Yellowstone met NP rondom Vegas

Dag allemaal,

De laatste dagen ben ik me aan het oriënteren op een reis door de USA met mijn vriendin. 4-5 jaar geleden heb ik zelf een reis gedaan langs SF-yosemite-LV-zion-bryce-page-grand canyon-lake haversu-LA.

Nu wilde ik uiteraard niet precies dezelfde route langsgaan en de parken meepakken waar ik nog niet geweest ben. We hebben 2,5 week de tijd in september. Zo hebben we het idee om in Yellowstone te starten, en dan af te zakken naar arches/moab, (monument valley?), page, bryce, zion en eindigend in las vegas. Het probleem is natuurlijk dat yellowstone uit de richting ligt tov de andere parken.

Hebben jullie een idee hoe je dit in een mooie route kan fabriceren, zonder dat het complete dagen rijden gaat worden? Wellicht zie ik parken over het hoofd?

Ik kijk uit naar jullie suggesties!

Jeroen

Als je in Yellowstone wil starten, dan moet je vliegen op Salt Lake City, dat ligt op een 4-5 uur rijden.
Vlak onder Yellowstone ligt Grand Teton NP.
Nu ben je al 5 dagen kwijt…
Dus, je zou je kunnen focussen op dag 6 richting Moab, 7 en 8 ginder, vergeet Monument Valley en Page en rij via highway 12 naar Bryce, Zion, Grand Canyon North Rim en Valley of Fire naar Vegas eindstation.
Doenbaar op een dag of 18.

Dank Tristan,

Is vliegen op Bozeman ook een (goede) optie? Ik zag dat het namelijk kan, maar ik heb geen idee of dat slim is om te doen.
Van Grand Teton naar Moab is een aardig stuk. Raad je nog aan om ergens een tussenstop te pakken?
Valley of Fire heb ik nog niet eerder gezien… zal daar eens naar kijken.

Hoi Jeroen,

Wij zijn een paar keer in Yellowstone geweest. Een keer gestart in Denver en de tweede keer in Bozeman.
Als je vanuit Denver gaat kun je evt Mount rushmore meepakken en Hells Half Acre.
Vanuit Bozeman zit je echt supersnel in Yellowstone. Je hoeft dan alleen maar af te zakken en niet op en neer te rijden, zoals je zou doen als je vanuit Salt Lake City zou vertrekken. Wat op zich natuurlijk wel een optie is.
Bekijk even onze verslagen van die trips en andere trips waar we in het westen zijn geweest. Je zou evt ook Capitol Reef mee kunnen pakken.

Bozeman https://www.reistipsamerika.nl/reisverslagen/#2009

Denver https://www.reistipsamerika.nl/reisverslagen/#2006

Maak je route zoals jij denkt dat hij goed is. Daarna plaats je hem hier en kunnen we hem samen fine tunen tot een top reis waarvan je gaat genieten.

Tussen Grand Teton en Moab heb je vooral veel woestijn, maar er zijn een paar opties: https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g60724-i814-k3844198-Drive_Route_Grand_Teton_NP_to_Moab-Moab_Utah.html

Dag Tristan en Christiaan,

Het heeft even geduurd, maar we hebben dit in gedachte:

dag 1: NL - Bozeman
dag 2: Bozeman - Yellow stone 200km
dag 3: Yellow stone - Yellow stone
dag 4: Yellow stone - Grand Teton 200km
dag 5: Grand Teton - tot op heden nog niet bekend
dag 6: Tot op heden nog niet bekend - Moab 800km
dag 7: Moab - Moab Arches 10km
dag 8: Moab - Moab Canyonlands 60km
dag 9: Moab - Monument valley 240km
dag 10: Monument Valley - Page 200km
dag 11: Page/Kanab - Page/Kanab (Waves, anders GC NR) 110km
dag 12: Page/Kanab - Bryce 130km
dag 13: Bryce - Bryce
dag 14: Bryce - Zion 140km
dag 15: Zion - Zion
dag 16: Zion - Valley of Fire - Las Vegas 300km
dag 17: Las Vegas - Las Vegas
dag 18: Las Vegas - Las Vegas
dag 19: Las Vegas - NL

Totaal 2390km

Graag jullie gedachten en suggesties over deze trip :slight_smile:

Bij nader inzien (kosten huurauto en vliegtickets zijn significant lager), gaat het vertrekpunt toch Salt lake worden. Het wordt dan ook:

dag 1: NL - Salt lake city
dag 2: Salt lake city - Yellow stone 500km

Wellicht dat we Grand Teton eraf halen, of kort stoppen om langer in Yellow stone te blijven… de rest blijft hetzelfde.

Ik zou zonder twijfel een dag Las Vegas opgeven voor een extra dag Yellowstone.

Hallo,

Grand Teton moet je sowieso door, zelfs met een korte stop ga je het park zien.
Tussen Grand Teton en Moab is het inderdaad wat zoeken naar interessante zaken, heb je mijn link bekeken?
Verder zie ik dat je voor relatief korte afstanden kiest, wat prima is natuurlijk.

Ik vind je route er zo heel goed uit zien.

Ik zou graag van je horen wat het verschil is met de huur auto en tickets. Want vanuit Bozeman is wel erg fijn. Vermeld even je vertrek data en welk type auto je wil. Ik wil dan wel even kijken welke prijzen ik kan vinden.

Let er op dat als je The Wave tickets ter plekke gaat proberen te bemachtigen dat deze kaarten altijd voor de dag erna is en dus niet dezelfde dag nog bruikbaar.

Je zou evt dag 13 kunnen laten vervallen. Vanuit Kanab zit je zo in Bryce. Als je geen hele rare hikes gaat doen, kun je op dag 12 al heel veel zien doen in Bryce. Deze dag kun je of in Yellowstone erbij doen of nog een dag Las Vegas.
De beste tip die ik je kan geven voor Bryce is om eerst helemaal naar boven te rijden en dan op de weg naar beneden alle uitzichtpunten te gaan bezoeken. Dit scheelt je tijd en is gemakkelijker omdat alle uitzichtpunten dan de rechterkant zitten en je dus makkelijker de afrit kan nemen en ook weer erop. Je hebt dan geen last van tegemoetkomend verkeer.

Tussen Yellowstone en Moab zou je evt Park City kunnen doen. Daar is een outlet mall en hier zie je nog de ski spring schansen van de Olympische spelen toen ze in “Salt Lake City” waren. Vlak daarbij is het Timpanogos National monument.

In hoeverre fluctueren de prijzen van hotels? Ik las in andere berichten dat je ongeveer aan 60 dollar per nacht moest denken, maar op het moment dat ik ga zoeken (in hotels buiten de parken), kom ik op het 4-5voudige ervan…
De prijs verschilt ook niet veel per park.

Prijzen fluctueren enorm, maar er is ook gewoon veel prijs verschil.
Van een sleazy highway motel, tot aan een 5 sterren hotel met gouden kranen etc.
Hotels in de parken zijn erg gewild en dat merk je uiteraard in de prijs. Bij veel parken kun je ook net buiten het park zitten bij een van de bekendere ketens. Wat veelal ook onze voorkeur heeft aangezien je daar wat meer opties hebt en er ook restaurants en winkels zijn. In het park is het zodra het donker is afgelopen en uit.

Wij verblijven veelal in Best Westerns en sparen hiermee punten. Deze zijn weer in te wisselen voor gratis overnachtingen. Met een mooie roadtrip heb je deze zo verdient. Een aantal jaar geleden lagen hiervoor de prijzen rond de $80. Maar de laatste jaren zijn de prijzen zo rond de $20 gestegen. Daarentegen zit er tegenwoordig wel ontbijt bij, wat er vroeger zeker niet bij zat. Dus of je nu $80 uitgeeft in het hotel en vervolgens voor $20 dollar buiten de deur moet gaan ontbijten of je krijgt het er nu bij voor $100.
Dus wij richten ons op ongeveer $100 per nacht. En bij BW weet je gewoon dat je altijd een prima kamer hebt.

Uiteraard kun je andere ketens proberen die net onder deze prijzen zitten. Wij sparen ook punten bij Choice Hotels. Dat is een keten van verschillende hotels bij elkaar. Deze hebben de prijzen iets lager en zijn ook prima.

Nog lager dan dit, dan ga je echt naar de motelletjes waar je eigenlijk eerst de kamer en of de buurt van wil zien voor je er gaat overnachten. Dit kan meevallen of tegenvallen.