Camperreis 4 weken, vragen over route

Hallo allen,

Volgend jaar in mei/juni maak ik met mijn vriendin en onze dochter van 18 maanden een camperreis van (waarschijnlijk) 4 weken door de VS. Net als velen hebben we een idee voor een route, maar hebben we ook vragen/twijfels en ligt een deel van de route nog open. Voor wat we willen zien, hebben we denk ik voldoende tijd, maar daarover hoor ik graag jullie mening. We willen het rustig aan doen, met zo weinig mogelijk lange reisdagen, en zo flexibel mogelijk zijn. Het liefst reserveren we alleen als het noodzakelijk is (Grand Canyon, Yellowstone), zodat we kunnen verkassen als het bijvoorbeeld ergens te warm of koud is voor onze dochter. Ik heb hier een dubbel gevoel over, want de keerzijde is dat je aan het einde van de middag niet met een moe kind op een volle camping wil aankomen. We willen ook tijd hebben om af en toe een dag niks te doen. Daarom kiezen we liever voor mooie campings in de bossen waar vandaan je gemakkelijk een stuk kan wandelen dan een plak asfalt waar niet veel te doen is en je een eind moet rijden voor bezienswaardigheden. Hook-ups zijn niet nodig. We hoeven niet naar steden.

Ons plan is om te starten in Las Vegas, in 2 weken Grand Canyon, Page, Bryce en Zion te bezoeken en dan naar het noorden te rijden. Voor Grand Teton en Yellowstone hebben we dan ruim een week. Daarna is het de vraag wat we doen. We hebben nu 2 opties voor ogen: terug naar Vegas of doorrijden naar Seattle. Terug naar Vegas betekent dat we twee keer door hetzelfde gebied rijden. Tenzij we na Page doorrijden naar Moab en Arches, via die weg naar Yellowstone en daarna via Salt Lake City terug naar Vegas. Maar ik vraag me af of we dan niet te veel kilometers maken. Als we doorrijden naar Seattle, kunnen we via Glacier of wellicht een ander park in het noordwesten.

Mijn concrete vragen zijn wat jullie, gegeven onze wensen, van de route vinden, wat jullie anders zouden doen en welke keuze jullie voor de laatste week zouden maken.

Bij voorbaat hartelijk dank voor elk antwoord!
Rogier

25-5 Vertrek Amsterdam en aankomst Las Vegas
26-5 Camper ophalen
27-5 Las Vegas - Grand Canyon Village
28-5 Grand Canyon
29-5 Grand Canyon Village - Desert View
30-5 Desert View - Page
31-5 Page
1-6 Page
2-6 Page - Bryce
3-6 Bryce
4-6 Bryce - Zion
5-6 Zion
6-6 Zion
7-6 Zion - Salt Lake City
8-6 Salt Lake City - Grand Teton
9-6 Grand Teton
10-6 Grand Teton
11-6 Grand Teton - Yellowstone
12-6 Yellowstone
13-6 Yellowstone
14-6 Yellowstone
15-6 Yellowstone
16-6 Yellowstone
17-6 Yellowstone
18-6 Yellowstone - ???
19-6 ???
20-6 ???
21-6 ???
22-6 ??? - Seatle/Las Vegas
23-6 Inleveren camper en vertrek
24-6 Aankomst Amsterdam

Hoi Rogier,

Dit gaat een mooie trip worden. Je eerste deel ziet er lekker relaxed uit. Maar van Zion naar Salt Lake City is en trip van 4,5 uur. Dat is berekend door google en dus met een auto en geen camper. Reken daar de pauzes en uitzicht stops bij. Dan wordt dit geen fijne dag. Ik denk dat je dan zeker 6-7 uur in de camper door brengt. Ik zou daar met een auto en zonder kind van 1,5 jaar al een extra overnachting tussen zetten.
Richting Grand Teton zou ik Jackson niet overslaan. Leuk cowboy dorpje.
7 dagen Yellowstone, tja het kan, maar lijkt mij wel veel. Maar als je daar gewoon bewust een tijdje wil camperen is dat natuurlijk heel mooi.
Wat moet je met de overige dagen? Er is nog best veel mogelijk met jou route. Je kan hem ook omdraaien en of ergens anders landen en vertrekken.
Je kan bijv. In San Fransisco landen en vanuit Denver weer naar huis. Scheelt je alle kilometers terug. Maar kost je waarschijnlijk wel dropoff kosten van de camper. Dit zou je evt kunnen uitrekenen of dit goedkoper is of dat de extra kosten de trip waard zijn. Want om door een saai gebied terug te rijden omdat je een rondje moet rijden om de camper terug te brengen kost ook geld.

Los Angeles of Seattle zijn ook mogelijkheden om te landen of vertrekken. Maar kijk ook eens naar Denver Colorado of bijv. Bozeman Montana of Billings Montana. Dan zit je direct al vlak boven Yellowstone. Als je dan naar beneden rijdt kun je wellicht ook nog Arches en Canyon lands meepakken. Eindig dan in LA of SF. Let erop dat je met een camper niet altijd door Death Valley mag rijden. Sommige bedrijven verbieden dat vanaf juni sommige pas vanaf juli. In LA kun je met de kleine nog even op het strand doorbrengen bijv.

Het nadeel van in Las Vegas beginnen is dat het in feite een beetje in het midden ligt van veel bezienswaardigheden en je dus lastig een trip kan maken zonder te veel onnodige kilometers te maken. Een rondje of streep is vaak voordeliger. Aangezien je toch niet in Las Vegas blijft is er ook niet echt een reden om daar te moeten landen. Dan kun je er beter een keer doorheen rijden als je er langs komt op je route.

Kijk eens op mijn website, wij zijn twee keer in Yellowstone geweest. 1 keer vanuit Denver en 1 keer vanuit Bozeman. Wellicht zie je daar een leuke route tussen. De route van 2009 is er een van 4 weken. En beide zullen wellicht wat te veel zijn voor jullie aangezien jullie lekker relaxed willen doen. Wat ook begrijpelijk is met een kleine. Maar bekijk de mogelijkheden en doe ideeën op.
Bouw zo je route uit of pas hem aan en dan komen we vanzelf uit op een mooie route.

1 like

Vanuit Yellowstone zou je ook naar het oosten kunnen, richting the black hills. Daar in de buurt heb je Devils Tower, Mount Rushmore, Crazy horse memorial, Wind Cave national park, Badlands national park, Minuteman Missile historic site, Custer State park en nog meer. Ik heb me er dit jaar prima vermaakt :slight_smile: Vanaf daar zou je via Rocky Mountain national park naar Denver kunnen.

Kijk, daar hebben we wat aan. Dank beide! We gaan het nog eens nader bekijken. Afbuigen naar het oosten en terugvliegen vanaf Denver klinkt als een goed alternatief. ik kom erop terug.

Zo, we zijn een paar stappen verder. De vluchten en de camper zijn geboekt. We vliegen heen naar en terug vanaf Salt Lake City. We maken dan meer kilometers dan bij een one-way route, vooral aan het begin en aan het eind, maar daar staat het voordeel van twee directe vluchten tegenover. Zie onder onze beoogde route. Met uiteraard vragen:

Hebben jullie een tip om te overnachten tussen SLC en Bryce?
Hoe zouden jullie het deel tussen Grand Canyon en Cody/Yellowstone invullen?
Zijn Jackson en Cody vergelijkbaar? Zo ja, welke zouden jullie kiezen en is het de moeite waard om daar dan een hele dag (en dus 2 nachten) te zijn? Als we voor Jackson kiezen, dan draaien we Grand Teton en Yellowstone om en rijden we via West-Yellowstone terug naar SLC.

1 Amsterdam - Salt Lake City
2 Salt Lake City - ???
3 ??? - Bryce
4 Bryce
5 Bryce - Zion
6 Zion
7 Zion
8 Zion - Page
9 Page
10 Page - Grand Canyon
11 Grand Canyon
12 Grand Canyon
13 Grand Canyon - ???
14 ???
15 ???
16 ???
17 ???
18 ??? - Cody
19 Cody
20 Cody - Yellowstone
21 Yellowstone
22 Yellowstone
23 Yellowstone
24 Yellowstone
25 Yellowstone
26 Yellowstone
27 Yellowstone - Grand Teton
28 Grand Teton
29 Grand Teton - Salt Lake City
30 Salt Lake City - Amsterdam
31 Aankomst Amsterdam

Tussen de Grand Canyon en Cody kan je langs Monument Valley en Moab (Canyonlands National park, Arches national park). Als ik het via google maps plan zie ik dat je ook langs Grand Junction komt, als je de tijd hebt zou je nog langs Colorado National Monument kunnen gaan, het is prachtig daar. Verderop is Dinosaur national monument, daar kan ik niet uit eigen ervaring over vertellen. Verder Colorado in lijkt me niet handig wat betreft de grote afstanden en de tijd die je hebt.
Wat verwacht je van Cody of Jackson Hole? Ik kan me voorstellen dat je de dag daar liever in Canyonlands of Arches extra hebt…

Dank je wel, Pieter. Ja goeie vraag. Van zowel Cody als Jackson verwacht ik een coboystadje, waarvan ik niet weet of ze vergelijkbaar zijn en het de moeite waard is om er twee nachten te zijn. Alternatief is één nacht of helemaal overslaan natuurlijk.

Jackson Hole is zeker wel een leuk stadje. En hebben rond de middag een cowboy shoot out in het midden van een plein. Weet even niet precies of het elke dag is of alleen in het weekend. Je kan vanuit Jackson Hole ook allerlei tripjes doen zoals Raften op de snake river. De rivier heet alleen zo, er zitten geen slangen in.
Als je op doorreis richting Denver gaat kom je ook langs Hells Half Acre. Een kleine versie van de Grand Canyon. Hier is de film Starship Troopers opgenomen.

Hallo allen,

Over anderhalve week vertrekken we naar de VS. De route lijkt nog steeds op de route in mijn bericht van 12 november, maar is hier en daar wel gewijzigd. We hebben 10 nachten in Yellowstone geboekt op 3 verschillende campings, zie onder. We doen het dus rustig aan. Ons plan is om 's ochtends een activiteit te doen en/of iets te bezichtigen en 's middags op de camping te relaxen, omdat onze dochter dan moet slapen. Dit gaat prima bij activiteiten die we vanaf de campings te voet kunnen doen, maar als we ergens naartoe moeten rijden, dan moet dat dus met de camper (30 foot). Hierover lees ik waarschuwende berichten, namelijk dat Yellowstone verkennen met een RV niet is aan te raden en dat de meeste bezoekers met een RV een auto meeslepen. Die optie hebben wij niet (een extra auto huren in Jackson kan, maar is wel wat veel van het goede), dus we moeten iets anders bedenken.

Wat vinden jullie van het idee om de overnachtingen te wijzigen en op 5 verschillende campings te staan, zie onder het tweede schema. Mammoth en Tower Falls/Slough/Pebble kunnen we niet reserveren, dus we moeten dan gokken dat we daar een plek kunnen krijgen. Bij Mammoth zouden we dan bovendien op vrijdag aankomen. Als we echter zorgen dat we rond 8:00 's ochtend aankomen, hebben we dan grote kans op een plek? Als dat lukt, dan hebben we op elke plek een hele dag om van daaruit iets te voet te ondernemen. Op de dagen dat we van plek wisselen, vertrekken we vroeg in de ochtend om onderweg ergens te parkeren en iets te bekijken (in het geval we een reservering hebben voor de volgende camping) of om op tijd een plek te hebben voor de volgende camping (in het geval van geen reservering).

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en ideeën.

Rogier

Geboekt
1 Grant
2 Grant
3 Madison
4 Madison
5 Madison
6 Canyon
7 Canyon
8 Canyon
9 Canyon
10 Canyon