Las Vegas- Yellowstone -Las Vegas

Beste Amerika Reizigers,

3 jaar geleden een mooie reis gemaakt in het Zuid-Westen: San Francisco > Yosemite NP > Las Vegas > Zion > Bryce > Grand Canyon North Rim NP > Monument Valley > Mesa Verde > Durango > Black Canyon of the Gunnison NP > Rocky Mountains NP > Denver.

Yellowstone gaat er dit jaar aan geloven. De vliegtickets en camper zijn geboekt (augustus).
Na het lezen van al verschillende treads heb ik een reisschema gemaakt, maar voor mijn idee kan het nog wat nuances gebruiken. Alle tips zijn welkom!

1. Vlucht AMS-Las Vegas
  2. Dag Las Vegas
  3. Camper ophalen na 13.00 uur en rijden naar Great Basin NP
  4. Great Basin NP
  5. Rijden naar Twin Falls
  6. Rijden van Twin Falls naar Yellowstone, incl craters of the moon
  7. Yellowstone
  8. Yellowstone
  9. Yellowstone
  10. Yellowstone of Grand Teton
  11. Rijden van Yellowstone of Grand Teton naar Dutch John
  12. Rijden van Dutch John naar Arches NP (Moab)
  13. Moab, Arches
  14. Moab, Canyonlands
  15. … ? (nog een dag Moab?)
  16. Rijden Moab- Capitol Reef NP
  17. Capitol Reef NP
  18. …?
  19. Zion (zijn we 3 jaar geleden al een dag geweest)
  20. Zion- Las Vegas (camper inleveren voor 11.00 uur)
  21. Las Vegas
  22. Terugvlucht Las Vegas-Amsterdam
  23. Aankomst Amsterdam

We hoeven/willen niet naar Salt Lake City, vandaar dat deze niet in het rijtje staat.

• Zijn de eerste dagen vanuit Las Vegas naar Yellowstone (west entrance) te doen, of is het beter om daar een extra dag (en waar, bij bijv Craters of the Moon?) voor uit te trekken. Ik ben mij ervan bewust dat de eerste dagen veel rijden zijn.

• Er staan nog 2 dagen niet ingevuld in het reisschema. Wellicht zijn die beter te verspreiden over de gehele route, of in te vullen door er nog een ander park bij te pakken?

Ik hoor graag jullie ideeën:)

Groet, Nienke

Hi
Als je de RV pas na 1pm kan ophalen zal je die dag niet tot aan Great Basin komen. Het ophalen duurt als snel een paar uur en je moet ook nog boodschappen doen. Great Basin is alleen in te rijden vanaf de oost zijde (Baker). En de weg naar boven naar Wheeler Peak is steil en bochtig en gaat naar 10.000’
Het is wel mogelijk van Twin Falls naar de ingang van Yellowstone te rijden via Craters of the Moon maar het zal een lange dag worden met een RV.
Dag 10 zou ik in Grand Teton NP overnachten. Dutch John is in Flaming Gorge en dat is een prachtige omgeving. Naar Moab rijd via Vernal en Colorado ( (139 Dougla Pass rd) Rijd Utah binnen en neem exit 214<<Danish Flat>> naar de prachtige 128 en door naar Moab. En , je kan je gemakkelijk met nog een extra dag in Moab vermaken. Op weg naar Torrey heb je onderweg nog Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon en Capitol reef NP natuurlijk.
Wij krijgen nooit genoeg van ut12 dus van Torrey kan je deze route nemen en bv kamperen in Kodachrome SP. Of in Bryce natuurlijk. Zion naar Las Vegas is 3+ uur rijden maar je wint een uur. Als jullie al in Bryce en Zion geweest zijn is wellicht Valley of Fire SP boven Las Vegas een optie.
Yeehaw

Hallo Yeehaw,

Dankjewel voor je reactie. Route tips zijn altijd heel fijn. We hadden ook al wat zitten puzzelen en zijn nu tot de volgende route gekomen. Ik ben benieuwd naar je conclusie!

[TABLE=“width: 529”]

5-aug
Vlucht Amsterdam

6-aug

Dag Las Vegas

7-aug

Las Vegas, Camper ophalen. **We hebben toch een Early Bird erbij geboekt. **Dit geeft zowel voor de heenweg als terugweg wat meer
speling. De ene keer hadden we heel snel een camper, de andere keer duurde het inderdaad veel langer.We willen dan even bekijken of we het redden tot aan Baker
of Ely, en anders overnachten we halverwege. Zag dat er een campground is bij Pioche.

8-aug

Dag Great Basin NP (Of de gehele dag, of een halve dag. Afhankelijk van hoever we gister zijn gekomen).

9-aug
Great Basin NP naar Twin Falls

10-aug

Twin Falls - Craters of the Moon - West Yellowstone. Wordt eenlange dag. Dus vroeg gaan, en laat op de dag aankomen. Hopelijk wel
voor het donker.

11-aug
Yellowstone (camping bovenin het park)

12-aug
Yellowstone (camping in het midden van het park)

13-aug
Yellowstone (camping midden of onderin het park)

14-aug
Yellowstone- Grand Teton

15-aug
Grand Teton

16-aug
Grand Teton - Dutch John (flaming gorge)

17-aug
Dutch John naar Arches NP (Moab),

18-aug
Dag Arches NP (Moab)

19-aug
Moab naar Canyonlands, Dead Horse Point SP (dagje park bezoeken)

20-aug

Moab

21-aug

Moab naar Capital Reef over de highway 95 (onderlangs).
Is dit te doen. Het zal een lange reisdag worden, met wat stops onderweg. Je kunt ook de route bovenlangs doen, dat is wat jij aangeeft als ik mij niet vergis. Heb jij ervaring welke route het meest haalbaar en mooiste is?

22-aug

Capitol Reef NP. **Heeft iemand ervaring met een goede campground? Ik las over Fruita, maar die is niet te reserveren. **

23-aug

Capitol Reef NP naar Zion via de UT 12. Zonder stop in het midden, maar is zo prachtig om een dag door heen te rijden. Geef straf. In kodachome zijn we geweest, een uitstapje toen we bij Bryce waren.

24-aug
Dag Zion

25-aug
Zion NP naar Las Vegas (camper inleveren voor 15.00 uur ivm EB).

26-aug
Dag Las Vegas

27-aug
Terugvlucht (sochtends vroeg)

28-aug
Aankomst Amsterdam

[/TABLE]

Ik weet niet veel van campgrounds maar ik weet wel dat Cathedral Gorge SP in Nevada een kleine camping heeft maar ook first come first serve is. In Great Basin is een campground aan de voet van Wheeler Peak en ook een op 10.000’ Ely is een beetje een omweg maar de enige plaats in de omgeving met een redelijk supermarkt.
En ja, Fruita is fantastisch. Echt heel erg aanbevolen maar helaas geen reserveringen.
Via 191 en ut95/24 zal een grote omweg zijn. 2x zo lang als de snelste route. Die 95 door Comb Ridge, langs Natural Bridges en Hite Overlook is wel heel erg mooi, de Bicentennial hw behoort tot de mooiste wegen in Utah (dus ook eigenlijk ter wereld…) Je hebt onderweg ook nog House on Fire maar dat betekent een wandeling en je moet er op het juiste moment van de dag zijn. Denk niet dat je er tijd voor zult hebben.
Ut12 even stoppen om iets te drinken bij Kiva Coffeehouse tussen mm 74 en 73 of bij Circle D in Escalante waar ze echte Italiaanse koffie hebben. En op weg naar Zion ook even een stop bij Red Canyon en let op het mooie ecosysteempje van de Sevier River als je us89 rijdt naar Mt Carmel Junction.
Om nog even terug te komen op die 191 ten zuiden van Moab. Hole in the Rock (tourist Trap) newspaper rock aan het begin van de Needles section van Canyonlands NP, Edge of the Cedars in Blanding… Allemaal geen tijd voor vrees ik. Little Wild Horse Canyon is echt wel de moeite waard en Goblin Valley ook. Die canyon hike neemt al snel een paar uur maar de weg er naar toe is tegenwoordig geheel verhard.
Yeehaw