites en attracties nog niet open zijn. Heb jij ervaring met reizen in mei?

Volledig eens met Pieter. Dit moet je echt niet doen. 290 miles is 466 km. En met een camper gaat alles een stuk langzamer. Alleen al bij een tussenstop naar een parkeerplek zoeken etc.
Laat staat je trip van 450 miles, dat is 725km!!! Dan heb je nog niet gepauzeerd etc. Die hele dag ben je kwijt en je bent helemaal gebroken, zeker omdat je vorige dagen ook flinke ritten zijn geweest.

Ik zou je hele eerste deel schrappen en vanuit Denver gaan vertrekken. Dan heb je ook de meeste van jou punten en houd je kilometers en tijd over voor de dingen waarvoor je komt. Genieten en vakantie houden.

Vanuit Jackson Hole naar Vernal is ook een flinke trip. Wellicht toch nog een tussen stop zoeken in de vorm van bijv. Salt Lake City of Park City.

Voor je helikopter tour naar de Grand Canyon vanuit Las Vegas zou ik je geld in je portemonnee laten zitten. De heli’s gaan naar het meest westelijke deel van de GC. Dit is lang niet zo groot/wijds/diep als waar de GC bekend om staat. GC helikopter tour moet je echt alleen vanuit Tusayan doen. Je kan evt wel een tour over Las Vegas zelf doen en evt Lake Mead.
Als je toch vanuit Denver vertrekt :wink: houd je tussen Monument valley tijd over om voor Page even langs de Grand Canyon te gaan. En kun je daar alsnog met een helikopter vliegen. Dat is wel erg mooi. Dit hebben wij in 2009 gedaan.

Als je de Hooverdam aan de binnenkant wil zien kun je wellicht beter de Glenn Canyon Dam gaan zien in Page. Dit is een iets kleinere maar werkt in principe hetzelfde. Maar deze is vele malen goedkoper. De hooverdam moet je gewoon een keer overheen rijden / lopen.

Check onze reisverslagen voor tips en ideeën.
http://www.reistipsamerika.nl

1 like

Bedankt voor je reactie ChristianUSA

Zoals aangegeven kan ik het eerste deel niet overslaan en in Denver beginnen. De camper MOET worden opgehaald In Elkhart bij de Coachman fabrieken moet worden ingeleverd in Las Vegas 21 dagen later. Dat arrangement is al geboekt.

Jouw tip voor de helicopter ben ik wel blij mee, dat is dan eigenlijk geen goede optie.
De grandcanyon zelf bezoeken wil ik deze keer niet doen, daar ben ik al 2 keer eerder geweest.
Misschien kan ik de 2 dagen in Las Vegas schrappen, ik hoef daarna dan alleen maar na Zion de camper in te leveren en naar huis te vliegen, meer hoef ik daar niet te zien (ben ik ook al vaker geweest).
dan kan ik die dagen voor onderweg wat meer rust inbouwen.

de hooverdam had ik al wel uit mijn overzicht weg kunnen laten. Ik kom onderweg al meerdere dammen tegen en de Glen canyon dam heb ik al gezien van buiten en binnen.

Het enige rigoreuze wat ik misschien nog aan de route kan veranderen is het reisbureau te vragen of ik nog kan wijzigen waar ik de camper inlever. Dat had ook in San francisco gekunnen, maar of de route daar nou beter van wordt? dan moet ik de hele lus naar het zuiden van Jackson hole naar Las vegas schrappen. dan komt het zwaartepunt van de reis veel meer op Yellowstone te liggen.

Christian en Pieter,
Ik heb jullie adviezen nog eens goed ter harte genomen en kom tot de conclusie dat ik inderdaad beter Yellowstone uit de route kan laten voor een mooiere en kortere route waardoor ik meer tijd overhoud voor rust en genieten.

Helaas zit ik vast aan het vertrek met de camper vanuit Elkhart.

Als ik dan een route neem van daaruit richting Denver kom ik op de volgende 2 opties uit:

1. Vanaf Elkhart, via Missouri en Kansas naar Colorado
    of
  2. Vanaf Elkhart, via Illinois, iowa en Nebraska naar Colorado.

De eerste optie lijkt mij een mooiere route, langs Indianapolis, st. Louis, Kansas city naar Denver (met nog meer tussenstops)

Adviseren jullie dan ook echt een stop en verblijf in Denver? of is Denver meer de richting om in het Rocky Mountains NP te komen.

Buiten het Rocky Mountain NP, wat zouden jullie daar nog meer aanbevelen te bezoeken, voordat ik naar Moab ga en dan mijn route richting Las Vegas hervat??
Black Canyon of Gunnison?, Great sands dunes NP?

Is via het National Colorado monument, de beste en mooiste weg om dan naar Moab te komen? Dat is weer lastig in de route op te nemen als ik via de great sand dunes en de Black canyon zou willen gaan.

Samengevat zou dit ongeveer mijn route worden:
dag 1 Chicago (verplicht 1 overnachting bij airport).
dag 2 Indianapolis. 1 nacht

• St. Louis. 2 nachten
  • Hier moet minimaal 1 nacht tussen
  • Kansas city 1 nacht
  • Denver of Colorado Springs 2 nachten
  • Rocky Mountain NP (black canyon of Gunnison en/of the great sand dunes) 3 of 4 nachten
  • The national monument
  • Moab (arches, canyonlands) 3 nachten
  • Monument Valley 1 nacht
  • Page 1 nacht
  • Zion 2 nachten
  • Las vegas 1 nacht (daarna camper inleveren en vlucht naar huis)

Dit zijn heel veel minder kilometers in totaal en dus ook gemiddeld per dag minder.

Graag tips ook voor het deel van het bezoek aan het Rocky mountain NP. Ik ken dat deel helemaal niet.

Goed dat je kiest voor meer vakantie en minder autorijden :slight_smile:

Wat betreft het eerste deel van de route durf ik je niet te zeggen wat mooier zou zijn.

Ik zou afraden om naar Denver te gaan, tenzij je wilt ervaren hoe het is om op een 10 baans snelweg te rijden waar iedereen 15 mijl per uur te hard rijdt. Sowieso is een camper in het algemeen in een ‘downtown’ gebied niet echt praktisch.

Mocht je in de buurt van Colorado Springs verblijven kan het nog aardig zijn om de tandrad trein van Pike’s Peak te pakken, Garden of the Gods is ook wel ok.

Lastig om te kiezen tussen de noord of zuidkant van Colorado. Ik ben zelf afgelopen jaar vanuit zuid dakota naar Rocky Mountain NP gereden, vervolgens via Nederland, Glenwood Springs, Colorado NM, Black Canyon, Great Sand Dunes naar Colorado Springs. Misschien dat het kwa rijden via de zuidkant mooier was. Sowieso rijd je dan over wat kleinere wegen in plaats van de interstate, wat minder verkeer en wat meer genieten.

Kwa parken ligt het er een beetje aan wat je zelf leuk vindt. Rocky Mountain heeft spectaculaire bergen, heel veel wildlife en een weg die je over the continental divide brengt met mooie uitzichten. Al weet ik niet of die al open is in mei! Idem voor de hiking trails, maar er zijn er genoeg dus het lijkt me sterk dat je nergens heen kunt hiken. Ik ben hier zelf 3 dagen geweest, maar had me hier prima langer kunnen vermaken.

Great Sand Dunes bestaat uit duinen in een vallei met bergen rondom. Je zal een keer de duinen oplopen, misschien nog een hike in de bergen. Black Canyon vond ik spectaculair. Kwa hiken is het niet super toegankelijk. Ik had zelf een hike gedaan naar de rivier beneden, dit is de meest extreme hike die ik ooit heb gedaan, ook al was de lengte maar 1 mijl. Het koste 4 uur om heen en weer te gaan en je moest je registreren voor een permit om daar uberhaubt te komen. In een paar uur rij je langs alle viewpoints, er zijn ook nog wel trails die langs de rand lopen.

Ik heb foto’s op m’n site staan trouwens: http://www.travelwithpieter.com/

1 like

Jammer dat je aan die camper vast zit.

Maar vanaf daar kun je inderdaad via St Louis en Kansas City gaan en een stuk route 66 mee pakken.
Ik zelf zou dan via Amarillo naar Albuquerque gaan en onderlangs via Canyon the Shelly naar Monument valley etc gaan.
In Amarillo de Cadillacs bezoeken.