Omdat wij volgend jaar een rondreis willen maken van ongeveer 17-18 dagen beginnend/eindigend bij Denver en in ieder geval een aantal dagen bij Yellowstone willen verblijven heb ik een aantal vragen.
ik denk dat de tijd te kort is (we willen het rustig aan doen) om zowel richting Arches als richting mount Rushmore te gaan. We willen zo veel mogelijk verschillende soorten natuur zien. Wat is dan een goede keuze?
als ik zoek op autohuur in Denver kom ik voornamelijk uit bij Alamo. Nu heb ik gehoord dat dit niet zo’n goed verhuurbedrijf is. Klopt dat? en zo ja, wat zijn dan wel betrouwbare bedrijven die vanaf Denver airport verhuren?
kan ik thuis de kaart van de USA op de eigen Tom Tom zetten en die in de huurauto gebruiken? Past de aansluiting op de sigarettenaansluiting?
met de hotels kom ik er ook nog niet zo goed uit. Heeft iemand wat links voor me met budget hotels?
Over de route kan ik niet zoveel advies geven.
Ik heb zelf een auto gehuurd bij Alamo, geen problemen mee gehad. Het enige wat ik gehoord heb van amerikanen zelf is dat verhuur bedrijven vaak zorgen dat je de melding krijgt: Refresh oil en dan hopen dat jij dit ook laat doen(zelf ook gehad).
Ik heb zelf een iphone en daar tomtom usa & canada gezet. werkt prima. de sigarenaansluiting is hetzelfde als in nederland.
Goedkope hotels die ik gehad heb tijdens mij amerika trip; Motel 6, Comfort Inn, America best value. (prijs hangt er veel af van de lokatie)
Wat je ook eventueel kunt proberen; wij hadden een mooi hotel gezien in santa monica was erg duur 230 dollar per nacht online. ik ben er zelf heengegaan en we konden er toen blijven voor 180.
Wij hebben vorig jaar in Denver een auto bij Alamo gehuurd. Geen enkel probleem. Het was toen maar voor 2 dagen, maar alles verliep probleemloos er werd ons zelfs geen upgrade aangepraat.
Wij nemen ieder jaar onze eigen TomTom mee met de amerikaanse kaart erop. De 12v aansluiting is hetzelfde als hier.
Hi en welkom op het forum.
Ik zou ik Nederland al een auto huren. Probeer eens www.usareisen.de of www.eautohuur.com Dan zijn alle verzekeringen, LIS en LDW inclusief en hoef je je daarover geen zorgen te maken.
Een gps heb je niet nodig. Wel een goede kaart. Een gps is een goed hulpmiddel maar zonder een kaart kan je niet. Een gps koop je in de USA al voor ca $ 100,–
Met Alamo is niets mis.
Met je route ben ik bekend maar zou wel eerst graag willen weten welke tijd van het jaar je denkt te komen. En met hoevel personen gaan jullie?
Yeehaw
Bedankt voor de antwoorden. We (2 personen 55+) zijn van plan om in september 2012 naar Denver te vliegen (na de 3e, want dan is het Labor Day en ik heb al gelezen dat je die datum moet vermijden) . Voor de route ben ik me aan het inlezen. Eerst was het plan om de route beginnend in Denver en eindigend in Seattle te maken. Maar gezien de extra kosten voor auto achterlaten in een andere staat geef ik toch de voorkeur aan wat extra dagen in de USA. Gezien het aantal dagen dat we kunnen uittrekken heb ik ook Glacier NP al laten vervallen.
Nu heb ik de volgende rondreis bedacht (voor een groot deel van andere sites geplukt en gedeeltes naar eigen smaak aangepast)
Denver
Rocky Mountains National Park*
Mount Rushmore
Black Hills
Devils Tower
Yellowstone National Park (3 dagen)
Grand Teton National Park (1 volle dag)
vanaf hier 2 mogelijkheden:
1.
Salt Lake City
Arches NP
Colorado NM
Great Sand Dunes NP
Denver
of
Fossil Butte NM
via Flaming Gorge Recreation area naar
Dinosaur NM
Rocky Mountains National Park*
Denver
In geval van route 2 zou bij start van de reis RMNP vervallen.
Vraag is dus of dit allemaal in 17 dagen gaat passen. En zo nee: hoeveel dagen heb je voor deze reis wel nodig of wat kunnen we dan het beste laten vallen om een mooie gevarieerde reis (in natuurschoon) te maken.
Het is voor het eerst dat we zelf een reis uitstippelen. Voorheen kozen we voor het gemak van een georganiseerde busreis. Het is dus een hele uitdaging voor ons. Alle hulp is welkom.
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe lang je in plaatsen wil blijven. Je kan wel een week of langer in Yell/GTNP doorbrengen en ook in de Black Hills. Rocky Mountains NP meteen na aankomst is niet ideaal omdat TRR over 12.000’ gaat. Maar het kan natuurlijk wel.
Zal je een voorbeeld geven:
Arr Denver
Via Peak to Peak hw (en Nederland!) naar Estes park.
RMNP
Via Lusk naar Black Hills SD. Hill City, Custer of Keystone voor overnachtingen. Wij prefereren Hill City.
5,6: Badlands NP, Custer SP, Mt Rushmore, Crazy Horse, Jewell and Wind Caves, bear Country etc etc. 2 dagen zal al kort zijn
Via Black Hills parkway en Spearfish Canyon naar Devils Tower NM en doorrijden naar Sherdidan (western town).
Via us14A naar Cody. Bezoek Buffalo Bill museums
Via Red Lodge, Beartooth hw, Cooke City en via Lamar Valley naar Yellowstone
10.11. Yellowstone. Upper and Lower loop
Naar GTNP
GTNP via Flaming Gorge naar Vernal. De Dinosaur Quarry wordt dit jaar in october heropend.
Naar Moab via Co.
15.16: Moab
17: Naar Denver.
Dit is een schitterende reis maar nog beter zou het zijn om 3 weken te nemen ipv 17 dagen. What’s new?
Yeehaw
Beste Yeehaw,
Bedankt voor de route. Ik ben de route aan het opzoeken via www.freetrip.com. Wel even lastig want ik zie geen landkaart erbij om me te orienteren. Weet je toevallig een meer gebruikersvriendelijke site?
Verder heb ik van een vorige reis de kaart Western United States van Warren. De kaart is redelijk, maar niet echt heel gedetailleerd. Heb je suggesties voor goede wegenkaarten? Alvast bedankt weer.
Groetjes Carla2012
De beste reis kan je plannen met behulp van de forums imo Hoe meer forums je gebruikt hoe meer info. Ik wil je daar graag bij helpen maar ben wel afwezig vanaf begin september tot in novemer. Idd, een rondreis in de USA… en die plan ik uiteraard zelf
Als kaart gebruiken wij al tientallen jaren de grote Rand McNally road atlas. De nieuwste edite 2012 is al weer uit en kan je krijgen bij de betere boekhandel. Hebben ze hem niet in voorraad dan kunnen ze hem bestellen. Bestellen kan je ook zelf doen bij bv Amazon. De roadatlas is in de USA zelf goedkoper maar de voorpret is ook wat waard. Afstanden kan je opzoeken op bv Mapquest (er zijn nog veel meer sites). deze sites houden geen rekening met delays, roadworks en stops.
Yeehaw