Camperreis West-Amerika / Canada

Hallo,

Ik heb altijd al eens een camperreis willen maken door West-Amerika / Canada. Nu heb ik een droomroute uitgestippeld, zie bijlage. Het is een route van 5100km. Aangezien ik maximaal 3 a 4 weken heb, zeg maar zo’n 22 dagen met camper. Is dit wellicht iets te veel. Ik zal ook in Las vegas kunnen beginnen en eindigen in Galgary ipv san fransico / vancouver. Alhoewel ik ook graag Vancouver wil zien… Iemand ervaring?

Hoe, wanneer en waar leg ik de camperplaatsen vast?

Het zal wellicht onze eerste camperreis zijn. Iemand nog tips voor een eerste camperreis?
Tevens ben ik wel opzoek naar ervaringen met 4 personen in een camper? Zeker aangezien het 2 kinderen betreft (1 en 3 jaar). Schreeuwen die elkaar niet wakker?! (zijn doorsnee prima slapers)

Tot zover even de algemene vragen die als eerste in me opkomen. Wellicht kan iemand mij helpen en het een en ander verduidelijken?

Laat me eens een poging wagen om hier een planning van te maken:

1 aankomst Vancouver

2 Vancouver

3 rijden naar Kamloops

4 rijden naar Jasper

5 Jasper

6 icefields parkway tot lake louise

7 lake louise regio, verder naar Banff

8 Banff

9 rijden naar Glacier, montana

10 Glacier, Montana

11 rijden naar Yellowstone

12 Yellowstone

13 rijden maar Salt Lake City

14 rijden maar Moab

15 Arches Np

16 Canyonlands np, dead horse state park

17 rijden maar Zion

18 Zion

19 rijden naar Vegas

20 Las Vegas

21 rijden door Death Valley

22 verder rijden naar Yosemite

23 Yosemite

24 rijden naar SF

25 San Francisco

Bovenstaande is met enig natte vinger werk, ik ga niet alle tussen afstanden narekenen.

Je komt dus uit op minimaal 25 dagen als je op elke bestemming die je hebt uitgekozen dus ook daadwerkelijk 1 dag gaat besteden.

Met 1 dag per nationaal park, doe je jezelf en het park echt heel erg tekort. Van de parken die je bezoekt zie je maar een fractie. Daarnaast sla je ook een groot aantal parken over die min of meer op de route zijn. Bij alle plaatsen die je bezoekt zal je de behoefte voelen om er nog eens heen te gaan, maar dan met meer tijd te besteden.

Voor deze route zou ik aanraden om minstens 5 weken uit te trekken. Waarschijlijk moet je het doen met 3 weken, als je de route halveert zit je goed. Veel mensen doen er bijvoorbeeld 3 weken over om vanuit Vancouver een rondje door de Canadese rockies te doen + een paar dagen Vancouver island

bedankt Pieter,

Mijn gevoel was dus wel correct.
van Calgary naar las vegas zal wellicht dan beter zijn…